ΔΕΝΔΙΑΣ-ΣΑΜΑΡΑΣ: Δεν συμβαίνει κάθε μέρα μια κυβέρνηση να βλέπει πρώην και νυν ανώτατα στελέχη της να κάνουν (στην πράξη) το «ένα δύο» σε θέματα εξωτερικής πολιτικής, όταν μάλιστα ο ένας ήταν υπουργός Εξωτερικών στην πρώτη της περίοδο και εν ενεργεία Άμυνας στην τρέχουσα.
Οι χθεσινές δηλώσεις του Νίκου Δένδια περί κερκόπορτας που άνοιξε η Ευρώπη στην Τουρκία με τον κανονισμό SAFE για τους αμυντικούς εξοπλισμούς, παρότι στρέφονται κατά των ηγεσιών της ΕΕ που πρωτοστάτησαν σ' αυτή τη ρύθμιση (και παρέκαμψαν το Ευρωκοινοβούλιο μη γίνει κανένα… λάθος), πρακτικά εκθέτουν την κυβέρνηση.
Η οποία έχει καταβάλει μεγάλες προσπάθειες, με non paper αλλά και δηλώσεις αρμόδιων στελεχών, να κάνει την υπόθεση «αβαβά». Ότι δήθεν δεν έγινε και τίποτα σπουδαίο και τα συμφέροντα της χώρας έχουν προστατευτεί αποτελεσματικά.
Ακόμη χειρότερα κάνει τα πράγματα η λέξη «κερκόπορτα» που χρησιμοποίησε ο Νίκος Δένδιας, καθώς την ίδια (βαριά σε συμβολισμό) λέξη χρησιμοποίησαν προηγουμένως στη σκληρή κριτική τους τόσο ο πρώην υφυπουργός Εξωτερικών της ΝΔ (στις κυβερνήσεις Κώστα Καραμανλή) και καθηγητής διεθνών σχέσεων Γιάννης Βαληνάκης όσο και ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νικόλας Φαραντούρης, μέλος της Επιτροπής Ασφάλειας και Άμυνας του Ευρωκοινοβουλίου.
Ένα «εφόσον» που υπάρχει στη δήλωση Δένδια, παραπέμποντας διπλωματικά στο μέλλον, ελάχιστα γλυκαίνει το πλήγμα…
ΔΕΝΔΙΑΣ-ΣΑΜΑΡΑΣ ΙΙ: Κι αν το θέμα της τουρκικής διείσδυσης στην ευρωπαϊκή άμυνα είναι καθαρά πρακτικό, το πλήγμα με το κλείσιμο της Μονής Σινά από τις αιγυπτιακές αρχές, το οποίο γνωστοποιήθηκε χθες, είναι εξόχως συμβολικό, με πολιτισμικές και θρησκευτικές διαστάσεις για όλη την Ορθοδοξία.
Πλήγμα που φαίνεται να επήλθε παρά τις περί του αντιθέτου δεσμεύσεις τις οποίες ανέλαβε πρόσφατα ο πρόεδρος της Αιγύπτου Αλ Σίσι απέναντι στον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Με αποτέλεσμα να έρθει οργίλος ο Αντώνης Σαμαράς και να δηλώσει, μεταξύ άλλων, ότι «είναι πρωτοφανής και οδυνηρή η διεθνής ανυποληψία και περιθωριοποίηση της Ελλάδας». Και, για να στρίψει το... μαχαίρι, σημειώνει δηκτικά ότι αυτά συμβαίνουν «λίγες μέρες μετά την αδιανόητη απόφαση για ένταξη της Τουρκίας στους αμυντικούς εξοπλισμούς της Ευρώπης».
Τα παραπάνω, σημειώστε, συμβαίνουν περίπου δύο εβδομάδες πριν από την κοινή εμφάνιση Καραμανλή και Σαμαρά στην εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου για τον πόλεμο της Ουκρανίας που έγραψε ο γνωστός δημοσιογράφος Σταύρος Λυγερός.
Όπου, με όσα έχουν συμβεί με το καλώδιο GSI, τον κανονισμό SAFE, τώρα και με τη Μονή Σινά, ευλόγως αναμένονται... αστραπόβροντα.
Υ.Γ. Αργά χθες το βράδυ εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών και η προεδρία της Αιγύπτου τοποθετήθηκαν επί του θέματος, κατόπιν των αντιδράσεων, δίνοντας διαβεβαιώσεις για την επόμενη ημέρα της Μονής παρά τη δικαστική απόφαση. Οπότε αναμένεται (και από το Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών) η εξέταση του πλήρους κειμένου της απόφασης.
ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Στην αντεπίθεση όσον αφορά την κόντρα του με τον προκάτοχό του Βασίλη Οικονόμου πέρασε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών σε σχέση με την είσοδο των ταξί στις λεωφορειολωρίδες.
Απαντώντας σε «εμμονές και θέσφατα» που επικαλέστηκε πρόσφατα ο κ. Οικονόμου, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης σε συνέντευξή του (στον ΣΚΑΪ) υποστήριξε: «Η κυβέρνηση έβγαλε σε διαβούλευση ένα νομοσχέδιο το οποίο δεν είχε μέσα αυτό το μέτρο, ο Βασίλης Οικονόμου ήθελε να το αλλάξει, μου παρέδωσε ένα κείμενο το οποίο δεν έλεγε ότι “το αλλάζω”, έλεγε “αν έχω συγκοινωνιακή μελέτη θα το αλλάξω”. Συγκοινωνιακή μελέτη δεν υπάρχει, άρα ποιον κοροϊδεύουμε εδώ;».
Μάλιστα, προχώρησε ένα βήμα παραπέρα: «Ο Βασίλης Οικονόμου, για κάποιους λόγους που γνωρίζει ο ίδιος, θέλησε να συνδιαλλαγεί με τον κ. Λυμπερόπουλο. Εγώ δεν λαμβάνω αποφάσεις στη θέση αυτή με βάση ποιος θα μου υποσχεθεί ψήφους, παρότι μου υπόσχονται ψήφους», κατήγγειλε.
Βέβαια, ο Βασίλης Οικονόμου δεν το άφησε να περάσει έτσι. «Ως προς τα πραγματικά γεγονότα, ο κ. Λυμπερόπουλος όντως είχε "συμφωνία με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών"», έσπευσε να απαντήσει.
«Όσον αφορά τον κ. Κυρανάκη και τις δηλώσεις σε ΜΜΕ σήμερα, αφήνοντας υπόνοιες για ψηφοθηρική συμπεριφορά μου λόγω της αποδοχής του αιτήματος των οδηγών και ιδιοκτητών ταξί, την αφήνω ασχολίαστη όπως της αξίζει.
Όμως, στα 57 μου έτη και εκλεγμένος πριν από 25 χρόνια στο κοινοβούλιο, απογοητεύομαι και στεναχωριέμαι όταν βλέπω ότι νέοι βουλευτές 4-5 ετών, μόλις τους εμπιστευτούν μια θέση εξουσίας, φέρονται αλαζονικά και γίνονται κριτές των πάντων. Άλλωστε, η παρορμητικότητα συνδυασμένη με την απειρία οδηγεί σε αστοχίες... Ας το αφήσουμε λοιπόν».
Και η εσωκομματική διαμάχη συνεχίζεται ακατάπαυστα.
ΟΛΘ: Ολιγον σιβυλλική υπήρξε η τοποθέτηση του Παύλου Μαρινάκη όταν ρωτήθηκε για δημοσιεύματα που αναφέρουν πιέσεις για αλλαγή των μετοχικών συσχετισμών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το οποίο ως γνωστόν ελέγχεται από τον Ιβάν Σαββίδη.
«Είναι σε επίπεδο δημοσιευμάτων. Δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο ούτε γνωρίζω κάτι από το αρμόδιο υπουργείο. Καλό είναι να μην μπούμε σ' αυτή τη διαδικασία, γιατί θα νομιμοποιήσουμε κάποιες φήμες που δεν προκύπτουν από το αρμόδιο υπουργείο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
ΠΕΙΡΑΙΩΣ: Για άλλο ένα τρίμηνο τα στεγαστικά δάνεια μειώθηκαν, καθώς οι αποπληρωμές ξεπέρασαν τις νέες χορηγήσεις. Το υπόλοιπο των χορηγήσεων στις 31/13 ανερχόταν σε 6,25 δισ. ευρώ από 6,3 δισ. ευρώ στις 31/12/2024. Στον αντίποδα, τα επιχειρηματικά δάνεια συνέχισαν να αυξάνονται και εκτινάχθηκαν σε 33,25 δισ. ευρώ.
Δεδομένης της συγκέντρωσης της αγοράς στα χέρια μερικών ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων, αν δεν ανοίξει η αγορά στεγαστικών, οι τράπεζες θα «πονοκεφαλιάζουν» σε μερικά χρόνια για την αποφυγή του μέγιστου χρηματοδοτικού ανοίγματος.
AVAX: Νέο ιδιωτικό έργο -μετά τη συμφωνία με την Παπαστράτος- ανέλαβε ο όμιλος, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, υπογράφοντας αυτή τη φορά σύμβαση με τον όμιλο Σκλαβενίτη.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η σύμβαση αφορά τη δημιουργία της μονάδας παρασκευής έτοιμων γευμάτων του ομίλου στη Μαγούλα. Η νέα μονάδα δημιουργείται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας «Μανδράλ Ακίνητα Αποθηκών» που εξαγόρασε στο τέλος του 2024 η Σκλαβενίτης.
AVAX II: Το ισχυρό 2024, ως προς τα θεμελιώδη μεγέθη, το διαδέχεται ένα χρηματιστηριακά ισχυρό 2025.
Από την αρχή του χρόνου η μετοχή της AVAX καταγράφει κέρδη 40%, ενώ πηγές της αγοράς υποστηρίζουν ότι έχει μεγάλα περιθώρια ανοδικής κίνησης, καθώς η εταιρεία έχει EV/EBITDA 5,3, αρκετά χαμηλότερα σε σύγκριση με τον εγχώριο και διεθνή ανταγωνισμό. Επιπρόσθετα, στις εκθέσεις τους, οι τέσσερις χρηματιστηριακές που την καλύπτουν δίνουν περιθώριο ανόδου στη μετοχή τουλάχιστον 50% από τα σημερινά επίπεδα.
Στα 2,125 ευρώ το χθεσινό κλείσιμο, με υψηλό έτους από τα τέλη Φεβρουαρίου στα 2,375 ευρώ.
ΟΛΥΜΠ: Τα μελλοντικά της σχέδια ξετύλιξε η Τεχνική Ολυμπιακή στην ετήσια ενημέρωση των αναλυτών που πραγματοποιήθηκε από τον οικονομικό διευθυντή Χρήστο Σπίγγο και την αναπληρώτρια Ελένη Νικολοπούλου.
Η εισηγμένη ποντάρει στον κλάδο της ναυτιλίας, επισημαίνοντας ότι εφόσον οι συνθήκες κριθούν ευνοϊκές προτίθεται να ανανεώσει ή και να αυξήσει τον στόλο πλοίων μεταφοράς container.
Παράλληλα, στα άμεσα σχέδιά της είναι και η επέκταση της Μαρίνας Σάμου, με νέες θέσεις για σκάφη αναψυχής και ανακαίνιση εγκαταστάσεων. Η εισηγμένη σχεδιάζει ακόμη τη δημιουργία μονάδας παραγωγής ρεύματος μέσω βιομάζας, σε ακίνητό της στην Πάτρα.
Σημειώνεται ότι η Τεχνική Ολυμπιακή έκλεισε το 2024 με κέρδη 6,3 εκατ. ευρώ και αυξημένο τζίρο 19,1 εκατ. ευρώ. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 8,8 εκατ. ευρώ.
Τα έσοδα του 2024 εμφάνισαν άνοδο κυρίως χάρη στις ναυλώσεις πλοίων και το real estate, σημείωσε η εισηγμένη στη σχετική παρουσίαση.
UNIBIOS: Νέα εκτίναξη για τη μετοχή στη χθεσινή συνεδρίαση, που για δεύτερη μέρα συνοδεύτηκε από υψηλό όγκο συναλλαγών. Ο τίτλος έκλεισε στα 2,11 ευρώ, με κέρδη 14,67% και τζίρο 748 χιλιάδων ευρώ. Ενδοσυνεδριακά έφτασε έως τα 2,18 ευρώ.
Από την περασμένη Παρασκευή, όταν ανακοινώθηκε η συμφωνία για την εξαγορά του 65% της γαλλικής Osmosun, τα κέρδη ξεπερνούν το 26%.