Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιαν 28 2022

Αττική Οδός: Η αντεπίθεση, το εξώδικο και οι διεκδικήσεις - Τα τέσσερα «τετ α τετ» του Jamie Dimon

Αττική Οδός: Η αντεπίθεση, το εξώδικο και οι διεκδικήσεις - Τα τέσσερα «τετ α τετ» του Jamie Dimon

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Μετά τις απανωτές… σφαλιάρες, η εταιρεία πέρασε στην αντεπίθεση. Η χθεσινή ανακοίνωση, πέρα από ένα εκτενές και αρκετά «τεχνοκρατικό» χρονικό, προσφέρει και τον πρώτο στοιχειοθετημένο αντίλογο. Ο οποίος φαίνεται να εκθέτει πρωτίστως τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Στυλιανίδη. Εκείνον δηλαδή που έσπευσε με τις πρώτες του δηλώσεις να χρεώσει περίπου όλο το φιάσκο στην αντιμετώπιση της «Ελπίδας» στην ιδιωτική εταιρία.

Ήταν λοιπόν ο κ. Στυλιανίδης, σύμφωνα με την εταιρεία, εκείνος που αρνήθηκε να απαγορεύσει τη διέλευση βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής, παρά το αίτημα που έγινε. Με την αιτιολογία, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, ότι έπρεπε να διασφαλιστεί η εφοδιαστική-οικονομική αλυσίδα. Με την άποψη δε του υπουργού συμφώνησε και η Αστυνομία (Τροχαία). Πάντως ο κος Στυλιανίδης έσπευσε αργά χθες το βράδυ να διαψεύσει τα παραπάνω, ενώ επέμεινε ότι η πληρωμή του προστίμου και η παραίτηση του CEO είναι παραδοχή ευθύνης.

Σύμφωνα και πάλι με την «Αττικές Διαδρομές», το πρωί της Δευτέρας έκλεισε η Εθνική Οδός και η Νέα Οδός οπότε εκτράπηκαν όλα τα βαρέα οχήματα προς την… Αττική Οδό, η οποία σημειωτέον δεν έχει τη δυνατότητα να απαγορεύσει την κυκλοφορία οχημάτων χωρίς σχετική έγκριση της Τροχαίας. Την οποία όμως έλαβε στις… 14:00 της ίδιας μέρας, όταν ήταν ήδη αργά «για δάκρυα Στέλλα».

Όπως και να 'χει, οι εντυπώσεις που δημιούργησε το φιάσκο, η ταλαιπωρία δεκάδων χιλιάδων οδηγών και η ολονυκτία κάποιων χιλιάδων στην άσφαλτο, θα συνοδεύει την Αττική Οδό για πολύ καιρό. Ωστόσο, για να είμαστε ειλικρινείς, τα όσα υποστηρίζει η εταιρεία αρχίζουν να αιτιολογούν το πώς καταλήξαμε σε τέτοιου μεγέθους «πατατράκ» μέσα στην Αττική Οδό, όταν επί 20 χρόνια ήταν το καμάρι των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων.

Να δούμε και τι θα προκύψει από την αναλυτική έρευνα που υποθέτουμε θα γίνει…

 

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΙΙ: Σε… μπλεγμένο κουβάρι εξελίσσεται η υπόθεση της αποζημίωσης των οδηγών που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό κατά τη διάρκεια της πρόσφατης κακοκαιρίας. Προσπαθώντας κάποιος να ξεδιαλύνει την κατάσταση μπορεί να πει ότι σε περίπτωση που στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα προκλήθηκε κάποια υλική ζημιά, τότε οι οδηγοί θα απευθυνθούν στις ασφαλιστικές τους εταιρείες, οι οποίες σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τους αποζημιώσουν.

Πέραν αυτού, λένε δικηγορικοί κύκλοι, τόσο οι παραπάνω οδηγοί όσο και εκείνοι που απλά εγκλωβίστηκαν, χωρίς τα οχήματά τους να υποστούν υλικές ζημιές, θα κληθούν είτε να εισπράξουν το ποσό των 2.000 ευρώ που όρισε η κυβέρνηση, είτε να το αγνοήσουν και να προσφύγουν σε δικηγορικά γραφεία αξιώνοντας μεγαλύτερα ποσά από την Αττική Οδό μέσω της δικαστικής οδού. Η δεύτερη επιλογή φυσικά, αναμένεται να πάρει πολύ περισσότερο χρόνο και επιπλέον συνεπάγεται κάποιο άμεσο (δικηγορικά-νομικά έξοδα) ή έμμεσο (π.χ. ποσοστό δικηγορικού γραφείου επί της τελικής αποζημίωσης) κόστος.

Παράγοντες πάντως της ασφαλιστικής αγοράς με τους οποίους συνομίλησε η στήλη δεν ήταν έτοιμοι να συμβουλεύσουν σχετικά τους πελάτες τους για το τι θα πρέπει να επιλέξουν, τουλάχιστον πριν δουν τη νομική διατύπωση που θα συνοδεύει την αποζημίωση των 2.000 ευρώ από την Αττική Οδό και πριν εξετάσουν τους επιμέρους κινδύνους και ζημίες που μπορεί να αποδείξει ότι υπέστη κάθε οδηγός.

Τέλος, οι κάτοχοι αυτοκινήτων που υπέστησαν ζημιές από πτώσεις δέντρων, εκτός Αττικής Οδού, αποζημιώνονται από τις ασφαλιστικές τους εταιρείες μόνο σε περίπτωση που υπάρχει κάλυψη έναντι φυσικών καταστροφών στα συμβόλαιά τους.

Διαφορετικά μπορούν να προσφεύγουν νομικά εναντίον των δήμων ξοδεύοντας χρήματα, αναλαμβάνοντας ρίσκο και οπλιζόμενοι με… ιώβεια υπομονή.

 

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΙΙΙ: Για το παρ’ ολίγον διπλωματικό επεισόδιο που προέκυψε από το κλείσιμο της οδού η στήλη σάς ενημέρωσε αναλυτικά χθες. Επανέρχεται σήμερα γιατί υπάρχει και συνέχεια, νομική αυτή τη φορά.

Η Athens City Limousine Services, η οποία είχε αναλάβει τη μεταφορά του υπουργού Τουρισμού της Τουρκίας, στρέφεται με εξώδικο κατά της εταιρείας Αττικές Διαδρομές και στελεχών της, το οποίο μάλιστα κοινοποιεί στον Χρ. Στυλιανίδη, τον Κ. Καραμανλή, αλλά και τον ίδιο τον πρωθυπουργό.

Στο εξώδικο η εταιρεία περιγράφει με εύγλωττο τρόπο την 24ωρη ταλαιπωρία που υπέστησαν οι εργαζόμενοι στην εταιρεία, όταν εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό. Όπως σημειώνει, επιστρέφοντας από το αεροδρόμιο πέρασε στις 11:30 τα διόδια, που ήταν ανοικτά, αλλά λίγο παρακάτω επικράτησε το… χάος: Tο όχημα της εταιρείας μαζί με τον Έλληνα πρέσβη, υπό ακραίες συνθήκες, παρέμεινε ακινητοποιημένο επί ένα 24ωρο, με τον πρέσβη να απεγκλωβίζεται από άλλο όχημα στις 04:00 το πρωί.

«Η αναρχία που επικράτησε στην Αττική οδό δεν θα μπορούσε να δικαιολογηθεί από καμία πλευρά, καθώς οι συνθήκες που επικράτησαν, έδιναν την εικόνα μιας τριτοκοσμικής χώρας, με μηδενικές υποδομές, με ανύπαρκτη πολιτική προστασία, μίας χώρας που εκτέθηκε διεθνώς και κάθε άλλο παρά ευρωπαϊκή χώρα δεν μπορεί να θεωρηθεί», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Στο στόχαστρο όμως μπαίνει και το «τραγελαφικό» όπως χαρακτηρίζει ποσό των 2.000 ευρώ για κάθε εγκλωβισμένο όχημα, «λησμονώντας πως στο κάθε όχημα επέβαιναν περισσότεροι του ενός επιβάτες, ηλικιωμένοι, άτομα με προβλήματα υγείας μέχρι και μικρά παιδιά, των οποίων μάλλον η ταλαιπωρία και ο κίνδυνος ζωής που διέτρεξαν δεν μπορεί να ισοσκελιστεί με το προσβλητικό χρηματικό “bonus” των 2.000 ευρώ. Πόσο μάλλον της εταιρείας μας και των υπαλλήλων αυτής»…

Ετσι, ζητά εντός τριών ημερών την καταβολή αποζημίωσης 30.000 ευρώ, απειλώντας σε διαφορετική περίπτωση με αγωγή.

 

JAMIE DIMON: Συναντήσεις κατά μόνας με τους διευθύνοντες συμβούλους της Eurobank Φωκίωνα Καραβία, της Tράπεζας Πειραιώς Χρήστο Μεγάλου, της Alpha Bank Βασίλη Ψάλτη, αλλά και με τον επιχειρηματία Ευάγγελο Μυτιληναίο είχε χθες ο CEO της JP Morgan.

Η στήλη πληροφορείται ότι ο επικεφαλής της αμερικανικής τράπεζας στα τετ α τετ που είχε με τους CEOs των τραπεζών εξέφρασε την αισιοδοξία του για την πορεία της Ελλάδας. Εκτίμησε δε ότι η ελληνική οικονομία θα καταγράψει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης για αρκετά χρόνια και πως η χώρα έχει γυρίσει σελίδα.

Η συζήτηση περιστράφηκε και στον άθλο της εξυγίανσης που έχουν πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές τράπεζες στο μέτωπο των κόκκινων δανείων, αλλά και στις επενδυτικές προοπτικές που ανοίγουν τα κεφάλαια τόσο από το Ταμείο Ανάκαμψης όσο και από τις υπόλοιπες πηγές των ευρωπαϊκών πόρων.

Βέβαια, ο Jamie Dimon δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη διεθνή έκρηξη των τιμών που προκαλεί η ενεργειακή κρίση, γεγονός που, όπως είπε σε έναν από τους CEOs των τραπεζών, τον ανησυχεί…

Εκτός, όμως, των τετ α τετ, χθες οργανώθηκε και δείπνο με επιφανείς επιχειρηματίες στο εστιατόριο του Μουσείου της Ακρόπολης. Οπως ακούμε παρόντες, μεταξύ άλλων, ήταν ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δημήτρης Παπαλεξόπουλος, ο οποίος και εκ της θέσεως του προέδρου της εκτελεστικής επιτροπής του ομίλου ΤΙΤΑΝ είχε την ευκαιρία να συζητήσει και για την θυγατρική στις ΗΠΑ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, o διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Viohalco, Ιωάννης Στασινόπουλος, αλλά και ο Σωκράτης Κόκκαλης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v