Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

COSMOTE: Οικονομικά στοιχεία 2007

Ανακοίνωση 20/03/08

Οικονομικά στοιχεία για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2007 ανακοινώνει η
COSMOTE, η εταιρία κινητής τηλεφωνίας με την ευρύτερη παρουσία στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (IFRS). Στα αποτελέσματα της εταιρίας συμπεριλαμβάνονται τα μεγέθη της COSMOTE Ελλάδας, καθώς και των θυγατρικών της εταιριών AMC στην Αλβανία, GLOBUL στη Βουλγαρία, COSMOFON στην πΓΔΜ και COSMOTE στη Ρουμανία. Από τον Οκτώβριο του 2006, η COSMOTE ενοποιεί και τα αποτελέσματα της ΓΕΡΜΑΝΟΣ.

Το 2007 ήταν μια χρονιά πολύ ισχυρών λειτουργικών επιδόσεων σε όλες τις αγορές, με την COSMOTE να κερδίζει μερίδιο στην ώριμη ελληνική αγορά, αλλά και στη Ρουμανία όπου πρόσφατα ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της. Παράλληλα, η COSMOTE ενίσχυσε σημαντικά την πελατειακή της βάση στις αγορές της Αλβανίας, της Βουλγαρίας και της πΓΔΜ παρά την επιθετική είσοδο νέων παικτών στις δύο τελευταίες.

Οι σημαντικές αυτές επιδόσεις είναι κυρίως αποτέλεσμα της συνεισφοράς της ΓΕΡΜΑΝΟΣ στην προσέλκυση νέων πελατών. Ένα χρόνο μετά την πλήρη ενοποίηση της, η ΓΕΡΜΑΝΟΣ ξεπερνά όλους τους αρχικούς στόχους, προσελκύοντας, μόνο το δ’ τρίμηνο, 839.000 καθαρές νέες συνδέσεις, ενώ για ολόκληρο το έτος περισσότερες από 2,4 εκατ. Στις 5 χώρες παρουσίας του, ο Όμιλος προσέλκυσε 1,5 εκατ. καθαρές νέες συνδέσεις το δ’ τρίμηνο, σημαντικά ενισχυμένες σε σύγκριση με 1,25 εκατ. το δ’ τρίμηνο του 2006.

O υψηλός ρυθμός ανάπτυξης της πελατειακής βάσης της COSMOTE το δ’ τρίμηνο διαμόρφωσε τις καθαρές νέες συνδέσεις για τον Όμιλο στα 4,4 εκατ. για ολόκληρη τη χρονιά, με την πελατειακή βάση της εταιρίας να διαμορφώνεται σε 15,5 εκατ., αυξημένη κατά 39,1% σε σχέση με το 2006.

Ήδη από τα τέλη του 2007, η COSMOTE έχει ξεπεράσει το στόχο των 15 εκατ. πελατών που αρχικά είχε τεθεί για το 2009, αποτέλεσμα της επιτυχημένης στρατηγικής σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται και των σημαντικών της πλεονεκτημάτων σε σχέση με τον ανταγωνισμό αναφορικά με το δίκτυο διανομής, την ποιότητα του τηλεπικοινωνιακού δικτύου και τις καινοτόμες εμπορικές προτάσεις.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της COSMOTE για το δωδεκάμηνο ενισχύθηκε κατά 28,5% σε σχέση με το 2006 (κατά 14,2% μη συνυπολογίζοντας τη ΓΕΡΜΑΝΟΣ). Το δ’ τρίμηνο, η αύξηση των ενοποιημένων εσόδων ανήλθε σε 7,7%, αποτέλεσμα των ισχυρών επιδόσεων όλων των εταιριών κινητής τηλεφωνίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο για την COSMOTE Ελλάδας, όσο και για τη ΓΕΡΜΑΝΟΣ, η αύξηση των εσόδων το δ’ τρίμηνο πραγματοποιήθηκε με ρυθμούς υψηλότερους από αυτούς του εννεαμήνου.

Η αυξημένη συνεισφορά της ΓΕΡΜΑΝΟΣ στις πωλήσεις της COSMOTE, κεντρικός επιχειρησιακός στόχος που οδήγησε στην ισχυρή αύξηση και καλύτερη διαχείριση της πελατειακής βάσης, συνέβαλε ταυτόχρονα σε αύξηση των ενδοεταιρικών πωλήσεων, ενισχύοντας σε σχέση με τους αρχικούς στόχους τις απαλοιφές ενοποίησης.

Στην Ελλάδα, η COSMOTE συνέχισε να αυξάνει τα έσοδά της, ενισχύοντας την πελατειακή της βάση και κερδίζοντας μερίδιο αγοράς, με την εταιρία να προσελκύει το 49% των καθαρών νέων συνδέσεων το 2007. Παράλληλα, η θετική ανταπόκριση των καταναλωτών στις μειώσεις των τιμών, οδήγησε στη σημαντική ενίσχυση των εσόδων από την εξερχόμενη κίνηση.

Ως αποτέλεσμα, και παρά τις προσφορές στις συνδέσεις καρτοκινητής κατά το δ’ τρίμηνο, περιορίστηκαν οι πιέσεις στο δείκτη ARPU. Στην Αλβανία, η AMC συνέχισε τη δυναμική πορεία, με τα έσοδά της να ευνοούνται από την αύξηση των πελατών συμβολαίου. Στη Βουλγαρία, σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, η GLOBUL διατήρησε την ταχεία αύξηση των εσόδων της, βελτιώνοντας περαιτέρω το περιθώριο EBITDA, ενώ στην πΓΔΜ η COSMOFON συνέχισε την ανοδική της πορεία, βελτιώνοντας σταθερά την κερδοφορία
EBITDA και πετυχαίνοντας, για πρώτη φορά σε επίπεδο έτους, θετική καθαρή κερδοφορία.

Η COSMOTE Ρουμανίας, σταθερά εντός στόχου για θετική κερδοφορία EBITDA το 2008, εξακολουθεί να προσελκύει σημαντικό αριθμό νέων συνδρομητών, με το μερίδιο αγοράς της να ανέρχεται σε 16% περίπου. Αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής του Ομίλου, η ΓΕΡΜΑΝΟΣ, αξιοποιώντας την υπεροχή της στη διανομή λιανικής και χονδρικής, οδηγεί την ανάπτυξη της COSMOTE. Η ΓΕΡΜΑΝΟΣ, αυξάνοντας σημαντικά τις καθαρές νέες συνδέσεις για την COSMOTE σε όλες τις χώρες κοινής παρουσίας, συνεισέφερε το 58% περίπου του συνόλου των καθαρών νέων συνδέσεων του Ομίλου για το 2007 (εκτός Αλβανίας).

Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ενισχύθηκαν κατά 3,2%
το δ’ τρίμηνο και κατά 12,5% το δωδεκάμηνο, επηρεασμένα από έκτακτους μη επαναλαμβανόμενους παράγοντες κυρίως για την COSMOTE Ελλάδας, ύψους περίπου 10 εκατ., από τα οποία 3,5 εκατ. περίπου αφορούν στο δ’ τρίμηνο. Εξαιρουμένων των παραγόντων αυτών, η ενίσχυση της κερδοφορίας EBITDA για το έτος θα ανερχόταν σε 13,7%, ενώ δεδομένου του μη επαναλαμβανόμενου χαρακτήρα τους, αλλά και της συνεχούς βελτίωσης των διεθνών δραστηριοτήτων και της σταθερής ανάπτυξης στην Ελλάδα, ο Όμιλος αναμένεται να επιτύχει υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης της κερδοφορίας EBITDA στα επόμενα τρίμηνα.

Το 2007, τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ενισχύθηκαν οριακά. Το δ’ τρίμηνο του 2007, τα καθαρά κέρδη επηρεάστηκαν αρνητικά από αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα και αποσβέσεις, λόγω μεγαλύτερων επενδύσεων.

ΟΙΚ. ΣΤΟΙΧΕΙΑ Δ’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ 2007 ΟΜΙΛΟΥ COSMOTE (01.10.2007 - 31.12.2007)
Ο χρηματοοικονομικός δείκτης ΕBITDA ορίζεται και χρησιμοποιείται από την Εταιρία και δεν ελέγχεται από τους ελεγκτές.

ΟΙΚ. ΣΤΟΙΧΕΙΑ 2007 ΟΜΙΛΟΥ COSMOTE (01.01.2007 - 31.12.2007)

Το 2007, οι συνολικές επενδύσεις του Ομίλου COSMOTE ανήλθαν σε περίπου 547 εκατ. ευρώ, σύμφωνα και με το ανανεωμένο πλάνο επενδύσεων, όπως αυτό καθορίστηκε κατά την ανακοίνωση των οικονομικών στοιχείων του γ’ τριμήνου του 2007. Η Ρουμανία, που επεκτείνει δυναμικά το τηλεπικοινωνιακό της δίκτυο, συνέχισε να απορροφά το μεγαλύτερο ποσοστό των επενδύσεων (201 εκατ. ευρώ περίπου). Στην Ελλάδα, οι επενδύσεις ανήλθαν σε 146 εκατ., ενώ στη Βουλγαρία σε 127 εκατ. ευρώ.

Η ενίσχυση της πελατειακής βάσης και η ακόλουθη σημαντική αύξηση της κίνησης σε όλες τις αγορές οδηγούν σε αυξημένες επενδύσεις. Ωστόσο, με το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο της COSMOTE Ρουμανίας να είναι πλέον εφάμιλλο του ανταγωνισμού, οι επενδύσεις αναμένεται να μειωθούν τα επόμενα δύο χρόνια συγκριτικά με το 2007. Στο τέλος του 2007, ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου διαμορφώθηκε σε 2,5 δισ. ευρώ.

Ανασκόπηση ανά εταιρία

COSMOTE, Ελλάδα – Προσελκύοντας σταθερά την πλειοψηφία των νέων συνδέσεων
Προσελκύοντας το 49% των καθαρών νέων συνδέσεων της αγοράς το 2007, η COSMOTE συνέχισε τις ισχυρές της επιδόσεις, αυξάνοντας την πελατειακή της βάση και το μερίδιο αγοράς της.

Εκτιμάται ότι, αν εξαιρεθούν οι συνδέσεις στο πλαίσιο υπηρεσιών «σταθερής» που προσφέρουν οι ανταγωνιστές, το μερίδιο της COSMOTE στις καθαρές νέες συνδέσεις συμβολαίου κινητής τηλεφωνίας το 2007 ξεπέρασε το 65%. Κατά τη διάρκεια του έτους, η COSMOTE Ελλάδας προσέλκυσε περίπου 1,1 εκατ. πελάτες, εκ των οποίων το 31% το δ’ τρίμηνο. Και για αυτό το τρίμηνο, συνεχίζοντας την τάση μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΓΕΡΜΑΝΟΣ το δ’ τρίμηνο του 2006, η COSMOTE διατήρησε ξεκάθαρα την πρώτη θέση στις καθαρές νέες συνδέσεις, ενισχύοντας περαιτέρω την κυρίαρχη θέση και το μερίδιο
αγοράς της στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας.

Κατά τη διάρκεια του δ’ τριμήνου του 2007, η COSMOTE Ελλάδας προσέλκυσε 70.609 καθαρές νέες συνδέσεις συμβολαίου –αριθμός διπλάσιος από αυτόν του δ’ τριμήνου του 2006- και 258.652 νέους πελάτες καρτοκινητής, με το σύνολο της πελατειακής της βάσης να διαμορφώνεται στο τέλος του 2007 σε σχεδόν 6,3 εκατ., 20% υψηλότερα σε σχέση με το 2006. Πρόκειται για το 5ο συνεχόμενο ρεκόρ τριμήνου στις καθαρές νέες συνδέσεις.

Η ΓΕΡΜΑΝΟΣ συνεχίζει την πολύ σημαντική συνεισφορά της, έχοντας προσελκύσει το 79% των καθαρών νέων συνδέσεων συμβολαίου του τριμήνου. Στο τέλος του 2007, το σύνολο των συνδρομητών συμβολαίου ανήλθε σε 2,039 εκατ. (+10% σε σχέση με πέρυσι), ενώ οι πελάτες καρτοκινητής σε 4,229 εκατ. Παράλληλα, η κίνηση φωνής (εξερχόμενη & εισερχόμενη) κατά τη διάρκεια του δ’ τριμήνου συνέχισε την ανοδική της πορεία, σημειώνοντας αύξηση 33%. Το σύνολο των λεπτών της εξερχόμενης κίνησης αυξήθηκε κατά 40,7% το δ’ τρίμηνο και κατά 35,5% στο δωδεκάμηνο, αποτέλεσμα της ενισχυμένης κίνησης σε όλα τα τμήματα της αγοράς. Τα έσοδα από την εξερχόμενη κίνηση φωνής αυξήθηκαν κατά 12,4% για το έτος, επιβεβαιώνοντας -σταθερά τα τελευταία τρίμηνα- τη θετική ανταπόκριση της συνδρομητικής βάσης της COSMOTE στις μειώσεις των χρεώσεων.

Παρά την ώριμη ελληνική αγορά, η COSMOTE συνέχισε να αυξάνει τα έσοδά της, κυρίως χάρη στην κίνηση φωνής, ενώ συνεχίζει να ενισχύει σταθερά το μερίδιο αγοράς της σε συνδρομητές, κίνηση και κύκλο εργασιών. Δίνοντας έμφαση στο εκτεταμένο, υψηλής ποιότητας δίκτυο διανομής, στο καλύτερο στην αγορά τηλεπικοινωνιακό δίκτυο 2G και 3G και στις καινοτόμες και ανταγωνιστικές εμπορικές της προτάσεις, η COSMOTE έχει σημαντικές προοπτικές για περαιτέρω ενίσχυση των εσόδων της.

Ο κύκλος εργασιών το δ’ τρίμηνο αυξήθηκε κατά 7%, ενώ για το 2007 κατά 6,5%. Αξιοσημείωτη είναι η άνοδος του ρυθμού ανάπτυξης των εσόδων κατά το β’ εξάμηνο του έτους (+7,3%) σε σχέση με το α’ εξάμηνο (+5,6%), παρά τη σημαντική μείωση χρεώσεων σε τμήματα της αγοράς καρτοκινητής και τις επιθετικές εποχιακές προσφορές στις συνδέσεις συμβολαίου που πραγματοποιήθηκαν το δ’ τρίμηνο.

Τα έσοδα από εξερχόμενη κίνηση φωνής αυξήθηκαν κατά 11,8% σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του
2006, από την ενισχυμένη χρήση πελατών συμβολαίου και καρτοκινητής. Παρά τον υψηλό ανταγωνισμό στις χρεώσεις τα έσοδα από εξερχόμενη κίνηση φωνής για τα συμβόλαια ενισχύθηκαν κατά άνω του 9% ενώ για την καρτοκινητή κατά 21%. Συνεχίζοντας τη σταθερά ανοδική τους τάση, τα συνολικά έσοδα από εξερχόμενη κίνηση αυξήθηκαν κατά 10,5% το δ’ τρίμηνο και κατά 10,7% το 2007 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Τα έσοδα από εισερχόμενη κίνηση φωνής, έχοντας επηρεασθεί από τη μείωση των τελών
τερματισμού κατά το 2007, μειώθηκαν κατά 4,2% σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2006 και
αντιπροσωπεύουν περίπου το 20,5% του συνόλου των εσόδων για το δ’ τρίμηνο του 2007. Η μείωση των εσόδων από την εισερχόμενη κίνηση περιορίστηκε σε 3,8% το β’ εξάμηνο σε σχέση με 5,3% το α’ εξάμηνο. Τα τέλη τερματισμού από σταθερό σε κινητό αντιπροσωπεύουν το 6,9% του συνόλου των εσόδων του τριμήνου. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα λεπτά της εισερχόμενης κίνησης αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 16% τόσο για το δ’ τρίμηνο, όσο και για το σύνολο του έτους, περιορίζοντας την αρνητική επίδραση της μείωσης των τελών τερματισμού κατά 23%.

Τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων, στις οποίες περιλαμβάνονται τα γραπτά μηνύματα SMS, τα μηνύματα πολυμέσων MMS, το i-mode®, καθώς και άλλες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, συμμετέχουν κατά 9,8%2 στα έσοδα από τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες για το σύνολο του έτους. Τα έσοδα από SMS παρουσίασαν μικρή μείωση, κυρίως λόγω των προσφορών με πακέτα γραπτών μηνυμάτων στην καρτοκινητή.

Τα έσοδα από τις υπόλοιπες υπηρεσίες δεδομένων αντιπροσωπεύουν λίγο περισσότερο από το 2% των συνολικών εγχώριων εσόδων, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με προηγούμενα τρίμηνα. Η COSMOTE στα επόμενα τρίμηνα θα ενισχύσει την έμφαση στις υπηρεσίες δεδομένων, αξιοποιώντας το σημαντικό ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στην κάλυψη 3G και HSPA.

Τα έσοδα περιαγωγής από ξένους επισκέπτες αυξήθηκαν κατά 4,1% το δ’ τρίμηνο σε σχέση με το δ’ τρίμηνο του 2006. Ωστόσο, για το έτος παρουσίασαν κάμψη κατά 9% περίπου, εξαιτίας της μείωσης του τέλους περιαγωγής χονδρικής ( -9,2% περίπου κατά τους οκτώ μήνες μέχρι τον Αύγουστο και - 17,8% επιπλέον το Σεπτέμβριο), η οποία συγκρατήθηκε εν μέρει από την άνοδο στην κίνηση (+8,2% περίπου 2006-2007).

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων EBITDA, στα 724,4 εκατ. ευρώ, αυξήθηκαν κατά 3,2% για το 2007 και κατά 1% το δ’ τρίμηνο, με το περιθώριο να κάμπτεται για το σύνολο του έτους σε 41,7% από 43,1% το 2006. Η μείωση του περιθωρίου οφείλεται στα χαμηλότερα έσοδα διασύνδεσης και περιαγωγής, από ρυθμιστικές μεταβολές, ενώ η κερδοφορία επηρεάστηκε αρνητικά από μη επαναλαμβανόμενες χρεώσεις 10 εκατ. ευρώ περίπου κατά τη διάρκεια του έτους. Εξαιρουμένων των χρεώσεων αυτών, το περιθώριο EBITDA θα είχε διαμορφωθεί σε 42,3%. Επιπλέον, ο αριθμός – ρεκόρ των μικτών νέων συνδέσεων κατά τη διάρκεια του 2007 και ιδίως το δ’ τρίμηνο, ενισχυμένος κατά 44%
από την ίδια περίοδο του 2006, οδήγησε σε συγκριτικά μικρότερη άνοδο των εξόδων διανομής (+38%).

Η συνεισφορά των νέων πελατών στα έσοδα της εταιρίας αναμένεται να γίνει εμφανής σε επόμενα τρίμηνα. Αξιοσημείωτη για το δ’ τρίμηνο ήταν η μείωση κατά 8,4% στα λοιπά και διοικητικά έξοδα.

Τα καθαρά κέρδη της COSMOTE ανήλθαν σε 339,2 εκατ. ευρώ για το 2007 και σε 80,7 εκατ. για το δ’ τρίμηνο. Οι ως άνω παράγοντες που επηρέασαν την κερδοφορία EBITDA περιόρισαν επίσης την αύξηση των καθαρών κερδών στο 4,7% για το δ’ τρίμηνο. Τα καθαρά κέρδη έχουν επίσης επηρεαστεί από τα αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα σε σχέση με το 2006, οδηγώντας σε μείωση κατά 1,6% στα καθαρά κέρδη για το σύνολο του έτους.

Ο δείκτης μικτού AMOU (μέση μηνιαία χρήση ανά πελάτη σε λεπτά), στα 170 λεπτά, διατηρώντας την τάση των προηγούμενων τριμήνων, αυξήθηκε κατά περίπου 12% σε σχέση με το 2006, οδηγούμενος κυρίως από τη χρήση που πραγματοποιούν οι πελάτες καρτοκινητής, λόγω θετικής ελαστικότητας στις σημαντικές μειώσεις χρεώσεων το 2007 σε συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς. Ο δείκτης AMOU για τα συμβόλαια αυξήθηκε την ίδια περίοδο κατά 6% περίπου.

Ο δείκτης μικτού ARPU (μέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη) για το 2007 διαμορφώθηκε στα 27,2 ευρώ, μειωμένος κατά 9% περίπου σε σχέση με πέρυσι, ανάλογα με προηγούμενα τρίμηνα. Σε σύγκριση με τις μειώσεις στο ARPU του ανταγωνισμού, το μέσο έσοδο της COSMOTE εμφανίζεται σημαντικά ανθεκτικότερο, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το δ’ τρίμηνο τον ανταγωνισμό. Συνεχίζοντας την υπάρχουσα τάση, στον τομέα των συμβολαίων, η μείωση του ARPU ήταν περιορισμένη ενώ το ARPU εξερχόμενης κίνησης αυξήθηκε σε σχέση με πέρυσι. Η μείωση του ARPU αποδίδεται κυρίως στη μείωση του ARPU καρτοκινητής λόγω της ταχείας ανάπτυξης της πελατειακής βάσης και της μείωσης στο ARPU από εισερχόμενη κίνηση, εξαιτίας της μείωσης των τελών τερματισμού.

AMC, Αλβανία – Σταθερά ισχυρές επιδόσεις

Το δ’ τρίμηνο του 2007, η AMC, συνεχίζοντας να ενισχύει σημαντικά τα έσοδα και τη λειτουργική της κερδοφορία (EBITDA), προσέλκυσε 59.736 καθαρές νέες συνδέσεις, με την πελατειακή της βάση να διαμορφώνεται στα τέλη του 2007 σε 1,2 εκατ. περίπου, ενισχυμένη κατά 20,7% σε σύγκριση με το 2006.

Τα έσοδα της AMC για το 2007 ενισχύθηκαν κατά 16,7% σε σχέση με το 2006, αποτέλεσμα της σημαντικής ενίσχυσης της πελατειακής βάσης, καθώς και της αύξησης της κίνησης κατά 22,2%, κυρίως των πελατών συμβολαίου καθ’ όλη τη χρονιά. Συνεχίζοντας την τάση των προηγούμενων τριμήνων τα έσοδα από εξερχόμενη κίνηση φωνής από πελάτες συμβολαίου ενισχύθηκαν κατά σχεδόν 50% για το δωδεκάμηνο και σχεδόν 42% το δ’ τρίμηνο.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων της AMC ενισχύθηκαν το 2007 κατά 20,1%, με το περιθώριο EBITDA στο 62%, αποτέλεσμα της συγκράτησης του κόστους κυρίως στη διασύνδεση, των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, της ανταπόκρισης της αγοράς στις νέες προσφορές SMS της εταιρίας και τα τιμολόγια για κλήσεις στο εξωτερικό, καθώς και των περίπου 60.000 καθαρών νέων συνδέσεων του τριμήνου.

Τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 22,1% για το 2007 και κατά 5,7% το δ’ τρίμηνο, ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους της εταιρίας για το έτος διαμορφώθηκε σε 34,6%.

Ο δείκτης μικτού AMOU για το έτος ανήλθε σε 59 λεπτά, ενώ το μικτό ARPU για την ίδια περίοδο διατηρήθηκε σταθερό στα 14 ευρώ.

GLOBUL, Βουλγαρία – Άνοδος σε όλα τα επίπεδα

Η GLOBUL, παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται και την
προσέλκυση μεγάλου αριθμού πελατών συμβολαίου, το 2007 συνέχισε τη δυναμική αύξηση των εσόδων της (+20,4%), βελτιώνοντας παράλληλα το περιθώριο EBITDA κατά περίπου 2,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2006.

Η εταιρία προσέλκυσε εκ νέου σημαντική μερίδα των καθαρών νέων συνδέσεων συμβολαίου της αγοράς, ενισχύοντας τους πελάτες συμβολαίου κατά 46% περίπου συγκριτικά με το 2006, κυρίως ενθαρρύνοντας τη μετατροπή των συνδέσεων καρτοκινητής σε συμβόλαια. Σε επίπεδο τριμήνου, οι καθαρές νέες συνδέσεις ανέρχονται σε 215.672, διαμορφώνοντας την πελατειακή βάση της εταιρίας στα τέλη του 2007 σε 3,9 εκατ. περίπου, ενισχυμένη κατά 18,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ο κύκλος εργασιών της GLOBUL, στα 412,1 εκατ. για το έτος, ενισχύθηκε κατά 18,9% το δ’ τρίμηνο και κατά 20,4% το 2007, ως αποτέλεσμα, για μία ακόμη φορά, της αύξησης της κίνησης. Η τελευταία αποδίδεται κυρίως στην αύξηση της χρήσης που πραγματοποιούν οι πελάτες συμβολαίου, κατά 80% περίπου σε επίπεδο έτους, οδηγώντας σε ενίσχυση των εσόδων από εξερχόμενη κίνηση φωνής στα συμβόλαια κατά 28% περίπου.
 
Τα έσοδα από βασικές υπηρεσίες (μηνιαία πάγια τέλη, αερόχρονος, SMS & υπηρεσίες δεδομένων) ενισχύθηκαν κατά 21,7% το 2007 σε σχέση με το 2006, καταδεικνύοντας τις  θετικές σχετικές τάσεις στη χρήση, αλλά και σημαντική βελτίωση της σύνθεσης της πελατειακής βάσης τα τελευταία τρίμηνα (αύξηση των πελατών συμβολαίου κατά 23% σε σχέση με πέρυσι).

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της GLOBUL ανήλθαν το 2007 σε 161,7 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 28% συγκριτικά με το 2006. Το περιθώριο EBITDA για το 2007 ανήλθε σε 39,2%, ενισχυμένο κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες από το 2006, βελτίωση η οποία επετεύχθη σε μία περίοδο σημαντικής αύξησης των πελατών συμβολαίου. Η έμφαση στη συγκράτηση του κόστους σε συγκεκριμένους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων δικτύου και marketing, εξακολουθούν να επιδρούν θετικά στο περιθώριο κερδοφορίας.

Τα καθαρά κέρδη της εταιρίας σε επίπεδο έτους ενισχύθηκαν κατά 63,9% συγκριτικά με το 2006, επηρεασμένα θετικά από τη μείωση της εταιρικής φορολογίας.

Ο δείκτης μικτού AMOU της GLOBUL για το έτος ανήλθε σε 97 λεπτά, ενισχυμένος κατά 37% περίπου σε σχέση με πέρυσι, ως αποτέλεσμα του αυξανόμενου αριθμού συνδρομητών συμβολαίου στην πελατειακή βάση της εταιρίας και άλλων εμπορικών πολιτικών που οδηγούν τη χρήση σε υψηλότερα επίπεδα. Ο δείκτης μικτού ARPU παρέμεινε σταθερός στα 10 ευρώ.

COSMOFON, πΓΔΜ – Θετική καθαρή κερδοφορία

Για πρώτη φορά από την έναρξη της εμπορικής της λειτουργίας, η COSMOFON το 2007 πέτυχε θετική καθαρή κερδοφορία, συνεχίζοντας με σταθερά βήματα να ενισχύει τη λειτουργική της κερδοφορία.

Παρά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό το δ’ τρίμηνο με την είσοδο και 3ου παρόχου κινητής στα τέλη Σεπτεμβρίου, η COSMOFON προσέθεσε συνολικά 52.165 καθαρές νέες συνδέσεις το τρίμηνο, με την πελατειακή βάση της εταιρίας να διαμορφώνεται σε 593.026 στο τέλος του χρόνου, αυξημένη κατά 25,5% σε σχέση με το 2006. Αξιοσημείωτο είναι πως η COSMOFON, με τη συνεισφορά της ΓΕΡΜΑΝΟΣ, βελτίωσε σημαντικά τη σύνθεση της πελατειακής της βάσης, με τους συνδρομητές συμβολαίου να αποτελούν το 18% περίπου του συνόλου των πελατών της στο τέλος του 2007, από 14% περίπου το 2006.

Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας ενισχύθηκε κατά 15,8% το 2007 και διαμορφώθηκε σε 62,2 εκατ. ευρώ. Η ενίσχυση του κύκλου εργασιών οφείλεται στην αύξηση των εσόδων από εξερχόμενη κίνηση των πελατών συμβολαίου (+34% για το έτος) και την αύξηση των συνδρομητών συμβολαίου (+65% περίπου σε σχέση με πέρυσι). Θετικά επηρεάστηκαν και τα έσοδα από μηνιαία πάγια τέλη που ενισχύθηκαν κατά 47,6% περίπου για το 2007. Το σύνολο των εσόδων από εξερχόμενη κίνηση αυξήθηκε κατά 23% για το δωδεκάμηνο, σε σχέση με το 2006.

Η αύξηση του αριθμού των συνδρομητών συμβολαίου αποτυπώνεται στο μικτό δείκτη ARPU, ο οποίος έμεινε σταθερός στα 10 ευρώ, παρά τη σημαντική αύξηση του συνόλου της πελατειακής βάσης, ενώ ο μικτός δείκτης AMOU αυξήθηκε κατά 48,5% περίπου για το 2007.

Η COSMOFON βελτιώνει σταθερά την κερδοφορία της, με το περιθώριο EBITDA να φτάνει το 31% το 2007. Η βελτίωση αυτή είναι αποτέλεσμα οικονομιών κλίμακας αλλά και της συνεχούς συγκράτησης του κόστους, σε τομείς όπως το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο. Για πρώτη φορά σε επίπεδο έτους, η COSMOFON πέτυχε θετικά καθαρά κέρδη 0,1 εκατ. ευρώ.

COSMOTE, Ρουμανία – Επιταχυνόμενη ανάπτυξη

Η COSMOTE Ρουμανίας συνεχίζει τη δυναμική ανοδική της πορεία προσελκύοντας περισσότερες από τις μισές συνολικές καθαρές νέες συνδέσεις της αγοράς κατά τη διάρκεια του δ’ τριμήνου, δηλαδή 800.000 νέους πελάτες. Η πελατειακή βάση της εταιρίας διαμορφώνεται στα 3,6 εκατ., με το μερίδιο αγοράς της να υπολογίζεται στο 16% περίπου σε μόλις δυο χρόνια εμπορικής παρουσίας.

Είναι αξιοσημείωτο ότι πάνω από 23% των νέων συνδέσεων της COSMOTE Ρουμανίας αφορούν σε πελάτες συμβολαίου, τάση που συνεχίζεται από το γ’ τρίμηνο της χρονιάς, με την εταιρία να ενισχύει τους πελάτες συμβολαίου κατά 41% από τρίμηνο σε τρίμηνο. Με δεδομένη την αρτιότητα του τηλεπικοινωνιακού δικτύου της εταιρίας, η σημαντική ενίσχυση των πελατών συμβολαίου αποδεικνύει την επιτυχία των εμπορικών προτάσεων του β’ τριμήνου, αλλά και την ανταγωνιστικότητα του δικτύου διανομής, παράγοντες που αναμένεται να συντελέσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του συγκεκριμένου τμήματος της αγοράς.

Με στόχο να ανταποκριθεί στη δυναμική ενίσχυση της πελατειακής της βάσης, η COSMOTE Ρουμανίας, κατά τη διάρκεια του 2007, επένδυσε σημαντικά στην ανάπτυξη του τηλεπικοινωνιακού της δικτύου, που σήμερα –σε μόλις δυο χρόνια εμπορικής λειτουργίας- παρέχει 98,2% πληθυσμιακή και 87,5% γεωγραφική κάλυψη, εφάμιλλη του ανταγωνισμού, με την ποιότητα του δικτύου της να ξεπερνά τον ανταγωνισμό. Στο τέλος του 2007 οι επενδύσεις ανήλθαν σε 201 εκατ. ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών για το δ’ τρίμηνο του 2007 διαμορφώθηκε σε 50,4 εκατE7 ευρώ, σε σύγκριση με 17,2 εκατ. ευρώ το ίδιο τρίμηνο του 2006. Για ολόκληρο το 2007, τα έσοδα της εταιρίας ανήλθαν σε 155,6 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με 43,8 εκατ. το 2006. Το μικτό ARPU για το έτος έφτασε τα 5,6 ευρώ, επηρεασμένο από τη συνεχιζόμενη ταχεία αύξηση της πελατειακής βάσης της εταιρίας, καθώς επίσης και από την επιθετική εμπορική πολιτική της στην καρτοκινητή. Υπολογίζεται ότι, από το γ’ τρίμηνο του 2007, το ARPU των οικιακών πελατών συμβολαίου πλησιάζει τα επίπεδα των νέων συνδέσεων του ανταγωνισμού.

Η αυξημένη προσέλκυση συνδρομητών συμβολαίου, 24μηνης κυρίως διάρκειας, κατά το δ’ τρίμηνο, έχουν περιορίσει την κερδοφορία EBITDA, με τις ζημίες του δ’ τριμήνου να διαμορφώνονται λίγο υψηλότερα από το γ’ τρίμηνο, σε 11,8 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά για το έτος σε 39,2 εκατ. ευρώ.
 
Η επιτυχημένη προσέλκυση πελατών συμβολαίου και η συνεχιζόμενη σημαντική ανάπτυξη της πελατειακής βάσης της εταιρίας κατά το β’ εξάμηνο του έτους δεν έχουν - το 2007 - επιτρέψει τη δραστική βελτίωση της λειτουργικής κερδοφορίας.

Η στρατηγική ανάπτυξης της πελατειακής βάσης αναμένεται να αποδώσει το 2008, με την εταιρία να επιτυγχάνει το στόχο της για θετική λειτουργική κερδοφορία σε μια μεγαλύτερη βάση εσόδων.

Οι καθαρές ζημίες στη Ρουμανία διαμορφώθηκαν σε 118,4 εκατ., ως αποτέλεσμα των συναλλαγματικών απωλειών ύψους 27,6 εκατ. ευρώ περίπου, λόγω υποτίμησης του τοπικού νομίσματος (από -19 εκατ.περίπου το γ’ τρίμηνο και έναντι +16 εκατ. το β’ τρίμηνο). Το ποσό αυτό διαμορφώνεται κυρίως από το δανεισμό της εταιρίας σε ευρώ από την COSMOTE Ελλάδας. Επιπρόσθετα, οι υψηλές επενδύσεις της COSMOTE Ρουμανίας οδηγούν σε αυξημένες αποσβέσεις.

ΓΕΡΜΑΝΟΣ – Εξαιρετικές λειτουργικές επιδόσεις

Η ΓΕΡΜΑΝΟΣ αποτελεί τον κύριο μοχλό ανάπτυξης της πελατειακής βάσης του Ομίλου σε όλες τις αγορές, οδηγώντας σε ενισχυμένα μερίδια αγοράς, ιδιαίτερα στους συνδρομητές συμβολαίου, σε βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της πελατειακής βάσης και, ως αποτέλεσμα, σε ισχυρή άνοδο των εσόδων για τον Όμιλο. Συνολικά, το 2007 η ΓΕΡΜΑΝΟΣ συνεισέφερε στην COSMOTE περίπου 2,4 εκατ. καθαρές νέες συνδέσεις, από 1,2 εκατ. το 2006.

Η ικανότητα της ΓΕΡΜΑΝΟΣ να αυξάνει τους πελάτες της παρά την αλλαγή στο λειτουργικό της μοντέλο, έχει συνεισφέρει καθοριστικά στην αύξηση του μεριδίου αγοράς στη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, αλλά και στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα, μετά την εξαγορά της ΓΕΡΜΑΝΟΣ η COSMOTE διατηρεί την πρώτη θέση στις νέες συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας, τόσο στα συμβόλαια όσο και στην καρτοκινητή, ανεβάζοντας τον πήχη υψηλότερα κάθε τρίμηνο. Στη διάρκεια της χρονιάς, η εταιρία προσέλκυσε το 49% των συνολικών καθαρών νέων συνδέσεων της αγοράς, με τη ΓΕΡΜΑΝΟΣ να συνεισφέρει το 87% περίπου.

Σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2006 (πρώτο τρίμηνο ενοποίησης), το δ’ τρίμηνο του 2007 ο αριθμός των καθαρών νέων συνδέσεων συμβολαίου για τον Όμιλο COSMOTE από τη ΓΕΡΜΑΝΟΣ έχει ενισχυθεί κατά 64,4% στην Ελλάδα και 144,2% στη Ρουμανία. Η επιτυχία αυτή υπογραμμίζει τον καθοριστικό ρόλο της ΓΕΡΜΑΝΟΣ στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς στους συνδρομητές συμβολαίου στην Ελλάδα και τη δυναμική εξέλιξη των πελατών συμβολαίου στη Ρουμανία. Συνολικά σε σχέση με το 2006, η ΓΕΡΜΑΝΟΣ ενίσχυσε τις καθαρές νέες συνδέσεις συμβολαίου για ολόκληρο τον Όμιλο κατά 112%, συμβάλλοντας σημαντικά σε κάθε αγορά: +84% στην Ελλάδα, +256% στη Ρουμανία, +55% στη Βουλγαρία και +35% στην πΓΔΜ.

Η επισκεψιμότητα των καταστημάτων ΓΕΡΜΑΝΟΣ ενισχύθηκε σε όλες τις αγορές: +8% στην Ελλάδα, +34% στη Βουλγαρία, +31% στη Ρουμανία και +32% στην πΓΔΜ. Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, η εταιρία εμφάνισε έσοδα 992,6 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων,
τόκων και αποσβέσεων 31,7 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο EBITDA στο 3,2% για ολόκληρη τη χρονιά. Με αυξανόμενους ρυθμούς η ΓΕΡΜΑΝΟΣ συνεισφέρει καταλυτικά στην προσέλκυση νέων πελατών, που με τη σειρά τους οδηγούν σε ενίσχυση των εσόδων και της κερδοφορίας όλων των εταιριών του Ομίλου COSMOTE. Περισσότερο από ένα χρόνο μετά την εξαγορά, τα αποτελέσματα της ΓΕΡΜΑΝΟΣ έχουν ξεπεράσει τους αρχικούς στόχους. Κατά τη διάρκεια του 2007, η ΓΕΡΜΑΝΟΣ επεξέτεινε το εμπορικό της δίκτυο σε 769 καταστήματα, από 610 στο τέλος του 2006.

Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της COSMOTE, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, δήλωσε σχετικά: «Οιεξαιρετικές λειτουργικές επιδόσεις και η ενίσχυση των μεριδίων αγοράς όλων μας των εταιριών τo 2007αποτελούν απόδειξη της υψηλής μας ανταγωνιστικότητας και θεμέλιο για τη μελλοντική μας ανάπτυξη. Με στόχο να ισχυροποιήσουμε τη θέση μας στην αγορά και να ενισχύσουμε τις οικονομικές μας επιδόσεις αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και σχεδιάζουμε νέες προτάσεις σε όλους τους τομείς και για όλες τις αγορές. Η στενότερη συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ αναμένεται να δημιουργήσει νέες πηγές εσόδων, συμβάλλοντας περαιτέρω στη μείωση του κόστους τα επόμενα τρίμηνα».

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της COSMOTE, κ. Παναγής Βουρλούμης, προσέθεσε:

«Το ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργεί η COSMOTE δημιουργεί για την εταιρία όλο και περισσότερες προκλήσεις, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλες μας τις αγορές. Με τους ισχυρούς διεθνείς ομίλους να προσφέρουν λύσεις επικοινωνίας πέρα από τον παραδοσιακό τους ρόλο, η διαφοροποίηση μεταξύ των παρόχων τηλεπικοινωνιών γίνεται ολοένα και δυσκολότερη. Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο, αποφασίσαμε να ενισχύσουμε τη συνοχή του Ομίλου ΟΤΕ με την εξαγορά των μειοψηφιών της COSMOTE. Η επιτυχία του εγχειρήματος αυτού μας επιτρέπει να καταστήσουμε τον Όμιλο ακόμη πιο ισχυρό και να εδραιώσουμε την παρουσία του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο