Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουν 10 2009

ΑΕΓΕΚ: Η απογείωση και οι ανησυχίες των μεγάλων

ΑΕΓΕΚ: Η απογείωση και οι ανησυχίες των μεγάλων
«Η ΑΕΓΕΚ θα απογειωθεί»: την υπόσχεση αυτή που έδωσε στους μετόχους της εισηγμένης κατασκευαστικής εταιρείας στο περιθώριο της πρόσφατης τακτικής γενικής συνέλευσής τους, προσπαθεί να κάνει πράξη το νέο αφεντικό της κ. Γιάννης Μαρούλης.

Έτσι, αρχικά η ΑΕΓΕΚ και οι υπόλοιπες εταιρείες συμφερόντων του ομίλου Μαρούλη έχουν σαρώσει στους διαγωνισμούς δημοσίων έργων που πραγματοποιήθηκαν τον τελευταίο μήνα:

Κέρδισαν τέσσερις εργολαβίες στην Εγνατία Οδό συνολικού προϋπολογισμού 220 εκατ. ευρώ, αναδείχτηκαν οριστικοί ανάδοχοι σε έργο 54,6 εκατ. ευρώ που αφορά στην κατασκευή του φράγματος Ασωπού στον νομό Κορινθίας, ενώ στις αρχές της εβδομάδας μειοδότησαν στις τρεις από τις τέσσερις εργολαβίες για το έργο του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο - Αμβρακία ύψους 244,3 εκατ. ευρώ.

Δηλαδή, μέσα σε περίπου έναν μήνα ο όμιλος ΑΕΓΕΚ - Μαρούλη εξασφάλισε έργα των οποίων ο συνολικός προϋπολογισμός άγγιξε τα 520 εκατ. ευρώ, απογειώνοντας το ανεκτέλεστο υπόλοιπο σε επίπεδα άνω του 1,7 δισ. ευρώ.

Σε δεύτερη φάση, σύμφωνα με όσα σχεδιάζει ο νέος μεγαλομέτοχος της ΑΕΓΕΚ, η εισηγμένη θα αποκτήσει σταδιακά συμμετοχές στις εταιρείες που σήμερα ανήκουν αποκλειστικά στον κ. Γιάννη Μαρούλη και στην οικογένειά του, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει θυγατρικές στους τομείς των παραχωρήσεων και του real estate.

Η ενοποίηση των ομίλων ΑΕΓΕΚ και Μαρούλη υπό την εισηγμένη θα ξεκινήσει από το φθινόπωρο και θα κορυφωθεί, όπως τουλάχιστον υποστηρίζει η διοίκησή της, τον επόμενο χρόνο.

Σημειώνεται πως η ΑΕΓΕΚ αποτελεί ήδη εταιρεία holding (έχει μεταβιβάσει από το 2008 τα έργα και το εργοληπτικό της πτυχίο στη θυγατρική ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική), αλλά αυτήν τη στιγμή οι μοναδικές της συμμετοχές αφορούν στο 20% της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής, στο 10% στο έργο παραχώρησης Μαλιακός - Κλειδί Ημαθίας και στο 20% τριών εταιρειών διαχείρισης χώρων στάθμευσης. Με την απόκτηση, μελλοντικά, ποσοστών συμμετοχής στις εταιρείες του ομίλου Μαρούλη, θα ενισχύσει τόσο τα έσοδά της όσο και την αξία της ως επιχείρηση.

Πάντως, την... πτήση της ΑΕΓΕΚ στον κατασκευαστικό «ουρανό» δεν φαίνεται να βλέπουν με καλό μάτι οι ανταγωνιστές της και δη οι τρεις μεγάλοι όμιλοι (ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P Άβαξ και ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ), καθώς -ιδίως μετά τους πρόσφατους διαγωνισμούς δημοσίων έργων- συνειδητοποιούν πως ο κ. Γιάννης Μαρούλης είναι αποφασισμένος να επαναφέρει την εισηγμένη στη θέση που είχε πριν τη «γονατίσουν» τα οικονομικά προβλήματα.

Προς το παρόν εστιάζουν την κριτική τους στα υψηλά ποσοστά εκπτώσεων (περίπου 50%) που προσφέρουν η ΑΕΓΕΚ και οι άλλες εταιρείες του ομίλου Μαρούλη, προκειμένου να αναλάβουν δημόσια έργα, υποστηρίζοντας πως σύντομα θα φανεί το αδιέξοδο στο οποίο έχουν οδηγηθεί με αυτήν τη στρατηγική.

Σε κάθε περίπτωση, το μόνο βέβαιο είναι πως στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή τουλάχιστον οι τρεις «μεγάλοι» του κλάδου -οι οποίοι σημειωτέον συνασπίστηκαν για πρώτη φορά όλοι μαζί στον διαγωνισμό για την ανάθεση της κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου στο Άκτιο- απέκτησαν έναν σοβαρό αντίπαλο...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v