Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μια «άσπρη ημέρα» για την οικονομία…

Η πλήρης απελευθέρωση των μεταφορών (φορτηγά ΔΧ και ταξί) που έβαλε χθες στο τραπέζι του ΚΤΕ ΠΑΣΟΚ ο φίλτατος κ. Ι. Ραγκούσης, αποτελεί την πρώτη, κυριολεκτικά, κίνηση για το άνοιγμα της οικονομίας.

Μια «άσπρη ημέρα» για την οικονομία…
Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Δεν γνωρίζω τι «λαγό» ευελπιστεί να βγάλει από το «σακούλι» σήμερα, ή τι θα τάξει στην κ. Μέρκελ και στον κ. Σαρκοζί, ο κ. Γ. Παπανδρέου, κατά την τηλεδιάσκεψη που θα έχουν το απόγευμα, στην προσπάθειά του να αντιστρέψει το ιδιαίτερα αρνητικό κλίμα που επικρατεί έναντι της χώρας μας στην ευρωζώνη, αλλά και πέραν του Ατλαντικού.

Αυτό που γνωρίζω, όμως, είναι ότι η πλήρης απελευθέρωση του κλάδου των μεταφορών (φορτηγά ΔΧ και ταξί), που έβαλε χθες στο τραπέζι του ΚΤΕ ΠΑΣΟΚ ο φίλτατος κ. Ι. Ραγκούσης, αποτελεί την πρώτη, κυριολεκτικά, κίνηση για το άνοιγμα της ελληνικής οικονομίας και την αποδέσμευσή της από συντεχνίες και συνδικάτα, που κάνει αυτή η κυβέρνηση.

Μια κίνηση που όφειλε να έχει κάνει εδώ και μήνες, τόσο βάσει των δεσμεύσεων που ανέλαβε έναντι των δανειστών μας, για να εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση που κρατά τη χώρα όρθια επί ένα και πλέον έτος, όσο, κυριότερα, για να δώσει μια πραγματική ανάσα στο συγκεκριμένο κομμάτι της ελληνικής οικονομίας.

Εάν καθ' όλη τη διάρκεια της παρούσας κρίσης η δις ανασχηματισθείσα κυβέρνηση Παπανδρέου είχε κινηθεί με ακριβώς τον ίδιο τρόπο, θα ήμασταν σήμερα σε αυτά τα χάλια;

Θα είχαν φθάσει η ύφεση και η ανεργία στα σημερινά τους επίπεδα εάν οι αγορές και τα επαγγέλματα είχαν ανοίξει πραγματικά και όχι στα ψέματα, όλον αυτόν τον καιρό;

Τι έκανε χθες ο κ. Ραγκούσης, με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου που προανήγγειλε;

Είπε ότι όποιος επιθυμεί να γίνει φορτηγατζής, ή όποια επιχείρηση επιθυμεί να αποκτήσει τα δικά της φορτηγά για να εξυπηρετεί μόνη της τις μεταφορικές της ανάγκες, δεν χρειάζεται να περιμένει τρία χρόνια ώστε να εκπνεύσει η λεγόμενη μεταβατική περίοδος, σε ό,τι αφορά τους ιδιώτες, ή να αποδείξει ότι διαθέτει ένα συγκεκριμένο επίπεδο τζίρου επί «τόσο» χρονικό διάστημα, σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις... Μπορεί να το κάνει αμέσως.

Τους έδωσε, με άλλα λόγια, τη δυνατότητα.

Αυτοί οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από τις όποιες προθέσεις τους, έχουν πλέον τη δυνατότητα της επιλογής. Όχι σε τρία χρόνια, αλλά σήμερα. Τώρα.

Αυτή ακριβώς τη δυνατότητα ζητά ολόκληρη η οικονομία.

Πρόκειται για τη δυνατότητα που επιτρέπει την ύπαρξη μιας πραγματικά ελεύθερης οικονομίας.

Μιας οικονομίας στην οποία δεν υπάρχουν οι «ταρίφες» τιμολογίων που επιβάλλουν οι συντεχνίες των λογιστών, των συμβολαιογράφων ή όποιου άλλου κλάδου, και όπου ο ανταγωνισμός είναι ουσιαστικός και αντικατοπτρίζεται στο επίπεδο των τιμών και έχει, άρα, όφελος για την τσέπη του καταναλωτή...

Ίσως, στις ημέρες ύφεσης που διανύουμε, μια κίνηση όπως αυτή φαντάζει «σταγόνα στον ωκεανό», η οποία μάλιστα μπορεί και να μας «πνίξει» εάν ο κλάδος των ιδιοκτητών ταξί συνεχίσει, όπως κατά πάσα βεβαιότητα θα πράξει, να κινείται στον ακραίο δρόμο που επέλεξε...

Αποτελεί όμως, έστω και τόσο καθυστερημένα, την αρχή μιας μάχης κατά των συμφερόντων και του πελατειακού συστήματος που μας οδήγησαν έως εδώ.

Μιας μάχης η οποία, μάλλον συντομότερα παρά αργότερα, θα συμπεριλάβει και τομείς όπως αυτός της ενέργειας, όπου το ΠΑΣΟΚ συνεχίζει «να εξοφλεί τα γραμμάτιά του»...

Αποτελεί, τέλος, και ένα επιχείρημα που θα μπορούσε να επικαλεστεί σήμερα ο κ. Παπανδρέου κατά τη συνομιλία του με την κ. Μέρκελ και τον κ. Σαρκοζί.

«Κοιτάξτε, μας πήρε κάτι παραπάνω, αλλά αρχίσαμε να κάνουμε όσα σας τάξαμε και όσα πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνουν, μπας και δούμε μια άσπρη ημέρα»… 

* Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τον αρθρογράφο; Τι γνώμη έχετε;

To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο