Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

FRIGOGLASS: Ετήσια αποτελέσματα 2006

Η εταιρία Frigoglass, κορυφαίος κατασκευαστής επαγγελματικών ψυγείων (ICM) στην Ευρώπη, με δραστηριότητες σε 14 χώρες και σε τρεις ηπείρους, ανακοινώνει σήμερα τα ετήσια αποτελέσματα χρήσης για το 2006: Κυριότερα Οικονομικά Στοιχεία του πλήρους Έτους 2006: - Πωλήσεις Euro 401,0 εκατ., ηυξημένες κατά 30,7% έναντι του προηγούμενου έτους. - Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ηυξημένα κατά 32,5%, ανερχόμενα σε Euro 80,3 εκατ. - Λειτουργικά κέρδη (EBIT) ηυξημένα κατά 52,2%, ανερχόμενα σε Euro 62,7 εκατ. - Κέρδη προ φόρων (EBT) ηυξημένα κατά 49,7%, ανερχόμενα σε Euro 56,4 εκατ. - Καθαρά κέρδη ύψους Euro 38,5 εκ., ηυξημένα κατά 58,5%. - Βελτίωση Δείκτη Πωλήσεων προς Κεφάλαιο Κίνησης (NTS/NWC) κατά 11,0% έναντι του έτους 2005. Ο κος Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, ανέφερε τα εξής: Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε μία εξαιρετική απόδοση για το σύνολο του 2006, με αύξηση κατά 58,5% των καθαρών κερδών που ανέρχονται σε Euro 38,5 εκατ., και αύξηση των πωλήσεων κατά 30,7%. Τα αποτελέσματα αυτά επετεύχθησαν παρά τις σημαντικές πιέσεις από το κόστος των πρώτων υλών κατά τη διάρκεια του έτους και το περιθώριο κέρδους προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) βελτιώθηκε χάρις στη συνεχή μας προσήλωση στη βελτίωση της παραγωγικής μας διαδικασίας και τις συνέργειες από την σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων. Επιπλέον, η ιδιαίτερα αποτελεσματική διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης επέφερε σημαντική αύξηση των ταμειακών ροών. Ο Κλάδος Επαγγελματικής Ψύξης ηγείται αυτών των θετικών εξελίξεων, με πωλήσεις ηυξημένες κατά 39,4%, λόγω της ισχυρής ανάπτυξης σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές όπου έχουμε δραστηριοποιηθεί. Επιπλέον, η στρατηγική διαφοροποίηση με άλλες εταιρείες εμφιαλώσεως πέραν της Coca-Cola 3Ε συνεχίζεται, με αύξηση των πωλήσεων κατά 90%, ενώ προς τις ζυθοποιίες οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 41%. Η αγορά της Νιγηρίας σημείωσε και αυτή καλές επιδόσεις, ως αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών αναδιάρθρωσης που αναλάβαμε, ενώ η μεγάλη ζήτηση από τις ζυθοποιίες κατά το τέταρτο τρίμηνο επανέφερε τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στον κλάδο του Γυαλιού. Μετά το 2006, που απέβη εξαιρετικό για την εταιρία μας, αναμένουμε σταθερή ανάπτυξη και για το 2007, αν και με πλέον διατηρήσιμους ρυθμούς, η οποία θα συνεχισθεί μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα παρά τις συνεχείς πιέσεις από το κόστος των πρώτων υλών. Θα συνεχίσουμε να επωφελούμεθα από τη στρατηγική μας που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη πολλαπλών δικτύων διάθεσης σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές όπου δραστηριοποιούμαστε, ενώ ταυτόχρονα θα διατηρήσουμε την ηγετική θέση που κατέχουμε στην προσφορά λύσεων επαγγελματικής ψύξης υψηλών προδιαγραφών. Το 2007 θα είναι επίσης ένα έτος υψηλών απαιτήσεων σε κεφαλαιουχικές δαπάνες για ολόκληρο τον Όμιλο, σε μία προσπάθεια να τεθούν ισχυρά θεμέλια για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, περιλαμβανομένων πρωτοβουλιών όπως η δημιουργία νέου εργοστασίου στην Κίνα. Επισκόπηση: Οι Ενοποιημένες Πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 30,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, με ιδιαίτερη συνεισφορά του Κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης, του οποίου το ποσοστό ως προς τις συνολικές πωλήσεις ανήλθε από 78,0% το 2005, σε 83,5% το 2006. Οι Ενοποιημένες Πωλήσεις για το Δ΄ Τρίμηνο, που αποτελεί παραδοσιακά την λιγότερο βαρύνουσα περίοδο αποτελεσμάτων, παρέμειναν σταθερές σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ο Κλάδος Επαγγελματικής Ψύξης αύξησε τις Πωλήσεις του κατά 39,4% στο σύνολο της χρήσης, σε Euro 336,4 εκατ., ωθούμενος από τις δυναμικές πωλήσεις σε αγορές όπως η Γερμανία, η Ρωσία, η Ιταλία, η Ουκρανία, η Ρουμανία και η Νότιος Αφρική. Το Δ΄ Τρίμηνο απετέλεσε μία δύσκολη περίοδο σε σύγκριση με την αντίστοιχη του προηγούμενου έτους, καταγράφοντας μείωση των πωλήσεων κατά 1,9%. Όλες οι γεωγραφικές περιοχές στις οποίες δραστηριοποιούμεθα επέτυχαν μεγάλη αύξηση των πωλήσεων τους, με την Αφρική/ Μέση Ανατολή να επιτυγχάνει το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης, ήτοι +65,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ ακολουθεί η Ασία, όπου οι Πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 49,2%, και η Δυτική Ευρώπη, όπου η αύξηση ανήλθε σε 48,0%. Η Ανατολική Ευρώπη, η πλέον σημαντική αγορά όσον αφορά στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης, η οποία αντιστοιχεί σε 51,6% των πωλήσεων του κλάδου (ποσοστό χαμηλότερο από το 55,4% του προηγούμενου έτους), καταγράφει επίσης υψηλές επιδόσεις, με αύξηση των πωλήσεων κατά 30%. Η Δυτική Ευρώπη παραμένει η δεύτερη πλέον σημαντική αγορά, με μερίδιο 34,8% (σε σύγκριση με το 32,8% για το προηγούμενο έτος), ενώ στην Αφρική αντιστοιχεί το 8,5% έναντι 7,1% για το προηγούμενο έτος. Στην Ασία αντιστοιχεί το 5,1% των πωλήσεων του κλάδου έναντι ποσοστού 4,7% για το προηγούμενο έτος. Εμμένοντας στη στρατηγική μας διαφοροποίησης της πελατειακής μας βάσης, η Frigoglass συνεχίζει να αυξάνει τις Πωλήσεις και σε άλλες εταιρείες εμφιαλώσεως της Coca-Cola, πέραν της Coca-Cola 3Ε, οι οποίες αντιπροσωπεύουν πλέον 25% των Πωλήσεων του κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης σε σύγκριση με 19% κατά το προηγούμενο έτος (με αύξηση των πωλήσεων προς αυτές κατά 90% μέσα στο έτος), όπως και στις ζυθοποιίες (αύξηση πωλήσεων κατά 41%), οι οποίες αύξησαν το μερίδιό τους σε 24,0% (από 23,0%). Στην Νιγηρία οι Πωλήσεις ανήλθαν σε Euro62,1 εκατ., μειωμένες (με βάση το ευρώ - λαμβάνοντας υπ’όψιν τις διαφορές μετατροπής του τοπικού νομίσματος - νάιρα) κατά 3,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η εξέλιξη αυτή είναι απόρροια στρατηγικών κινήσεων, όπως το κλείσιμο του κλάδου οχημάτων κατά το Γ΄ τρίμηνο και η αναδιάρθρωση του κλάδου PET. Μη συνυπολογιζομένων των επιπτώσεων αυτών των κινήσεων, οι Πωλήσεις στον Κλάδο Νιγηρίας αυξήθηκαν κατά 6,5% το 2006 με βάση το ευρώ και κατά 7,7% με βάση το τοπικό νόμισμα. Υπήρξε ουσιαστική ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων στις ζυθοποιίες στη Νιγηρία, με αύξηση κατά 44% στο σύνολο της χρήσης, καθώς και των εξαγωγών, οι οποίες ανέκαμψαν από τις χρονικές καθυστερήσεις, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 85,6% το Δ΄ τρίμηνο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους και κατά 4,7% για το σύνολο της χρήσης. Η εξέλιξη αυτή οδήγησε σε ταχεία ανάκαμψη των πωλήσεων στον Κλάδο Γυαλιού, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 8,1% για το πλήρες έτος. Οι χαμηλότερες Λειτουργικές Δαπάνες στη Νιγηρία (μειωμένες κατά 22,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος) οδήγησαν σε βελτίωση των λειτουργικών κερδών (EBIT) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος κατά 3,3%, ενώ η μείωση του φορολογικού συντελεστή επέφερε αύξηση των Καθαρών Κερδών κατά 53,2%. Σε επίπεδο Ενοποιημένων Αποτελεσμάτων, η θετική επίδραση των συνεργειών που επιτυγχάνονται με την σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων, την συνεχή και αποτελεσματική διαχείριση των στοιχείων κόστους και την βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας (οι λειτουργικές δαπάνες ως ποσοστό επί των Πωλήσεων μειώθηκαν από 13,4% σε 12,3%), καθώς και την βελτίωση της γκάμας των προιόντων, συνέχισε να αντισταθμίζει τις πιέσεις από το κόστος των πρώτων υλών (το περιθώριο κόστους των πρώτων υλών ως προς τις πωλήσεις αυξήθηκε κατά 260 μονάδες βάσης, σε 51,4%). Αντίστοιχα επήλθε κατά την διάρκεια του 2006 βελτίωση του περιθωρίου μεικτών κερδών κατά 150 μονάδες βάσης, σε 27,8%, καθώς και των αποτελεσμάτων προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) κατά 20 μονάδες βάσης, σε 20,0%. Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBIT) αυξήθηκαν κατά 52,2% και ανήλθαν σε Euro62,7 εκατ., ενώ τα Καθαρά Κέρδη αυξήθηκαν κατά 58,5%, ανερχόμενα σε Euro38,5 εκατ. για το πλήρες έτος. Επισκόπηση Λειτουργίας ανά Τομέα Δραστηριότητας: Κλάδος Επαγγελματικής Ψύξης: Οι Πωλήσεις στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης αυξήθηκαν κατά 39,4%, ανερχόμενες σε Euro336,4 εκατ. με μέση τιμή πώλησης ανά μονάδα ηυξημένη κατά 4% σε ετήσια βάση. Το γεγονός αυτό οφείλεται εξ ολοκλήρου στην γκάμα των προϊόντων. Στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης σημειώθηκε στο Δ΄ Τρίμηνο ελαφρά πτώση της τάξεως του 1,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, λαμβάνοντας υπ’όψιν και την ισχυρή ζήτηση από το σύστημα Coca-Cola Δυτικής Ευρώπης και από μία ζυθοποιία στη Ρωσία το Δ΄ Τρίμηνο του 2005. Η μακροπρόθεσμη στρατηγική μας για την διεύρυνση της πελατειακής μας βάσης συνεχίζεται με επιτυχία, με τις ετήσιες Πωλήσεις να προωθούνται κυρίως σε εταιρείες εμφιαλώσεως της Coca-Cola. Παράλληλα, στις ζυθοποιίες, η Heineken, η BBH, η SABMiller και η Inbev συνεχίζουν να αυξάνουν κλιμακωτά τις αγορές τους, καθώς αναπτύσσουν την εμπορική αξία των σημάτων τους επενδύοντας στην άμεση εμπορική διάθεση προϊόντων τους μέσω Επαγγελματικών Ψυγείων. Οι πωλήσεις στις εταιρείες εμφιαλώσεως της Coca-Cola (πέραν της Coca-Cola 3Ε) αυξήθηκαν κατά 90% σε ετήσια βάση, καθώς σημειώθηκε μεγάλη ζήτηση από τις εταιρείες εμφιαλώσεώς της στην Γερμανία, τις Σκανδιναβικές χώρες (Νορβηγία και Σουηδία), τη Νότια Αφρική και την Ινδία. Οι πωλήσεις στην Coca-Cola 3Ε παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα, με ετήσια αύξηση 28% σε ετήσια βάση και με σημαντικές πρόσθετες πωλήσεις, κυρίως σε Ρωσία, Ουκρανία, Ρουμανία και Ιταλία. Οι πωλήσεις στις ζυθοποιίες αυξήθηκαν κατά 41,5%, με αξιοσημείωτους ρυθμούς αύξησης κυρίως προς τις Heineken, BBH, SAB, Inbev και Diageo (Guinness). Ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης κατεγράφη στην αγορά της Αφρικής (αύξηση κατά 65%) κατά τη διάρκεια του έτους (εντούτοις η βάση εκκίνησης ήταν χαμηλή). Ακολούθησε η Ασία (άνοδος κατά 49,6%), όπου η Ινδία και η Μαλαισία επέδειξαν ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις, και επίσης η Δυτική Ευρώπη (αύξηση κατά 48%), όπου την πλέον σημαντική συνεισφορά σε πρόσθετες πωλήσεις είχαν η Γερμανία και η Ιταλία. Στην Ανατολική Ευρώπη (αύξηση 30%) τη μεγαλύτερη απόδοση σημείωσαν η Ρωσία, η Ουκρανία και η Ρουμανία. Τα νέα προϊόντα παραμένουν η αιχμή ως προς την παροχή λύσεων υψηλής ποιότητας στον κλάδο της Επαγγελματικής Ψύξης σύμφωνα με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του κάθε πελάτη. Κατά τη διάρκεια του έτους εμφανίστηκαν νέα μοντέλα, όπως το "Easy Reach” και το “Easy Reach Express”, τα οποία προσφέρουν άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις στον κλάδο της Επαγγελματικής Ψύξης και υποστηρίζουν τις πωλήσεις των εταιρειών αναψυκτικών και άλλων ποτών στα εμπορικά τους δίκτυα άμεσης και μελλοντικής κατανάλωσης, προωθώντας τις στρατηγικές προϊόντων των πελατών. Επίσης, άλλο ένα νέο προϊόν, το “Frostwell”, σχεδιάστηκε για την διατήρηση της μπύρας σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν και έως 2,5 ?C. Τα νέα προϊόντα αντιστοιχούν σήμερα σε 27,7% των πωλήσεων στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης για το 2006, σε σύγκριση με 30,6 % πέρυσι. Αυτό οφείλεται στον 3ετή κύκλο αναφοράς για την παρουσίαση «νέων προϊόντων» της Frigoglass, ο οποίος και αποτελεί απόροια της ραγδαίας αύξησης των πωλήσεων. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων, η βελτίωση της διαχείρισης στοιχείων κόστους και των παραγωγικών διαδικασιών, όπως και η διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων μας, αντισταθμίζουν την αύξηση κατά 250 μονάδες βάσης των δαπανών για πρώτες ύλες. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) αυξήθηκαν κατά 61,5% το πλήρες έτος σε σύγκριση με το προηγούμενο, ανερχόμενα σε Euro 54,5 εκατ. Στον τομέα Επαγγελματικής Ψύξης, τα μεικτά περιθώρια και τα περιθώρια αποτελεσμάτων προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 130 μονάδες βάσης (ανερχόμενα σε 29,1%) και 70 μονάδες βάσης (ανερχόμενα σε 19,2%) αντίστοιχα. Στο Δ΄ Τρίμηνο, οι εξαιρετικά υψηλές δαπάνες πώλησης, προώθησης και διανομής (αύξηση της τάξεως του 48,9%) που σημειώθηκαν στον Κλάδο της Επαγγελματικής Ψύξης και οι οποίες προέκυψαν κατά το τελευταίο τρίμηνο λόγω των πρωτοβουλιών προώθησης των νέων προϊόντων που εισήχθησαν στην αγορά και της αύξησης του όγκου των προβλέψεων για εγγυήσεις και ανταλλακτικά στη διάρκεια του έτους, οδήγησαν σε καθαρές ζημιές στον Κλάδο της Επαγγελματικής Ψύξης, οι οποίες από Euro 0,36 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, ανήλθαν σε Euro 0,59 εκατ. Νιγηρία: Οι πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης οδήγησαν σε βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Νιγηρίας με τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) να αυξάνονται κατά 3,3%, έναντι των πωλήσεων που κατέγραψαν ελεγχόμενη μείωση της τάξεως του 3,1% σε ετήσια βάση. Εκπεφρασμένες σε τοπικό νόμισμα οι Πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2%. Παρ’όλα αυτά οι Πωλήσεις, εξαιρουμένων των επιπτώσεων της αναδιάρθρωσης, αυξήθηκαν κατά 6,5% σε όρους ευρώ για το πλήρες έτος, λαμβάνοντας υπ΄όψιν το κλείσιμο του κλάδου οχημάτων και την αναδιοργάνωση του κλάδου PET. Η λειτουργία με δύο κλιβάνους αντί τριών το προηγούμενο έτος και οι σχετικές πρωτοβουλίες διαχείρισης κόστους επέφεραν μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά 22,3% και βελτίωση αντιστοίχως του δείκτη Λειτουργικών Δαπανών προς Πωλήσεις, από 10,6% για το σύνολο του 2005, σε 8,5 % για το πλήρες έτος 2006. Οι Πωλήσεις στον κλάδο Γυαλιού αυξήθηκαν κατά 8,1% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, παρατείνοντας τις θετικές τάσεις που διαπιστώθηκαν κατά το Γ΄ Τρίμηνο. Η εν λόγω αύξηση προέρχεται κατά κύριο λόγο από την άνοδο κατά 44 % του όγκου πωλήσεων προς την ζυθοποιία και την αύξηση κατά 4,7% του όγκου εξαγωγών. Η ανάκαμψη αυτή έγινε ιδιαίτερα εμφανής κατά το Δ΄ Τρίμηνο, καθώς οι πωλήσεις στον κλάδο του Γυαλιού αυξήθηκαν κατά 71,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Οι πωλήσεις των υπολοίπων δραστηριοτήτων μειώθηκαν κατά 12,2% κατά το πλήρες έτος, με εξαίρεση την δραστηριότητα του ICM που συνεχίζει την υγιή ανάπτυξή του, καταγράφοντας αύξηση των πωλήσεων κατά 49,4% μέσα στο έτος. Ο κλάδος ICM της Νιγηρίας αντιστοιχεί σήμερα σε 20% των πωλήσεων των δραστηριοτήτων στην Νιγηρία συγκρινόμενο με 13% κατά το προηγούμενο έτος. Η ζήτηση μεταλλικών πωμάτων ήταν χαμηλότερη, ενώ έγινε συστηματική αλλαγή του πλαισίου παραγωγής του κλάδου Πλαστικών. Αναμένεται επιστροφή στα φυσιολογικά επίπεδα κατά τη διάρκεια του 2007. Ωστόσο, εάν εξαιρέσουμε τις επιπτώσεις από αυτές τις κινήσεις, οι Πωλήσεις στους υπόλοιπους τομείς αυξήθηκαν κατά 5% (με εξαίρεση την αναδιοργάνωση του κλάδου PET για τη θέσπιση νέου πλαισίου λειτουργίας και το κλείσιμο του κλάδου οχημάτων). Τα Καθαρά Κέρδη αυξήθηκαν κατά 53,2% σε ετήσια βάση και ανήλθαν σε Euro 3,4 εκατ., κυρίως λόγω μείωσης των αποσβέσεων, υποδιπλασιασμού σχεδόν των δαπανών χρηματοδότησης και χαμηλότερου φορολογικού συντελεστή, σε συνδυασμό μάλιστα με την προαναφερθείσα αποτελεσματική διαχείριση των δαπανών. Στο Δ΄ Τρίμηνο επετεύχθη αύξηση κατά 89,6% των Καθαρών Κερδών σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, τα οποία ανήλθαν σε Euro 1,5 εκατ. χάρις στην αύξηση των πωλήσεων και στην χαμηλότερη φορολογική επιβάρυνση. Πλαστικά: Στον Κλάδο Πλαστικών, οι Πωλήσεις της 3P Romania αυξήθηκαν κατά 15,8% ανερχόμενες σε Euro 4,1 εκατ., με σημαντική βελτίωση των περιθωρίων Μεικτού Κέρδους, τα οποία διαμορφώθηκαν, από 17,8% για το σύνολο του 2005, σε 23,8% για το πλήρες έτος 2006. Οι πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης οδήγησαν, από κοινού με το πλέον ορθολογικά διαρθρωμένο μείγμα προϊόντων, σε μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά 33,6%, η οποία και επέφερε με τη σειρά της ουσιαστική βελτίωση των περιθωρίων λειτουργικών κερδών (EBIT), τα οποία από 3,4%, ανήλθαν σε 15,1%. Τα Καθαρά Κέρδη σχεδόν εξαπλασιάστηκαν και από Euro 0,08 εκατ. ανήλθαν σε Euro 0,55 εκατ. Οικονομική Επισκόπηση: Λειτουργικές Δαπάνες: Οι συνολικές λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 20,4% για το πλήρες έτος και ανήλθαν σε Euro 49,4 εκατ., υποστηρίζοντας την αύξηση κατά 30,7% των Ενοποιημένων Πωλήσεων. Έτσι, οι λειτουργικές δαπάνες μειώθηκαν ως ποσοστό επί των πωλήσεων από 13,4% το προηγούμενο έτος, σε 12,3% για το πλήρες έτος 2006. Οι διοικητικές δαπάνες, οι οποίες αντιστοιχούν σε 53,6% των Ενοποιημένων λειτουργικών δαπανών, αυξήθηκαν κατά 11,8%. Εφ’όσον όμως δεν συνυπολογισθούν διάφορα επιδόματα εργαζομένων, τα οποία αποτελούν στοιχείο εφ΄άπαξ, η αύξηση περιορίζεται σε 7,5%. Διαχείριση Κεφαλαίου Κίνησης, Ταμειακές Ροές και Καθαρός Δανεισμός: Η εξαιρετική διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης της Frigoglass έγινε το 2006 ακόμη πιο εμφανής, μέσω της βελτίωσης του Δείκτη Πωλήσεων προς Κεφάλαιο Κίνησης (NTS/NWC) κατά 11,0%, ήτοι από 2,85 σε 3,16 (κατά μέσον όρο για το σύνολο του έτους). Αυτό οφείλεται κυρίως στην καλύτερη διαχείριση των αποθεμάτων, στα οποία διαπιστώθηκε αύξηση μόνο κατά 11,9% μέσα στο έτος, παρά την αύξηση των Πωλήσεων κατά 30,7% και την άνοδο του κόστους πωληθέντων προϊόντων κατά 28,1%. Η κυκλοφοριακή ταχύτητα των αποθεμάτων βελτιώθηκε κατά 22 ημέρες και διαμορφώθηκε, από 131 ημέρες το 2005, σε 109 ημέρες το 2006, λόγω καλύτερου προγραματισμού της παραγωγής. Η κυκλοφοριακή ταχύτητα των απαιτήσεων (DSO) μειώθηκε από 69 ημέρες το 2005, σε 67 ημέρες το 2006. Η κυκλοφοριακή ταχύτητα υποχρεώσεων επίσης μειώθηκε, από 68 ημέρες κατά το 2005, σε 61 ημέρες το 2006, κυρίως λόγω ηυξημένων προκαταβολών πληρωμών για τη χρηματοδότηση σημαντικών πρωτοβουλιών αύξησης της παραγωγικής δυναμικότητας. Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά 46,3%, ανερχόμενες σε Euro 56,2 εκατ. λόγω της σημαντικής αύξησης του όγκου πωλήσεων και της αποτελεσματικής διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης. Με κεφαλαιουχικές δαπάνες Euro 17,1 εκατ. το 2005 και Euro 24,3 εκατ. το 2006, καθώς και έσοδα ύψους Euro 12 εκατ. από την πώληση της VPI, τα ελεύθερα διαθέσιμα κατά το 2006 ανήλθαν σε Euro 43,1 εκατ., έναντι Euro 21,3 εκατ. το 2005. Η καλύτερη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης και η ηυξημένη κερδοφορία οδήγησαν σε μείωση του Καθαρού δανεισμού κατά 48,6% κατά τη διάρκεια του έτους, το οποίο από Euro 68,5 εκατ. για το σύνολο του 2005, διαμορφώθηκε σε Euro 35,2 εκατ. για το πλήρες έτος 2006. Κατά συνέπεια, η καθαρή δανειακή επιβάρυνση μειώθηκε από 44,3% το 2005, σε 21,7% το 2006. Επιπλέον, τα χρηματοοικονομικά έξοδα ως ποσοστό επί των Πωλήσεων μειώθηκαν σε 1,1% το 2006, από 1,4% κατά το προηγούμενο έτος. Φορολογία: Η έμφαση που αποδίδει η Frigoglass στον αποτελεσματικό φορολογικό σχεδιασμό συνεχίζεται με τον πραγματικό φορολογικό συντελεστή να διαμορφώνεται σε 29,1% το 2006, σε σχέση με 31,7% κατά το προηγούμενο έτος. Κεφαλαιουχικές Δαπάνες: Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες για το 2006 ανήλθαν σε Euro 24,3 εκατ. με τον Κλάδο της Επαγγελματικής Ψύξης να κατέχει την πρώτη θέση. Η πλειοψηφία των δαπανών καταλογίζεται στον κλάδο της Επαγγελματικής Ψύξης και αφορά σε αύξηση και βελτιστοποίηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αυτοματοποίηση διαδικασιών και ενίσχυση ποιότητας. Σημαντικές δεσμεύσεις για μεγάλα έργα ανάπτυξης έγιναν στη Ρουμανία, τη Ρωσία και την Κίνα. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες για τον κλάδο της Νιγηρίας επικεντρώθηκαν κατά κύριο λόγο στον κλάδο του Γυαλιού. Προβλέψεις: Το 2006 υπήρξε ένα έτος εντυπωσιακής ανάπτυξης, η οποία προήλθε εν μέρει από τις ιδιαίτερα μεγάλες παραγγελίες κατά τους πρώτους εννέα μήνες και υποστηρίχθηκε αποτελεσματικά από τις προσπάθειες της Frigoglass για έλεγχο των απαιτήσεων σε κεφάλαιο κίνησης. Μαζί με την έμφαση που εδόθη εξ αρχής στην βελτίωση των παραγωγικών διαδικασιών και στην γκάμα των προϊόντων, οι κινήσεις αυτές επέτρεψαν την βελτίωση των περιθωρίων κέρδους παρά τις σημαντικές αυξήσεις τιμών πρώτων υλών. Ατενίζοντας το μέλλον, παραμένουμε αισιόδοξοι για τις προοπτικές του 2007, παρ’όλο που η ανάπτυξή μας θα ακολουθήσει πλέον ρεαλιστικούς και διατηρήσιμους ρυθμούς από αυτούς του 2006. Επιπλέον, αναμένουμε ότι θα συνεχισθούν οι πιέσεις λόγω κόστους των πρώτων υλών. Επίσης, κατά τη διάρκεια του έτους, θα προχωρήσουμε σε σημαντικές επενδύσεις, με στόχο τη διαμόρφωση νέων βάσεων μακροπρόθεσμης ανάπτυξης σε υψηλά επίπεδα, όπως είναι η δημιουργία του εργοστασίου (Greenfield) στην Κίνα, η αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας και η αντικατάσταση ενός παλαιού κλιβάνου υαλουργίας στη Νιγηρία. Οι υποχρεώσεις αυτές θα χρηματοδοτηθούν με ίδια κεφάλαια. Στόχοι πλήρους έτους 2007 έναντι του πλήρους έτους 2006. Αύξηση κύκλου εργασιών: 7-9%. Αύξηση αποτελεσμάτων προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA): 9-11%. Αύξηση Κερδών ανά Μετοχή (EPS): 13-15%. Κεφαλαιουχικές Δαπάνες: Euro 53 εκατ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο