Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

COCA COLA 3E: Αποτελέσματα εξαμήνου 2008

ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΞΑΜΗΝΟΥ

* Όγκος πωλήσεων 1,014 εκατ. κιβώτια, αύξηση 5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2007. Τα καθαρά έσοδα ανήλθαν σε €3,314 εκατ., αύξηση 7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2007.

* Λειτουργικά κέρδη (EBIT) €313 εκατ., μείωση 5% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

* Καθαρά κέρδη €210 εκατ., μείωση 5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, και κέρδη ανά μετοχή (EPS) €0.58, μείωση 5% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Β’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

* Όγκος πωλήσεων 585 εκατ. κιβώτια, αύξηση 3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2007. Τα καθαρά έσοδα ανήλθαν σε €1,942 εκατ., αύξηση 5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2007.

* Λειτουργικά κέρδη (EBIT) €247 εκατ., μείωση 9% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

* Καθαρά κέρδη €182 εκατ., μείωση 8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, και κέρδη ανά μετοχή (EPS) €0.50, μείωση 7% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

Ο κος Δώρος Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola Τρία Έψιλον, δήλωσε:
«Η ενημέρωση στην οποία προβήκαμε τον Ιούνιο υπογράμμισε τις δύσκολες συνθήκες, που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας σήμερα.

Με την επικείμενη υλοποίηση ορισμένων πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση των βραχυπρόθεσμων προκλήσεων σχετικά με την κερδοφορία μας, πιστεύουμε ότι μπορούμε να επιτύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει για το πλήρες έτος. Είναι βέβαια σαφές ότι εξακολουθούν να υφίστανται αβεβαιότητες ως προς την εξέλιξη τόσο των οικονομικών συνθηκών γενικότερα, όσο και του κόστους πρώτων υλών, εξελίξεις που θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε πολύ προσεκτικά.

Συνεχίζουμε να εστιάζουμε τις προσπάθειές μας στις μακροπρόθεσμες στρατηγικές προτεραιότητές μας και ο ισολογισμός μας διατηρεί την ευελιξία, που χρειάζεται, για να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε νέες ευκαιρίες.

Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε πόλους μελλοντικής ανάπτυξης, με δεδομένη τη μακροπρόθεσμη οπτική, που διατηρούμε για την αγορά καθώς και την εμπιστοσύνη, που έχουμε στην ικανότητά μας να αξιοποιούμε την εξαιρετική εκτέλεση των στρατηγικών μας και τις υψηλού επιπέδου ικανότητες εξυπηρέτησης της αγοράς στα τελικά σημεία πώλησης.

Επιπροσθέτως, η εξέλιξη του χαρτοφυλακίου των προϊόντων μας εξακολουθεί να ανταποκρίνεται στις μακρόχρονες τάσεις ευεξίας που παρατηρούμε στις περιοχές δραστηριοποίησής μας.»

Λειτουργική Επισκόπηση Ομίλου

Η Coca-Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως Α.Ε. (η «Coca-Cola Τρία Έψιλον» ή ο «Όμιλος» ή η «Εταιρεία») παρουσίασε 5% μείωση των κερδών ανά μετοχή το πρώτο εξάμηνο του 2008, σε αντίθεση με την αύξηση των κερδών ανά μετοχή κατά 15%, που πετύχαμε την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους σε συγκρίσιμη βάση.

Η απόδοσή μας κατά το πρώτο εξάμηνο επηρεάστηκε δυσμενώς από κακές καιρικές συνθήκες σε αρκετές χώρες, όπου δραστηριοποιούμαστε, από αντίξοες οικονομικές συνθήκες σε ορισμένες από τις αγορές μας και τον αντίκτυπό τους στην συμπεριφορά των καταναλωτών καθώς και από άλλα μεμονωμένα γεγονότα, συμπεριλαμβανομένων της γενικής απεργίας των μεταφορέων στην Ελλάδα και προβλήματα εισαγωγής του συστήματος SAP σε δύο από τις χώρες του Ομίλου. Αυτοί οι παράγοντες, παράλληλα με το ταχέως αυξανόμενο κόστος του PET κατά το δεύτερο τρίμηνο, επέφεραν μείωση των λειτουργικών κερδών του πρώτου εξαμήνου κατά 5%.

Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5% το πρώτο εξάμηνο του 2008, συνεχίζοντας επιτυχώς την ανοδική τάση, που παρατηρήθηκε από το 2007, με την αύξηση του όγκου πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου στο 13% σε σχέση με το 2006. Η εν λόγω αύξηση του όγκου πωλήσεων επετεύχθη σε όλες τις κατηγορίες αναψυκτικών και σε όλους τους τομείς δραστηριότητας τους πρώτους έξι μήνες του 2008.

Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά 2%, τιμή που συνδυάζει αύξηση στα προϊόντα υψηλής αξίας, με παράλληλη προσχεδιασμένη μείωση του όγκου πωλήσεων στα προϊόντα χαμηλότερης αξίας. Η επιτυχής παρουσίαση της Coca-Cola Zero σε 11 επιπλέον αγορές κατά τη διάρκεια του 2008 συνέβαλε σε συνολική αύξηση πωλήσεων των προϊόντων σήματος Coca-Cola κατά 3% κατά τη διάρκεια των έξι πρώτων μηνών του 2008 και αύξηση των light ανθρακούχων αναψυκτικών κατά 12%.

Το ποτό ενέργειας Burn παρουσίασε αύξηση μεγαλύτερη του 50% το πρώτο εξάμηνο του χρόνου, καθώς συνεχίζουμε να επεκτείνουμε την παρουσία του σήματος σε περισσότερες νέες ευκαιρίες κατανάλωσης και στο διαρκώς επεκτεινόμενο δίκτυο ψυγείων της Εταιρείας μας.

Τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά και το νερό παρουσίασαν αύξηση 9% το πρώτο εξάμηνο του 2008, οφειλόμενη καταρχάς στην διψήφια ποσοστιαία αύξηση, που κατέγραψαν οι κατηγορίες χυμών και τσαγιού καθώς συνεχίζουμε να ανταποκρινόμαστε στις καταναλωτικές τάσεις ευεξίας, με τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε τόσο στις καινοτομίες, όσο και στις πρακτικές προώθησης των προϊόντων.

Επεκτείναμε την κατηγορία έτοιμου τσαγιού με την παρουσίαση του προϊόντος Nestea Vitao σε 6 επιπλέον αγορές, μεταξύ αυτών στη Ρωσία, τη Ρουμανία και την Τσεχία. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου παρουσιάσαμε το σήμα Amita στην Ιταλία καθώς στοχεύουμε να επεκτείνουμε την παρουσία μας στην χώρα αυτή στην κατηγορία των χυμών.

Η Amita έχει παρουσιαστεί στην Ιταλία με 11 παραλλαγές γεύσης σε ατομική συσκευασία και υποστηρίζεται με διάθεση δειγμάτων, εκστρατεία προβολής στον τύπο και επέκταση του δικτύου ψυγείων με το λογότυπο Amita. Σύμφωνα με την στρατηγική της προώθησης προϊόντων υψηλότερης αξίας στην κατηγορία νερού, παρουσιάσαμε στην Ελλάδα πρόσφατα το Avra Herbal, μια νέα σειρά νερού με τρεις διαφορετικές γεύσεις, φασκόμηλο, λουίζα και μέντα.

Μετά την οριστικοποίηση της συμφωνίας μας για τριμερή κοινοπραξία καφέ με τις εταιρίες illycaffe SpA και The Coca-Cola Company, το δεύτερο τρίμηνο παρουσιάσαμε το έτοιμο προς κατανάλωση καφέ illy σε 9 χώρες. Η κοινοπραξία θα επιτρέψει στην Coca-Cola Τρία Έψιλον να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που παρουσιάζει αυτή η ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία υψηλής αξίας. Τα προϊόντα illy προσφέρονται σε τρεις γεύσεις – Caffe, Cappucino και Latte Machiato – σε κομψές συσκευασίες υψηλής αξίας και διατίθενται σε δίκτυα και σημεία πώλησης τόσο για άμεση όσο και για μελλοντική κατανάλωση.

Λειτουργική Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας

* Ο όγκος πωλήσεων ανήλθε σε 340 εκατ. κιβώτια κατά το πρώτο εξάμηνο του 2008, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, συνεχίζοντας την ανοδική τάση που παρατηρήθηκε από το 2007, με την αύξηση του όγκου πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου στο 5% σε σχέση με το 2006. Ο όγκος πωλήσεων ανήλθε σε 190 εκατ. κιβώτια κατά το δεύτερο τρίμηνο, αύξηση 1% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

* Στην Ελλάδα, επετεύχθη χαμηλή μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση του όγκου πωλήσεων, τόσο στο τρίμηνο όσο και στους πρώτους έξι μήνες, παρά την αναταραχή που προκάλεσε στις επιχειρηματικές μας λειτουργίες η γενική απεργία των μεταφορέων το Μάιο, που διήρκεσε συνολικά δώδεκα ημέρες. Η απεργία επηρέασε σε σημαντικό βαθμό την ικανότητά μας να ανταποκριθούμε στην καταναλωτική ζήτηση σε μια εποχή του έτους, που παρουσιάζει υψηλό όγκο πωλήσεων.

* Στην Ιρλανδία πετύχαμε χαμηλή μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση του όγκου πωλήσεων, ενώ στην Αυστρία οι ασυνήθιστες, για την εποχή, καιρικές συνθήκες ψύχους και βροχοπτώσεων είχαν ως συνέπεια τη χαμηλή μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση του όγκου πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο. 

*  Παρά το γεγονός ότι η Ελβετία επηρεάστηκε επίσης από δυσμενείς καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, ο όγκος πωλήσεων σημείωσε χαμηλή μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση, κυρίως λόγω της συνεχιζόμενης επιτυχίας της Coke Zero που συνεχίζει να στηρίζει την αύξηση του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών.

* Στην Ιταλία ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε σταθερός, καθώς οι εμπορικές επιδόσεις επηρεάστηκαν από τη μείωση των καταναλωτικών δαπανών καθώς και από τις ασυνήθιστα έντονες βροχοπτώσεις που επηρέασαν την αγορά αναψυκτικών ατομικής συσκευασίας υψηλότερου περιθωρίου κέρδους στα εμπορικά κανάλια άμεσης διάθεσης.

* Οι αναπτυγμένες αγορές συνεισέφεραν €147 εκατ. στα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων του Ομίλου το πρώτο εξάμηνο του 2008, καταγράφοντας μείωση 3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους και €98 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο, μείωση 12% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους σε συγκρίσιμη βάση.

Η κερδοφορία του τριμήνου επηρεάστηκε από τον αναποτελεσματικό συνδυασμό σημείων πώλησης και συσκευασιών, από το κόστος του μεμονωμένου περιστατικού της γενικής απεργίας των μεταφορέων στην Ελλάδα και από τις υψηλότερες δαπάνες προώθησης λόγω του κυπέλλου ποδοσφαίρου EURO 2008 στην Αυστρία και την Ελβετία.

Αναπτυσσόμενες αγορές

* Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3% το πρώτο εξάμηνο του 2008 συνεχίζοντας την ανοδική τάση, που παρατηρήθηκε από το 2007, με την αύξηση του όγκου πωλήσεων στο 16% σε σχέση με το 2006. Ο όγκος πωλήσεων ανήλθε σε 113 εκατ. κιβώτια το δεύτερο τρίμηνο, αύξηση 2% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

* Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2% το πρώτο εξάμηνο. Η αύξηση κατά 5%, που παρουσίασαν τα σήματα υψηλής αξίας, αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη συνεχιζόμενη προγραμματισμένη μείωση του σήματος μικρότερης αξίας Lift καθώς εστιάζουμε στην αύξηση του όγκου πωλήσεων υψηλότερης κερδοφορίας. Οι κατηγορίες μη ανθρακούχων αναψυκτικών και νερού κατέγραψαν μεσαίας τάξεως ποσοστιαία αύξηση χάρη στις δυναμικές επιδόσεις των κατηγοριών τσαγιού και νερού.

* Η Πολωνία, που είναι η μεγαλύτερη χώρα μας σε αυτό τον τομέα, σημείωσε μεσαίας τάξης μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση στον όγκο πωλήσεων του τριμήνου, επιτυγχάνοντας αυξήσεις σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων.

* Στην Τσεχία ο όγκος πωλήσεων επανήλθε σε αυξητική τροχιά το δεύτερο τρίμηνο καθώς αποκαταστάθηκαν πλήρως όλες οι δυσκολίες, που είχαν εμφανισθεί αρχικά με την εισαγωγή του συστήματος SAP, οι οποίες είχαν επηρεάσει την ικανότητά μας να ανταποκρινόμαστε εγκαίρως στις παραγγελίες πελατών.

* Η Ουγγαρία παρουσίασε μικρή μείωση του όγκου πωλήσεων του εξαμήνου εξαιτίας της συνεχιζόμενης επίδρασης προηγούμενων κυβερνητικών μέτρων λιτότητας, που είχαν ως συνέπεια γενική μείωση των καταναλωτικών δαπανών.

* Οι αναπτυσσόμενες αγορές συνεισέφεραν στα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων του Ομίλου €47 εκατ. το πρώτο εξάμηνο, μείωση 2% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους και €49 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο, αύξηση 8% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

* Τα λειτουργικά κέρδη του πρώτου εξαμήνου του 2008 επηρεάστηκαν δυσμενώς από τον αναποτελεσματικό συνδυασμό σημείων πώλησης και προϊόντων, από μεγαλύτερες δαπάνες προώθησης για την παρουσίαση της Coke Zero και από τις μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες, που αφορούσαν την εισαγωγή του συστήματος SAP στην Τσεχία και τη Σλοβακία.

Αναδυόμενες αγορές

* Ο συνολικός όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 7% το πρώτο εξάμηνο του 2008, συνεχίζοντας την ανοδική τάση, που παρατηρήθηκε από το 2007, με την αύξηση του όγκου πωλήσεων στο 18% σε σχέση με το 2006. Ο όγκος πωλήσεων ανήλθε σε 282 εκατ. κιβώτια το δεύτερο τρίμηνο, αύξηση 5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

* Στα ανθρακούχα αναψυκτικά, το πρώτο εξάμηνο ο όγκος πωλήσεων σημείωσε μεσαίας τάξης μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση, ωθούμενος από τις πωλήσεις των σημάτων υψηλής αξίας. Η αύξηση αυτή αντισταθμίστηκε εν μέρει από προγραμματισμένες μικρότερες πωλήσεις του σήματος χαμηλότερης αξίας Fruktime στη Ρωσία και στην Ουκρανία.

Στα μη ανθρακούχα αναψυκτικά, η διψήφια ποσοστιαία αύξηση των πωλήσεων οφείλεται στην δυναμική ανάπτυξη των κατηγοριών των χυμών και του τσαγιού, ενώ η κατηγορία του νερού κατέγραψε μεσαίας τάξης μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση του όγκου πωλήσεών της.

* Η Βουλγαρία και η Σερβία είχαν τις καλύτερες επιδόσεις σε αυτόν τον τομέα, επιτυγχάνοντας αύξηση του όγκου πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο κατά 14% και 13% αντίστοιχα, ενώ η Ρουμανία και η Νιγηρία κατέγραψαν υψηλές μονοψήφιες ποσοστιαίες αυξήσεις στον όγκο πωλήσεων.

* Στη Ρωσία ο όγκος πωλήσεων διαμορφώθηκε σε αντίστοιχο επίπεδο με τον όγκο πωλήσεων του δευτέρου τριμήνου του προηγούμενου έτους, καθώς η κακοκαιρία στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας προς το τέλος του δευτέρου τριμήνου έπληξε τις πωλήσεις. Έχει σημασία όμως ότι, και για τις δύο υπό εξέταση περιόδους, αυξήθηκε το μερίδιο αγοράς μας στην Ρωσία και σε όγκο και σε αξία στις κατηγορίες μη αλκοολούχων έτοιμων προς κατανάλωση αναψυκτικών.

* Στην Ουκρανία η γενική μείωση των καταναλωτικών δαπανών και η κακοκαιρία το δεύτερο τρίμηνο περιόρισαν τη συνολική αύξηση πωλήσεων σε χαμηλά μονοψήφια ποσοστά.

* Οι αναδυόμενες αγορές συνεισέφεραν €120 εκατ. στα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων του Ομίλου το πρώτο εξάμηνο του 2008, μείωση 9% έναντι του προηγούμενου έτους, και €100 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο, μείωση 12% αντίστοιχα, σε συγκρίσιμη βάση.

* Τα λειτουργικά κέρδη αυτού του τομέα, τόσο του δευτέρου τριμήνου, όσο και του εξαμήνου επλήγησαν από το αναποτελεσματικό συνδυασμό προϊόντων, το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και διανομής των χυμών Multon στη Ρωσία και το αυξημένο κόστος αποθήκευσης και διανομής.

Προοπτικές για το Πλήρες Έτος 2008

Οι λειτουργικές επιδόσεις της Coca-Cola Τρία Έψιλον το πρώτο εξάμηνο του 2008 αντανακλούν τις επιπτώσεις του ανοδικού κόστους πρώτων υλών, των δυσμενών καιρικών συνθηκών, των δύσκολων οικονομικών συνθηκών σε ορισμένες αγορές και ορισμένων άλλων μη επαναλαμβανόμενων δαπανών.

Παρότι αυτοί οι βραχυπρόθεσμοι παράγοντες δημιουργούν ένα δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον και παρότι παραμένουμε επιφυλακτικοί ως προς τις εξελίξεις των συνθηκών στην αγορά στο άμεσο μέλλον, συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι μακροπρόθεσμα η δοκιμασμένη στρατηγική της Coca-Cola Τρία Έψιλον προσφέρει σταθερή βάση για ανάπτυξη.

Αυτή η προοπτική στηρίζεται στο καλά ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο χωρών δραστηριοποίησής μας, που περιλαμβάνει αγορές με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, στη μεγάλη και συνεχώς επεκτεινόμενη γκάμα προϊόντων μας και στις κορυφαίες δυνατότητές μας για άριστη υλοποίηση της στρατηγικής μας στην αγορά.

Όσον αφορά στις βραχυπρόθεσμες εξελίξεις, έχουμε εντοπίσει και εφαρμόσει πρωτοβουλίες για να αντισταθμίσουμε τις παρούσες προκλήσεις στην κερδοφορία μας, οπότε, και σύμφωνα με την ενημέρωση που δημοσιεύσαμε τον Ιούνιο, επιβεβαιώνουμε τους οικονομικούς μας στόχους για το πλήρες έτος 2008, ως εξής:

*Αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά περίπου 6% ,

*Αύξηση των λειτουργικών κερδών προ φόρων και τόκων κατά περίπου 5% - 7%,

*Κέρδη ανά μετοχή περίπου €1.37-€1.40, δηλαδή αύξηση 5%-8%.

Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας και για το 2008 προβλέπουμε καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους περίπου €600 εκατ., συμπεριλαμβανομένων επενδύσεων σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα SAP, το οποίο αναμένουμε να στηρίξει ακόμα περισσότερο την ανάπτυξη των δυνατοτήτων μας σε επίπεδο πωλήσεων στα τελικά σημεία διάθεσης και να βελτιώσει τα επίπεδα εξυπηρέτησης των πελατών.

Στόχος μας παραμένει να αποκομίσουμε μακροπρόθεσμα μεγαλύτερες αποδόσεις κεφαλαίων (ROIC). Ωστόσο το δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον που παρατηρούμε το 2008 αναμένεται να επιφέρει μηδενική αύξηση ή μικρή μείωση της απόδοσης κεφαλαίων μας σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Καθαρά έσοδα από πωλήσεις

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7% το πρώτο εξάμηνο και κατά 5% το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους του 2007. Σε επίπεδο Ομίλου, τα καθαρά έσοδα ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά περίπου 4% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, τόσο στο πρώτο εξάμηνο όσο και στο δεύτερο τρίμηνο του 2008, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους του 2007.

Όσον αφορά στους επιμέρους τομείς δραστηριότητας, τα καθαρά έσοδα ανά κιβώτιο αυξήθηκαν σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, κατά περίπου 1%, 2% και 9% στις ανεπτυγμένες, αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές αντίστοιχα, τόσο στο πρώτο εξάμηνο όσο και στο δεύτερο τρίμηνο του 2008, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους του 2007.

Κόστος πωληθέντων προϊόντων

Το κόστος των πωληθέντων προϊόντων αυξήθηκε κατά 7% το πρώτο εξάμηνο και δεύτερο τρίμηνο του 2008 σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους του προηγούμενου έτους. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, το κόστος των πωληθέντων προϊόντων ανά κιβώτιο αυξήθηκε κατά 5% το πρώτο εξάμηνο, λόγω των αυξήσεων του κόστους πρώτων υλών, ιδιαίτερα της ρητίνης, του PET και των συμπυκνωμένων χυμών.

Μεικτό κέρδος

Το πρώτο εξάμηνο, το περιθώριο μεικτού κέρδους μειώθηκε από 40.7% το προηγούμενο έτος σε 40.4% φέτος. Το δεύτερο τρίμηνο, το περιθώριο μεικτού κέρδους μειώθηκε από 42.0% την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους σε 41.1% φέτος. Οι μειώσεις του περιθωρίου μεικτού κέρδους οφείλονται κυρίως στην αύξηση του κόστους των πρώτων υλών καθώς και στον αναποτελεσματικό συνδυασμό σημείων πώλησης.

Λειτουργικά έξοδα

Τα συνολικά λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 10% το πρώτο εξάμηνο του 2008 και κατά 9% το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περιόδους του 2007. Αυτή η αύξηση αντανακλά το υψηλότερο κόστος πωλήσεων και προώθησης των προϊόντων καθώς ενισχύουμε την πρωτοβουλία μας για επενδύσεις στα τελικά σημεία πώλησης και υποστηρίζουμε την παρουσίαση της Coke Zero σε 11 επιπλέον αγορές κατά τη διάρκεια του 2008. Στα αυξημένα λειτουργικά έξοδα συνέβαλαν επίσης οι αυξημένες δαπάνες διανομής εξαιτίας του υψηλότερου κόστους των καυσίμων.

Λειτουργικά κέρδη (EBIT)

Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων μειώθηκαν κατά 5% το πρώτο εξάμηνο του έτους, από €331 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους σε €313 εκατ. και κατά 9% το δεύτερο τρίμηνο από €271 εκατ. σε €247 εκατ. Η έλλειψη δυναμικής του όγκου πωλήσεων σε ορισμένες αγορές, τα χαμηλότερα μεικτά περιθώρια κέρδους εξαιτίας του αυξημένου κόστους των πρώτων υλών, και τα υψηλότερα λειτουργικά έξοδα είχαν ως αποτέλεσμα λειτουργικά περιθώρια κέρδους χαμηλότερα κατά 122 μονάδες βάσης το πρώτο εξάμηνο.

Φόροι

Ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής της Coca-Cola Τρία Έψιλον το πρώτο εξάμηνο του 2008 ήταν περίπου 17% έναντι 22% κατά την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής της Εταιρείας κυμαίνεται ανά τρίμηνο ανάλογα με το συνδυασμό φορολογουμένων κερδών και εκπιπτόμενων δαπανών στις διαφορετικές περιοχές δραστηριοποίησής μας.

Καθαρά κέρδη

Το πρώτο εξάμηνο του 2008 τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 5%, από €222 εκατ. το 2007 σε €210 εκατ. και το δεύτερο τρίμηνο κατά 8%, από €196 εκατ. το 2007 σε €182 εκατ. το 2008.

Ταμειακές ροές

Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες μειώθηκαν κατά €61 εκατ., από €340 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2007 σε €279 εκατ. το 2008. Συνυπολογιζομένων των καθαρών κεφαλαιουχικών δαπανών, σημειώθηκε λειτουργική ταμειακή εκροή ύψους €50 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2008, σε σύγκριση με τη λειτουργική ταμειακή εισροή ύψους €118 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Οι μειωμένες ταμειακές ροές οφείλονται κυρίως στην αύξηση των αναγκών κεφαλαίου κίνησης, λόγω υψηλότερων απαιτήσεων από χρεώστες και υψηλότερης αξίας αποθεμάτων προϊόντων και πρώτων υλών, απόρροια της αύξησης κόστους των πρώτων υλών, και στις αυξημένες κεφαλαιουχικές δαπάνες στις οποίες προβήκαμε σύμφωνα με τα επιχειρηματικά μας σχέδια.

Κεφαλαιουχικές δαπάνες

Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες της Coca-Cola Τρία Έψιλον, μη συνυπολογιζομένων των εσόδων από τη διάθεση στοιχείων ενεργητικού και περιλαμβανομένων των αποπληρωμών κεφαλαίου χρηματοοικονομικών μισθώσεων ανήλθαν σε €329 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2008 (10% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις) σε σύγκριση με €223 εκατ. το 2007 (7% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις).

Πρόσκληση Δικτυακής Τηλεδιάσκεψης

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον πρόκειται να φιλοξενήσει τηλεδιάσκεψη μεταξύ αναλυτών του χρηματοοικονομικού τομέα, στην οποία θα συζητηθούν τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου 2008. Η διάσκεψη θα λάβει χώρα την 31η Ιουλίου 2008 και ώρα Αθήνας 16:00 (ώρα Λονδίνου 14:00, Νέας Υόρκης 09:00). Κάθε ενδιαφερόμενος/-η μπορεί να παρακολουθήσει την ταυτόχρονη ηχητική μετάδοση της τηλεδιάσκεψης στο δικτυακό τόπο της Coca-Cola Τρία Έψιλον (www.coca-colahellenic.com).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο