Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

VODAFONE - ΠΑΝΑΦΟΝ: Αποτελέσματα δωδεκαμήνου

Η εταιρία VODAFONE – ΠΑΝΑΦΟΝ Α.Ε.Ε.Τ. με Δελτίο Τύπου προς το Χ.Α.Α. γνωστοποιεί τα ακόλουθα: ”(Ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις έτους 1/4/01 – 31/3/02 - διεθνή λογιστικά πρότυπα – IAS) Η Vodafone – Panafon ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για το δωδεκάμηνο

Η εταιρία VODAFONE - ΠΑΝΑΦΟΝ Α.Ε.Ε.Τ. με Δελτίο Τύπου προς το Χ.Α.Α. γνωστοποιεί τα ακόλουθα: (Ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις έτους 1/4/01 – 31/3/02 - διεθνή λογιστικά πρότυπα - IAS) Η Vodafone - Panafon ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2002, σύμφωνα με τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα. Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας ανήλθε στα ευρώ 990 εκ., σημειώνοντας σημαντική αύξηση της τάξεως του 17,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα έσοδα από αερόχρονο παρουσίασαν αύξηση κατά 15,2%, αντιπροσωπεύοντας το 80,1 % του συνόλου των εσόδων της εταιρίας. Τα έσοδα από εξερχόμενη κίνηση - παρά τη μείωση των τιμολογίων έως και 22% - αυξήθηκαν κατά 23,3% αντανακλώντας έτσι το υψηλό προφίλ της συνδρομητικής βάσης της εταιρίας και την ορθή εμπορική στρατηγική που ακολούθησε κατά το τελευταίο οικονομικό έτος. Επιπλέον, τα έσοδα από υπηρεσίες περιαγωγής (roaming) αυξήθηκαν κατά 16,7%. Τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι υπηρεσίες SMS και wap) αυξήθηκαν σημαντικά κατά 59,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αποδεικνύοντας την αποδοχή που έχουν από το κοινό οι σχετικές υπηρεσίες που παρέχει η εταιρία (τα παραπάνω έσοδα αντιπροσωπεύουν το 13,1% των εσόδων από υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας). Τα έσοδα από τα πάγια τέλη, παρά τη μείωση των τιμολογίων έως και 22%, μειώθηκαν μόλις κατά 1,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και έφτασαν τα ευρώ 97,4 εκ. από ευρώ 98,8 εκ. Το αποτέλεσμα αυτό υποστηρίχτηκε ιδιαίτερα από τη μεγάλη επιτυχία των νέων οικονομικών προγραμμάτων χρήσης που εισήγαγε η εταιρία στην αγορά. Οι πωλήσεις συσκευών και πολυμέσων αυξήθηκαν κατά 108,2% αντανακλώντας τις επιπλέον πωλήσεις συσκευών, αξεσουάρ και πολυμέσων που προέκυψαν από τη συγχώνευση με την Unifon. Τα πολυμέσα αντιπροσωπεύουν το 21% των παραπάνω πωλήσεων. Το κόστος πωληθέντων, ενώ αυξήθηκε κατά 15% συγκρινόμενο με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ήταν χαμηλότερο κατά 2,2 ποσοστιαίες μονάδες συγκρινόμενο με τον ρυθμό αύξησης των εσόδων της εταιρίας (το συνολικό κόστος απόκτησης και διατήρησης της πελατειακής βάσης ήταν κατά 11% μικρότερο από την αντίστοιχη περσινή περίοδο). Το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε σε 56,3% συγκρινόμενο με το 55,5% της αντίστοιχης περσινής περιόδου και επιβεβαιώνει την ορθότητα της στρατηγικής που ακολούθησε η εταιρία στο θέμα των συγχωνεύσεων, αναδιαρθρώνοντας έτσι το εμπορικό της κόστος. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε ευρώ 427,5 εκ. από ευρώ 387,9 εκ., παρουσιάζοντας αύξηση 10,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το περιθώριο κερδών προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA margin), παρέμεινε στα υψηλά επίπεδα του 43,2%. Σημειώθηκε μικρή μείωση κατά 2,7 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, που οφείλεται κυρίως στη συγχώνευση με τη Unifon, καθώς και στην έναρξη χρέωσης τελών τερματισμού κλήσεων από κινητό σε κινητό. Τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας και λειτουργίας διάθεσης έφτασαν τα ευρώ 260,6 εκ. και αποτελούν πλέον το 26,3% των εσόδων, επηρεασμένα από τη συγχώνευση με τη Unifon και τις αποσβέσεις υπεραξίας. Οι οικονομίες κλίμακος που προκύπτουν από αυτή τη συγχώνευση αναμένεται να αποφέρουν βελτιώσεις στην παραπάνω κατηγορία εξόδων. Οι αποσβέσεις ανήλθαν σε ευρώ 130,6 εκ. από ευρώ 88,6 εκ. κατά την περσινή περίοδο, επηρεασμένες από την απόκτηση άδειας 2ης γενιάς, τις υπεραξίες λόγω της συγχώνευσης με την Unifon καθώς και τις συσσωρευμένες επενδύσεις. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε ευρώ 273,4 εκ. από ευρώ 279,3 εκ. σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο μειωμένα κατά 2,1%, λόγω των υψηλότερων αποσβέσεων, καθώς και των αρχικών ζημιών που προέκυψαν από τις νεοϊδρυθείσες θυγατρικές Vizzavi Hellas και Vodafone Αλβανίας. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε ευρώ 169,3 εκ., ποσό που αντιστοιχεί σε μείωση κατά 3,4% σε σχέση με την περσινή περίοδο. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν περαιτέρω λόγω των έκτακτων προβλέψεων ύψους ευρώ 5,9 εκ. για τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις, κατά το πρώτο εξάμηνο του υπό εξέταση οικονομικού έτους. Τα καθαρά κέρδη προ αποσβέσεων υπεραξίας συγχώνευσης, φορολογικών προβλέψεων και ζημιών από θυγατρικές ανήλθαν σε ευρώ 187,9 εκ από ευρώ 180,7 εκ. της αντίστοιχης περσινής περιόδου, σημειώνοντας αύξηση κατά 4%. Ο μέσος όρος εσόδων ανά πελάτη (ARPU) για τη χρήση που έληξε στις 31/3/2002 έφτασε τα ευρώ 28,4 σε σχέση με τα ευρώ 34,1 της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά το τελευταίο τρίμηνο το ARPU παρουσίασε σημαντική αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο του οικονομικού έτους, υποδηλώνοντας ισχυρές τάσεις σταθεροποίησης και επιβεβαιώνοντας την επιλογή της εταιρίας για έμφαση σε πελατειακή βάση με βασικό χαρακτηριστικό τα υψηλά επίπεδα χρήσης και μικρότερη περίοδο αποπληρωμής. Ο μέσος όρος εσόδων ανά πελάτη από υπηρεσίες δεδομένων (DATA ARPU) (συμπεριλαμβάνονται SMS και υπηρεσίες wap) αποτελεί το 12,8% του συνολικού ARPU. Για την υπό εξέταση περίοδο το Data ARPU αυξήθηκε σε ευρώ 3,65 από ευρώ 2,96 την περσινή περίοδο. Ο μέσος αριθμός μηνυμάτων ανά πελάτη ανά μήνα για τη συγκεκριμένη περίοδο διαμορφώθηκε σε 40 μηνύματα. Ο μικτός μέσος όρος λεπτών χρήσης ανά συνδρομητή (blended AMOU) για την υπό εξέταση περίοδο διαμορφώθηκε στα 77 λεπτά σε σχέση με τα 80 λεπτά της αντίστοιχης περσινής περιόδου αντανακλώντας τη μεγαλύτερη διείσδυση στην καρτοκινητή τηλεφωνία. Τα συνολικά λεπτά χρήσης αυξήθηκαν σε ποσοστό 25% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και έφτασαν τα 2,5 δισ. λεπτά, ενώ η κίνηση από εξερχόμενες κλήσεις παρουσίασε αύξηση κατά 38%. Ο μέσος όρος λεπτών χρήσης (AMOU) για τους συνδρομητές με συμβόλαιο κατά το τελευταίο (τέταρτο) τρίμηνο ήταν 185 λεπτά, αυξημένος κατά 30% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του προηγούμενου οικονομικού έτους. Το συνολικό κόστος απόκτησης συνδρομητών μειώθηκε σημαντικά και αντιπροσωπεύει πλέον το 7% των συνολικών εσόδων της εταιρίας, σε αντίθεση με το 10,1% της περσινής περιόδου. Η μείωση αυτή είναι συνεπής με τη στρατηγική της εταιρίας αφενός να κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα τις επιδοτήσεις και αφετέρου να προσελκύσει πελάτες με υψηλά επίπεδα χρήσης και μικρότερη περίοδο αποπληρωμής. Οι επενδύσεις για την περίοδο αυτή σημείωσαν μείωση της τάξεως του 12,9%, φθάνοντας τα ευρώ 206,6 εκ από ευρώ 237,1 εκ. Από το ποσό αυτό, τα ευρώ 182,7 εκ. τιμολογήθηκαν μέσα στη χρήση, ενώ τα υπόλοιπα ευρώ 23,9 εκ. έχουν δεσμευτεί. Οι καθαρές λειτουργικές ταμειακές ροές έφτασαν τα ευρώ 281,9 εκ. φανερώνοντας τη δυναμική της εταιρίας να χρηματοδοτεί πλήρως το επενδυτικό της πρόγραμμα. Η υψηλή ρευστότητα της εταιρίας ενισχυμένη από τα διαθέσιμα που απέκτησε μετά τη συγχώνευση με την Unifon συνέβαλαν σημαντικά στη χρηματοδότηση της απόκτησης αδειών 3ης γενιάς και συμπληρωματικής άδειας 2ης γενιάς, διατηρώντας το δανεισμό σε χαμηλά επίπεδα. Ο δείκτης καθαρού χρέους προς ίδια κεφάλαια βελτιώθηκε περαιτέρω, φτάνοντας το 0,57 από το 0,60 της προηγούμενης περιόδου. Οι διαθέσιμες ταμειακές ροές (καθαρές λειτουργικές ταμειακές ροές εξαιρώντας επενδύσεις και μερίσματα) διαμορφώθηκαν στα ευρώ 38,9 εκ. και αποτελούν σαφή απόδειξη της δυνατότητας της εταιρίας να χρηματοδοτεί πλήρως το αναπτυξιακό της πρόγραμμα. Η συνολική πελατειακή βάση της εταιρίας έφτασε τους 2.965.804 συνδρομητές, σημειώνοντας αύξηση 26,7% από τον Μάρτιο του 2001. Οι συνδρομητές με συμβόλαιο έφτασαν τους 820.427, παρουσιάζοντας αύξηση 10,7%. Οι συνδρομητές καρτοκινητής τηλεφωνίας της εταιρίας έφτασαν τους 2.145.377 αντιπροσωπεύοντας το 72,3% της συνδρομητικής της βάσης. H αύξηση των συνδρομητών καρτοκινητής τηλεφωνίας ήταν της τάξης του 34,2% συγκρινόμενη με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το ποσοστό αποσυνδέσεων έφτασε το 17,5%, μειωμένο κατά 5,2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η Vodafone-Panafon, ακολουθώντας τις πρακτικές και την φιλοσοφία του Ομίλου Vodafone, έχει ανακοινώσει ότι το ποσοστό των ενεργών πελατών της στο τέλος Μαρτίου 2002 έφτασε το 76% του συνόλου της πελατειακής της βάσης. Σχετικά με το ποσοστό των ανενεργών συνδρομητών αξίζει να σημειωθεί ότι στην καρτοκινητή τηλεφωνία το 29% των συνδρομητών είναι ανενεργοί, ενώ το ποσοστό αυτό στους συνδρομητές με συμβόλαιο είναι μόλις 9,5%. Υπογραμμίζεται ότι το ποσοστό των ανενεργών συνδρομητών της εταιρίας παρουσιάζει σταθεροποιητικές τάσεις. Με βάση τα παραπάνω, το ARPU των ενεργών συνδρομητών έφτασε τα ευρώ 35,6 συγκρινόμενο με τα ευρώ 28,4 της εγγεγραμμένης συνδρομητικής βάσης. Η Vodafone Αλβανίας μέσα στους 8 πρώτους μήνες λειτουργίας της παρουσίασε συνολικά έσοδα ευρώ 25,8 εκ. και EBITDA ευρώ 0,15 εκ. Οι συνολικοί συνδρομητές της στο τέλος Μαρτίου 2002 έφτασαν τους 169.482, η πλειοψηφία των οποίων είναι συνδρομητές καρτοκινητής. Οι καθαρές νέες συνδέσεις για το πρώτο τρίμηνο του 2002 ήταν 50.915, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 60% των καθαρών νέων συνδέσεων της αγοράς για την ίδια περίοδο. Τo ARPU της εταιρίας έφτασε τα ευρώ 28, ενώ το ΑΜΟU τα 92 λεπτά. Η Vodafone Αλβανίας παρέχει πληθυσμιακή κάλυψη 65%, η οποία αναμένεται να φτάσει το 90% μέχρι τον Μάρτιο 2003. Οι επενδύσεις δικτύου, εκτός του κόστους των αδειών, έφτασαν τα ευρώ 60,4 εκ. Ο κ. Γιώργος Κορωνιάς, Δ/νων Σύμβουλος της Vodafone - Panafon, σχολιάζοντας τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου, μεταξύ άλλων τόνισε: "Τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της Vodafone - Panafon αποτελούν σίγουρα την καλύτερη απόδειξη της συνεχιζόμενης ανάπτυξής της, καθώς αναδεικνύουν μία εξέλιξη που βασίζεται σε υγιείς και σταθερούς ρυθμούς με βασικό στόχο την οικονομική ευρωστία με μακροπρόθεσμη προοπτική. Η βελτίωση των βασικών οικονομικών μεγεθών της εταιρίας ενισχύει ακόμα περισσότερο την εξέχουσα θέση της στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών παρέχοντας σημαντική αξία προς τους μέτοχους της και επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη των συνδρομητών της. Είναι γεγονός ότι η ανάπτυξη του εμπορικού μας δικτύου μέσω της αλυσίδας καταστημάτων της Vodafone, η οποία ενισχύθηκε με τη συγχώνευση των βασικών μας εμπορικών συνεργατών, σε συνδυασμό με την αποτελεσματική και ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση που παρέχουμε προς τους πελάτες μας και τις καινοτόμες υπηρεσίες που διαθέτουμε στην αγορά, συνέβαλαν αποφασιστικά στην ιδιαίτερα θετική εικόνα που παρουσιάζουμε σήμερα. Λαμβάνοντας υπόψη την επιτυχημένη πορεία της εταιρίας, είναι σαφές ότι βασικός σκοπός μας και για το τρέχον οικονομικό έτος είναι η συνεχιζόμενη αύξηση της χρήσης του κινητού τηλεφώνου, η οποία θα συντελέσει στη βελτίωση της ζωής των συνδρομητών μας καθώς και να βοηθήσουμε άτομα, επιχειρήσεις και κοινότητες να επιτύχουν μεγαλύτερο βαθμό επικοινωνίας σε έναν κόσμο που βρίσκεται διαρκώς σε κίνηση".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο