Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου στο ΔΑΑ

Την προώθηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας για την ηλεκτροδότηση του διεθνούς αεροδρομίου Αθηνών, με τη δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 8 MW στη νοτιοανατολική πλευρά του αεροδρομίου, σε άγονη περιοχή 60 χιλιάδων τ.μ., ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης. Πρόκειται για μια επένδυση του ιδίου του ΔΑΑ, περίπου 43 εκατομμυρίων ευρώ.

Δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου στο ΔΑΑ
Την προώθηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας για την ηλεκτροδότηση του διεθνούς αεροδρομίου Αθηνών, με τη δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 8 MW, στη νοτιοανατολική πλευρά του αεροδρομίου, σε άγονη περιοχή 60 χιλιάδων τ.μ., ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Λιάπης.

Όπως ανέφερε ο κ. Λιάπης, το υπουργείο προχώρησε σε νομοθετική ρύθμιση για την τροποποίηση της σύμβασης ανάπτυξης του ΔΑΑ προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα παραγωγής ενέργειας από εναλλακτικές πηγές.

Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 8 MW στη νοτιοανατολική πλευρά του αεροδρομίου, σε άγονη περιοχή 60 χιλιάδων τ.μ. Η παραγόμενη ηλιακή ενέργεια θα καλύπτει περίπου το 30% της ζήτησης ισχύος του αεροδρομίου.

Πρόκειται για μια επένδυση του ιδίου του ΔΑΑ, περίπου 43 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία σήμερα είναι δυνατόν να χρηματοδοτηθεί και από τον αναπτυξιακό νόμο. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το πάρκο θα αρχίσει να λειτουργεί μέσα σε έναν χρόνο από σήμερα.

Έχει ήδη υπάρξει συνεργασία με την ΥΠΑ προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα από τη λειτουργία του στην κυκλοφορία των αεροσκαφών.

Πρόκειται λοιπόν για μία ακόμη σημαντική παρέμβαση που υλοποιείται στο πλαίσιο της κυβερνητικής προσπάθειας για τον περιορισμό εκπομπής αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Εξάλλου, με τη νομοθεσία που πέρασε η κυβέρνηση υπάρχει πλέον ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό θεσμικό πλαίσιο, το οποίο ενθαρρύνει τις αποκαλούμενες πράσινες επενδύσεις. Διότι είναι πλέον απόλυτα σαφές ότι χρειάζεται άμεση δράση τώρα αν θέλουμε να διασφαλίσουμε ένα περισσότερο ευοίωνο αύριο για τον πλανήτη, κατέληξε ο υπουργός.

Η παραγωγή ενέργειας από το φωτοβολταϊκό πάρκο του ΔΑΑ θα συνεισφέρει άμεσα στην αποφυγή έκλυσης τουλάχιστον 10.000 τόνων CO2 ετησίως στην ατμόσφαιρα, για τα τουλάχιστον επόμενα 25 χρόνια.

Για να γίνει κατανοητή η σημασία αυτού του έργου, είναι χαρακτηριστικό ότι ένα δέντρο απορροφά περίπου 6 κιλά διοξειδίου του άνθρακα κάθε χρόνο. Συνεπώς, οι 10.000 τόνοι CO2 αντιστοιχούν σε ενάμισι εκατομμύριο δέντρα.

Στη συνέχεια ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών επισκέφθηκε τον πύργο ελέγχου του ΔΑΑ, όπου ενημερώθηκε για την κίνηση του αεροδρομίου και συνολικά του FIR Αθηνών.

Ο κ. Λιάπης τόνισε: ”Βρισκόμαστε στην κορύφωση της αεροπορικής κίνησης, σε μια χρονιά που έχουμε σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ.

Το πρώτο εξάμηνο του 2007 είχαμε συνολικά αύξηση 10,3% στην κίνηση των αεροσκαφών στον ελληνικό εναέριο χώρο, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Στο 4,7% ήταν η αύξηση των εσωτερικών πτήσεων, 12% των πτήσεων εξωτερικού και 11,6% των υπερπτήσεων.

Είναι ενδεικτικό ότι στις 30 Αυγούστου 2004 είχαμε φτάσει στην κορυφή των 2.507 αφίξεων – αναχωρήσεων ημερησίως. Στις 6 Αυγούστου του 2006 φτάσαμε τις 2.557 και φέτος μέσα στον Ιούλιο δύο φορές ξεπεράσαμε το φράγμα των 2.600 πτήσεων. Στις 22 Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν 2.606 και στις 29 Ιουλίου 2.708 πτήσεις. Θα πρέπει μάλιστα να συνυπολογίσουμε ότι μόλις μπήκαμε στον Αύγουστο όπου παραδοσιακά έχουμε τη μεγαλύτερη κίνηση αεροσκαφών.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακή (10%) ήταν και η αύξηση που παρουσίασε η επιβατική κίνηση στο Ελ. Βενιζέλος την ίδια περίοδο, με τους επιβάτες του αεροδρομίου να ανέρχονται σε 9,3 εκατομμύρια.

Ξεπεράσαμε δηλαδή την αντίστοιχη κίνηση του 2006 κατά 800.000 επιβάτες. Η αύξηση αυτή είναι διπλάσια της μέσης αύξησης των ευρωπαϊκών αεροδρομίων και κατατάσσει το αεροδρόμιο των Αθηνών ανάμεσα στα πέντε ταχύτερα αναπτυσσόμενα αεροδρόμια της Ευρώπης για το 2007.

Αντίστοιχα, πολύ θετική και καλύτερη από ποτέ είναι η εικόνα και στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας. Ενδεικτικά, στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης είχαμε αύξηση 12,3%, στην Αλεξανδρούπολη 11,7%, στη Σαντορίνη 10,9%, στη Χίο 10,6%, στη Θεσσαλονίκη 9,3%, στην Καβάλα 8,7%, στα Χανιά 8,2% και στη Μύκονο 4,5%.

Η στρατηγική και οι δράσεις μας για την ανάπτυξη των αεροπορικών μεταφορών φέρνει ξεκάθαρα αποτέλεσμα. Με νέες διεθνείς αεροπορικές συμφωνίες και έργα 1 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη των αεροδρομίων όλης της χώρας δημιουργούμε νέα δεδομένα που ενισχύουν την εθνική οικονομία, βοηθούν τον τουρισμό και δίνουν ποιοτικότερες υπηρεσίες στους Έλληνες και στους ξένους ταξιδιώτες”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο