Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Τετ 8 Μαρ

«Μπλόκο» από τον αναβαλλόμενο στους ισολογισμούς των τραπεζών

«Μπλόκο» από τον αναβαλλόμενο στους ισολογισμούς των τραπεζών

ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Την ψήφιση της τροπολογίας για τον αναβαλλόμενο φόρο, με την οποία θα παρέχεται η δυνατότητα απόσβεσης της ζημίας από λογιστικές και φορολογικές διαγραφές σε βάθος 20ετίας, περιμένουν οι τράπεζες για να δημοσιεύσουν αποτελέσματα χρήσης 2016.

Η ψήφιση της τροπολογίας θα διευκολύνει τους ορκωτούς να βεβαιώσουν την ανακτησιμότητα των αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων.

Η Πειραιώς ήδη μετέθεσε για αργότερα την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, που ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 8 Μαρτίου. Το ίδιο αναμένεται να πράξουν και οι υπόλοιπες τράπεζες, αν μέχρι την προγραμματισμένη ανακοίνωση δεν έχει ψηφισθεί η τροπολογία.

Χρόνος, άλλωστε, υπάρχει ως το τέλος Απριλίου…

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ: Ξεπερασμένη και πλέον λάθος είναι η αντίληψη πολλών ανθρώπων, και ειδικά στη χώρα μας, ότι δεν μπορούν να βρουν πουθενά το δίκιο τους. Πολύ δε περισσότερο, όταν το δίκιο τους έχει να κάνει με αγορές εξ αποστάσεως, όπου πολλές φορές πολλοί καταναλωτές είτε πέφτουν θύματα απάτης, είτε τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράζουν δεν πληρούν τις προδιαγραφές τους.

Πλέον, είτε μέσω του Συνήγορου του Καταναλωτή, είτε μέσω της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Καταναλωτή, πολλές υποθέσεις-διαφορές που στο παρελθόν χαρακτηρίζονταν χαμένες, μπορούν να κερδηθούν.

Το πλέον πρόσφατο είναι το παράδειγμα μιας Βελγίδας καταναλώτριας, η οποία υπέβαλε αναφορά στην Πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ODR Platform), υποστηρίζοντας ότι έκλεισε αεροπορικά εισιτήρια μέσω διαδικτύου από ελληνικό ταξιδιωτικό πρακτορείο, ωστόσο, λόγω τεχνικού σφάλματος που αφορούσε στη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος διπλοκρατήθηκαν τα εισιτήρια, με συνέπεια να χρεωθεί η πιστωτική της κάρτα με το διπλάσιο ποσό. Η καταναλώτρια προσπάθησε αρχικά να επιλύσει τη διαφορά απευθείας με την εταιρεία, χωρίς, όμως, αποτέλεσμα και προχώρησε σε καταγγελία στην πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ).

Η υπόθεση διαβιβάσθηκε μέσω της πλατφόρμας στην Ανεξάρτητη Αρχή Συνήγορος του Καταναλωτή, η οποία ήλεγξε αρχικά τη συμμόρφωση της ιστοσελίδας του ηλεκτρονικού καταστήματος με τις υποχρεώσεις που επιβάλλει το νομικό πλαίσιο.

Εν συνεχεία, η Αρχή, αφού διαπίστωσε ότι οι υποχρεώσεις είχαν τηρηθεί, προχώρησε στην ηλεκτρονική διαμεσολάβηση για την επίλυση της διαφοράς, στο πλαίσιο της οποίας η εταιρεία παραδέχθηκε το σφάλμα της και πίστωσε στην καταναλώτρια το ποσό των 399,96 ευρώ. Επισημαίνεται ότι η διαδικασία της ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης διήρκεσε μόλις 20 ημέρες (με προθεσμία ολοκλήρωσης κατά την κείμενη νομοθεσία τις 90 ημέρες).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v