Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Νοε 16 2011

Σφηνάκια για Autohellas, ΕΛΒΑΛ και Ζάμπα

Σφηνάκια για Autohellas, ΕΛΒΑΛ και Ζάμπα
ΕΛΒΑΛ: Εντυπωσιακά -ιδίως για την εποχή όπου ζούμε- ήταν τα αποτελέσματα του ομίλου ΕΛΒΑΛ στο εννεάμηνο, καθώς τα καθαρά κέρδη εκτινάχθηκαν σε σύγκριση με πέρυσι και διαμορφώθηκαν στα 17,2 εκατ. ευρώ.

Με μια προσεκτικότερη ματιά, ωστόσο, εύκολα διαπιστώνει κάποιος πως η μεγάλη διαφορά από πέρυσι παρατηρήθηκε στο πρώτο τρίμηνο του έτους και από εκεί και μετά τα αποτελέσματα βαίνουν μειούμενα.

Για παράδειγμα, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 14,96 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο, στα 6,5 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο και στα 2,8 εκατ. στο τρίτο.

Ανάλογα κινήθηκαν και τα καθαρά κέρδη: από 11,4 εκατ. στο Q1, υποχώρησαν στα 5 εκατ. στο Q2 και στις 800 χιλ. ευρώ στο Q3.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η πλειονότητα των εισηγμένων εταιριών στο Χ.Α. θα ήθελε πολύ να σημειώνει τέτοιες επιδόσεις.

ΖΑΜΠΑ: Η πολυετής και χαρακτηριστική αδιαφορία των βασικών μετόχων για το Χ.Α. έφερε την εισηγμένη να διαπραγματεύεται στο ταμπλό προς περίπου 4,2 εκατ. ευρώ, όταν μόνο το καθαρό ταμείο της (διαθέσιμα μείον τραπεζικό δανεισμό) στις 30/9/2011 ανερχόταν στα 12,5 εκατ. ευρώ.

Θα μπορούσε, δηλαδή, η εισηγμένη να επιστρέψει στους μετόχους της 4,2 εκατ. ευρώ, να «μηδενίσει» την τιμή της μετοχής και στη συνέχεια η ΖΑΜΠΑ να μείνει με την όποια εμπορική της δραστηριότητα, με πάνω από 8 εκατ. ευρώ στο ταμείο της και με την ακίνητή της περιουσία.

Θα μπορούσε. Αλλά θα αποτελούσε μεγάλη έκπληξη αν γινόταν κάτι τέτοιο…

AUTOHELLAS: Πολύ ικανοποιητικά ήταν τα αποτελέσματα της Autohellas στο εννεάμηνο του 2011: μικρή αύξηση τζίρου (από τα 128,1 στα 133,4 εκατ. ευρώ) και διατήρηση των καθαρών κερδών σε σταθερά -και υψηλά- επίπεδα (15,7 έναντι 15,2 εκατ. ευρώ).

Γενικότερα, ο εισηγμένος όμιλος έδειξε πως για ένα ακόμη τρίμηνο κατάφερε να βγει αλώβητος από την πολυετή οικονομική κρίση.

Ακόμα πιο θετικό είναι το γεγονός πως στο εννεάμηνο μπόρεσε να μειώσει τον καθαρό του δανεισμό (τραπεζικές υποχρεώσεις μείον διαθέσιμα) κατά 10,5 εκατ. ευρώ.

Μάλιστα, η μείωση του καθαρού δανεισμού θα μπορούσε να είναι σαφώς μεγαλύτερη αν για μία ακόμη περίοδο η διοίκηση δεν αποφάσιζε να διαθέσει σημαντικά ποσά για επενδύσεις εκτός του βασικού αντικειμένου του ομίλου.

Συγκεκριμένα, πέρα από τα 3,5 εκατ. ευρώ που τοποθετήθηκαν για αγορές ακινήτων, μόνο μέσα στο εννεάμηνο του έτους, η Autohellas διέθεσε:

700.000 ευρώ για συμμετοχή της σε νέα αύξηση κεφαλαίου της εταιρίας Sportsland (κατέχει το 50% αυτής, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει στην Πύλος Τουριστική). Από το 2008 μέχρι σήμερα, η Autohellas έχει καταβάλει πάνω από 4,5 εκατ. ευρώ στη συγκεκριμένη εταιρία, της οποίας το αντικείμενο δραστηριότητας είναι άγνωστο.

265.000 ευρώ ως αύξηση κεφαλαίου στην εταιρία Κρητικά Γκολφ.

• Ποσά για την αγορά επιπλέον 131.714 μετοχών της Aegean Airlines, 10.000 τίτλων της Costamare Inc. και 1.200.000 μετοχών της Τράπεζας Πειραιώς. Οι απομειώσεις των επενδύσεων αυτών πέρασαν στα ίδια κεφάλαια, γι' αυτό πιθανόν, ενώ τα καθαρά κέρδη του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 15,7 εκατ. ευρώ, τα ίδια κεφάλαια ανέβηκαν μόνο κατά 12,4 εκατ. ευρώ.

ΥΓ.: Με βάση το ύψος των ιδίων κεφαλαίων της 30ής/9/2011 και την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση (γύρω στα 45 εκατ. ευρώ), ο δείκτης P/BV διαμορφώνεται στο 0,32. Σε ό,τι δε αφορά τον δείκτη P/E, αυτός υπολογίζεται στο 2,9, ακόμη και αν δεχτούμε πως η κερδοφορία του ομίλου στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς θα είναι μηδενική.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v