Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Δεκ 1 2003

Η απάντηση της ΑΝΕΚ στον Χαμαιλέοντα

Με ιδιαίτερη ευαισθησία αντέδρασε η διοίκηση της ΑΝΕΚ σε πρόσφατο σχόλιο του Χαμαιλέοντα για τα αποτελέσματα 9μήνου, το οποίο μεταξύ άλλων αναφερόταν στην παρατηρούμενη μείωση των διαθεσίμων της εταιρίας και την αύξηση των απαιτήσεών της από πελάτες και ”χρεώστες”.

Η εξαιρετικά ευγενής και προσεγμένη απάντηση της εταιρίας δεν είναι δυνατόν να δημοσιευθεί αυτούσια στη στήλη αυτή, λόγω του μεγέθους της, αλλά και των πινάκων που περιλαμβάνει.

Επί της ουσίας η εταιρία επισημαίνει ότι η μείωση των διαθεσίμων της σε σχέση με το προηγούμενο 9μηνο συνδέεται εν μέρει με το γεγονός ότι το 2002 δεν είχε ακόμη επιτύχει την αναδιάρθρωση των υποχρεώσεών της, κι έτσι διατηρούσε μεγαλύτερο ποσό διαθεσίμων, προετοιμαζόμενη για την επανάληψη των πληρωμών της προς τις τράπεζες.

Στη συνέχεια σημειώνει ότι προς το τέλος του 2002 προχώρησε σε πληρωμές ύψους περίπου 13 εκατ. ευρώ προς τις τράπεζες, ενώ διευκρινίζει ότι η μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους της οφείλεται εν μέρει στην παύση των τόκων υπερημερίας και εν μέρει στη μείωση του επιτοκίου Euribor κατά 38%, από 3,44% σε 2,14%.

Σχετικά με την αύξηση των εξόδων διάθεσης, η εταιρία επισημαίνει, παραθέτοντας στοιχεία, ότι επέτυχε την καλύτερη επίδοση στον κλάδο ως προς τη συγκράτησή τους.

Και κλείνει την επιστολή της με μια αναφορά στη μεγάλη αύξηση των απαιτήσεών της σε σχέση με τον τζίρο, για την οποία θυμίζουμε ότι ο Χαμαιλέων έγραφε:

”Ενώ η αύξηση του τζίρου είναι της τάξεως του 6%, οι απαιτήσεις από πελάτες έχουν αυξηθεί κατά 25%, αγγίζοντας τα 41 εκατ. ευρώ, που σημαίνει, με τζίρο 137 εκατ. ευρώ, ότι το 1/3 των πωλήσεων δεν έχει εισπραχθεί. Το οποίον μεταφράζεται σε μέσο χρόνο αποπληρωμής των απαιτήσεων που κινείται πλέον στους 3 μήνες.

Επιπροσθέτως, αυξημένες κατά 14,5% είναι και οι ”λοιπές απαιτήσεις” που φτάνουν τα 26,45 εκατ. ευρώ”.

Όπως επισημαίνει με τη σειρά της η ΑΝΕΚ: ”Η αύξηση του υπολοίπου των πελατών οφείλεται, εν μέρει, στην επέκταση της πιστωτικής πολιτικής στην αγορά των φορτηγών και εν μέρει στην επέκταση του δικτύου πωλήσεων”.

Και καταλήγει αναφέροντας ότι ”η πιστωτική πολιτική που έχει υιοθετηθεί από την εταιρία σε καμία περίπτωση δεν δημιουργεί πρόβλημα ρευστότητας”, προφανώς με δεδομένο ότι ο δείκτης κυκλοφοριακής ρευστότητας είναι στο 1,5 (έναντι 0,3 για τις Μινωικές και 0,5 για τη ΝΕΛ, όπως σημειώνει!).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v