Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σπίρτζης: Πειθαρχικό για υπαλλήλους που δεν δίνουν ηλεκτρονικό εισιτήριο

Με το ερώτημα της απόλυσης θα παραπέμπονται στο πειθαρχικό οι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ που αρνούνται να εκδώσουν ηλεκτρονικό εισιτήριο, ξεκαθαρίζει ο υπουργός Υποδομών. Η αιφνιδιαστική απόφαση του σωματείου εργαζομένων.

Σπίρτζης: Πειθαρχικό για υπαλλήλους που δεν δίνουν ηλεκτρονικό εισιτήριο

Στο πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης θα παραπέμπεται όποιος υπάλληλος της Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΣΤΑΣΥ) αρνείται να εκδώσει ηλεκτρονικό εισιτήριο ή ηλεκτρονική κάρτα σε επιβάτη, διαμηνύει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Με αφορμή την αιφνιδιαστική απόφαση του σωματείου εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ για αναστολή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο κ. Σπίρτζης ξεκαθαρίζει από το Βελιγράδι όπου βρίσκεται πως είναι διατεθειμένος να παραπέμψει στον εισαγγελέα όποιους επιχειρούν να τορπιλίσουν το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας. Προαναγγέλλει μάλιστα πως από αύριο σταματάει η έκδοση της χάρτινης κάρτας απεριορίστων διαδρομών και από το τέλος του μήνα του χάρτινου εισιτηρίου.

Σε ανακοίνωση της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ αναφέρεται πως «με εντολή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, λαμβάνονται οι ακόλουθες αποφάσεις:

Α. Από αύριο, 5/10/17, καταργείται η έκδοση χάρτινων καρτών. Εκδίδεται ΜΟΝΟ η ηλεκτρονική κάρτα.

Β. Από τέλος του μήνα, εκδίδονται και επικυρώνονται μόνο ηλεκτρονικά εισιτήρια.

Γ. Όποιος υπάλληλος της ΣΤΑΣΥ αρνηθεί την εκτέλεση των καθηκόντων και την πώληση ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών, θα παραπέμπεται στο Πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης και, ταυτόχρονα, στη Δικαιοσύνη».

Η παρέμβαση του υπουργού Υποδομών κρίθηκε αναγκαία μετά από απόφαση του σωματείου εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για αναστολή, από αύριο, της έκδοσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, με το επιχείρημα πως υπάρχουν δυσλειτουργίες στην εφαρμογή του συστήματος και ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Πρόκειται για ένα από τα οκτώ σωματεία των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, η διοίκηση του οποίου προαναγγέλλει πως θα εμποδίσει την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στη γραμμή 1, δηλαδή στα εκδοτήρια του Πειραιά και της Κηφισιάς. 

Σημειώνεται πως επί των ημερών του κ. Σπίρτζη στο υπουργείο Υποδομών εντοπίστηκαν κυκλώματα στα οποία συμμετείχαν και επίορκοι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ, που είτε μέσω πλαστών εισιτηρίων, είτε μέσω άλλων τεχνασμάτων, είχαν στερήσει εκατομμύρια ευρώ εσόδων από τη ΣΤΑΣΥ που διαχειρίζεται τις γραμμές του μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και του τραμ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του σωματείου:

«Το θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και η ομαλή μετάβασή του από το χάρτινο έχει αναδειχθεί εδώ και ένα χρόνο σε ένα από τα κορυφαία ζητήματα της δράσης του Σωματείου μας. Γι’ αυτό, πριν ακόμα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή στη Γραμμή 1 (πρώην ΗΣΑΠ), ζητήσαμε προφορικά και εγγράφως, από τις αρχές του Οκτώβρη του 2016 (αρ. πρωτ. 90/3.10.2016 έγγραφό μας), να υπάρξει ένας διαρκής διάλογος μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και των εκπροσώπων των εργαζόμενων για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν κατά τη δοκιμαστική λειτουργία. Δυστυχώς, αυτός ο διάλογος δεν ξεκίνησε ΠΟΤE.

Γι’ αυτό, αναγκαστήκαμε να επανέλθουμε με νέα έγγραφα, προφορικά διαβήματα ακόμα και δυναμικές παρεμβάσεις, με στόχο να διορθωθούν οι αστοχίες του συστήματος.

Ταυτόχρονα, απευθυνθήκαμε στους συναδέλφους εκδότες/τριες και ελεγκτές και ζητήσαμε να ενημερώσουν το Σωματείο μας με παρατηρήσεις τους από την πιλοτική χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Οι συνάδελφοι ανταποκρίθηκαν και διαβιβάσαμε στη Διοίκηση τις παρατηρήσεις τους με έγγραφά μας (υπ’ αριθ. πρ. 48/13.6.2017, 54/17.7.2017 και 55/21.7.2017).

Μάλιστα, επισημάναμε ότι πρέπει άμεσα να εξεταστούν όλα τα εκκρεμή τεχνικά και λειτουργικά θέματα που είχαμε εντοπίσει, διότι στις 31.7.2017 έληγε η συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας και στο εξής το κόστος των διορθωτικών κινήσεων θα βάρυνε τη ΣΤΑ.ΣΥ.

Παρ' όλα αυτά, τα προβλήματα όχι μόνο δεν επιλύθηκαν αλλά αφέθηκαν στην τύχη τους και διογκώθηκαν, με αποτέλεσμα η επέκταση της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε όλο το δίκτυο, ενώ ήταν "ανοιχτές" οι εν λόγω "πληγές", να παρουσιάσει σοβαρή δυσλειτουργία και μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών, με συνέπεια να δημιουργούνται προστριβές του επιβατικού κοινού με τους συναδέλφους.

Το Σωματείο μας δεν είναι δυνατό να δεχτεί να βρεθούν συνάδελφοι και συναδέλφισσες στο "μάτι του κυκλώνα", επειδή κάποιοι -για δικούς τους λόγους- κωφεύουν εδώ και ένα χρόνο στις προτροπές μας να γίνει διάλογος, ώστε να αντιμετωπιστούν εγκαίρως τα προβλήματα που είχαν εντοπίσει οι συνάδελφοι, οι οποίοι γνωρίζουν όσο κανείς άλλος το σύστημα.

Δυστυχώς, οι ίδιοι που αρνούνται τον διάλογο, αφήνουν τα προβλήματα να διογκώνονται, το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου να δυσλειτουργεί και οι συνάδελφοι να έχουν εγκαταλειφθεί αβοήθητοι να το "τρέξουν".

Αυτό δεν θα το επιτρέψουμε!

Γι’ αυτό το Σωματείο μας αφού εξέτασε τη διαμορφωθείσα κατάσταση, αποφάσισε να σταματήσει η πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, μέχρι την επίλυση των προβλημάτων.

Αντίθετα, θα συνεχιστεί κανονικά η έκδοση χάρτινου εισιτηρίου, για να εξυπηρετηθεί απρόσκοπτα ο επιβάτης.

Σε κάθε περίπτωση, είμαστε έτοιμοι, εφόσον κληθούμε, να συμμετέχουμε σε έναν ουσιαστικό και όχι προσχηματικό διάλογο και συνεννόηση, ώστε το ηλεκτρονικό εισιτήριο να λειτουργήσει κανονικά και προς όφελος του επιβάτη, των εργαζόμενων και της εταιρείας».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v