Ερχονται ασφαλιστήρια συμβόλαια με το... χιλιόμετρο

Πέρα από τις πωλήσεις μέσω internet, η υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών θα μειώσει το λειτουργικό κόστος των εταιρειών και θα επιφέρει δραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο πολλών ασφαλιστικών συμβολαίων.

Ερχονται ασφαλιστήρια συμβόλαια με το... χιλιόμετρο

Αν κάποιοι θεωρούν πως η συμβολή των νέων ψηφιακών τεχνολογιών στις αλλαγές που θα επέλθουν στην ασφαλιστική αγορά θα προέλθει μόνο μέσα από τις ιντερνετικές πωλήσεις προϊόντων, ασφαλώς και κάνουν λάθος.

Ορισμένοι νομίζουν πως οι πωλήσεις ασφαλιστικών συμβολαίων μέσω του διαδικτύου αποτελούν το μέλλον, όταν κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν πως εδώ και περίπου ένα χρόνο παρατηρείται σχετική στασιμότητα στο συγκεκριμένο θέμα.

Σε κάθε περίπτωση, ο διευθύνων σύμβουλος της Interamerican (εταιρείας που μεταξύ άλλων προωθεί τα προϊόντα anytime) κ. Γιώργος Κώτσαλος βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Τι υποστηρίζει; Ότι ακόμη βρισκόμαστε σε ένα διερευνητικό στάδιο και πως κάποιες νέες προσπάθειες που θα γίνουν είτε θα πετύχουν, είτε όχι, και αυτό θα φανεί από την αντίδραση της αγοράς.

Σύμφωνα με τον κ. Κώτσαλο, όπως η Google διαπίστωσε νωρίς πως πρέπει να αποχωρήσει από τον ασφαλιστικό κλάδο, έτσι και οι διοικήσεις των εταιρειών πρέπει να διαπιστώνουν όσο το δυνατόν γρήγορα τυχόν λάθη τους και να τα διορθώνουν.

Το σίγουρο πάντως είναι πως το internet δεν θα αντικαταστήσει τον ρόλο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, με την Interamerican μάλιστα, που κατέχει ηγετική θέση στα συμβόλαια αυτής της κατηγορίας, να επιδιώκει σημαντική ενίσχυση του δικτύου της κατά την επόμενη τριετία.

Πάντως, κοινή αντίληψη μεταξύ των παραγόντων της αγοράς αποτελεί το ότι η αποτελεσματική υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών θα αποτελέσει ένα από τα ισχυρά συγκριτικά πλεονεκτήματα των ασφαλιστικών εταιρειών.

Για παράδειγμα, σε περιβάλλον Solvency II η μείωση του λειτουργικού κόστους αποτελεί αδήριτη ανάγκη.

Έτσι, ενδεικτικά αναφέρουμε την πρόσφατη δήλωση του γενικού διευθυντή της Groupama κ. Χρήστου Κάτσιου πως η εταιρεία του εκδίδει πλέον το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό των συμβολαίων της με ηλεκτρονικό τρόπο και όχι με έγχαρτο, όπως συνέβαινε κάποια χρόνια πριν.

Η κυριότερη ωστόσο επίδραση της τεχνολογίας στην ασφαλιστική βιομηχανία θα αφορά στον επηρεασμό του περιεχομένου των ασφαλιστικών προγραμμάτων που θα προσφέρονται στους πελάτες.

Μια χαρακτηριστική περίπτωση είναι τα ασφαλιστήρια αυτοκινήτου που θα συνδέουν το ασφάλιστρο όχι με το χρόνο του συμβολαίου αλλά με τον αριθμό των χιλιομέτρων που θα διανύει ένα αυτοκίνητο. Ήδη ξεκίνησε από πέρυσι σε πιλοτική μορφή ένα τέτοιο πρόγραμμα από την AXA, ενώ σύντομα θα λανσαριστεί ένα ακόμη από την Interamerican.

Στόχος των εταιρειών είναι να φέρουν μέσα στην αγορά τα ανασφάλιστα οχήματα, που συνήθως είναι δεύτερα ή τρίτα αυτοκίνητα, ή ακόμη και αγροτικά που κάνουν λίγα χιλιόμετρα σε επαρχιακούς δρόμους.

Πέραν αυτών όμως, η χρήση των νέων τεχνολογιών θα μπορούσε να συνδέσει μελλοντικά τα ασφάλιστρα ενός αυτοκινήτου με τις ικανότητες και τον τρόπο οδηγητικής συμπεριφοράς κάθε οδηγού, έτσι ώστε να επιβραβεύονται ακόμη περισσότερο όσοι πελάτες προκαλούν λιγότερα ατυχήματα. Η ιδέα μάλιστα της τοποθέτησης ενός chip μέσα στο αυτοκίνητο ήρθε πρόσφατα από στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, ως μια κίνηση ελέγχου των ανασφάλιστων οχημάτων.

Με τη χρήση επίσης των νέων τεχνολογιών, η Interamerican θα επιχειρήσει να προχωρήσει σε δύο νέες προϊοντικές κινήσεις.

Η πρώτη αφορά στα πολυπροϊοντικά συμβόλαια, όπου ένα συμβόλαιο θα συμπεριλαμβάνει περισσότερες καλύψεις του ίδιου πελάτη στην ίδια εταιρεία.

Έτσι, όχι μόνο θα μειωθεί το λειτουργικό κόστος και θα προσφέρεται ολοκληρωμένη συμβουλευτική υπηρεσία, αλλά επίσης θα μπορούν να δοθούν στον πελάτη με έναν πιο συστηματικό τρόπο και εκπτώσεις επί των τιμολογίων.

Η δεύτερη προϊοντική κίνηση αφορά στην προσφορά συμβολαίων στον αγροτικό τομέα, μέσα από τις συγχωνεύσεις περισσότερων προϊόντων σε ένα (συμβολή της τεχνολογίας) και με τη σύνδεση της ασφάλισης προϊόντος με τις παροχές του ΕΛΓΑ.

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v