Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι Ιάπωνες μαθαίνουν το... μοσχοφίλερο

Παρότι σε χαμηλά επίπεδα πολλαπλασιάστηκαν οι εξαγωγές ποιοτικού οίνου την τελευταία τριετία στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Ποιες ελληνικές ποικιλίες βρίσκονται στην κορυφή των εξαγωγών.

Οι Ιάπωνες μαθαίνουν το... μοσχοφίλερο

Με ρυθμό της τάξεως του 40% «έτρεξαν» οι εξαγωγές ελληνικών κρασιών στην Ιαπωνία τους πρώτους μήνες του 2018. Ο ρυθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί όπως εκτιμά ο Enterprise Greece, καθώς «ωριμάζει» το πρόγραμμα προώθησης ελληνικών οίνων στην ιαπωνική αγορά που υλοποιεί ο Οργανισμός, αλλά και από την εφαρμογή της κατ' αρχήν Συμφωνίας Οικονομικής Συνεργασίας Ευρωπαϊκής Ένωσης - Ιαπωνίας η οποία θα τεθεί σε ισχύ περί τα μέσα του 2019 βάσει της οποίας, μηδενίζονται οι δασμοί για το κρασί, οι οποίοι αυτή τη στιγμή ανέρχονται σε πάνω από 15%.

Οι εξαγωγές ελληνικών κρασιών στην Ιαπωνία, σε απόλυτα νούμερα κινούνται σε χαμηλά επίπεδα. Ωστόσο, αξίζει να καταγραφεί η ανοδική του τάση. Είναι ενδεικτικό ότι τα τελευταία τρία χρόνια που υλοποιείται το πρόγραμμα προώθησης ελληνικών οίνων στην ιαπωνική αγορά, οι εξαγωγές αυξήθηκαν από τις 100.000 ευρώ στις 700.000 ευρώ το 2017, ενώ παράλληλα αυξήθηκε και ο αριθμός των εισαγωγικών εταιρειών ελληνικών οίνων από 3 σε 12.

Σύμφωνα με τις αναφορές του Enterprise Greece η έναρξη της αυξητικής τάσης συμπίπτει με την έναρξη του προγράμματος, ενώ είναι σαφές ότι η αύξηση του αριθμού των εισαγωγέων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο αντίστοιχο ενδιαφέρον που έχει προκληθεί για τα ελληνικά κρασιά.

Όπως αναφέρει στο Euro2day.gr ο διευθυντής Προβολής και Προώθησης Εξαγωγικού Εμπορίου του Enterprise Greece, Μένος Αγγελάκης η Ιαπωνία, αν και δύσκολη, είναι μεγάλη αγορά που μπορεί να εισχωρήσει το ελληνικό κρασί και επισημαίνει ότι στόχος του Οργανισμού αλλά και των οινοποιών είναι η προώθηση αμιγώς ελληνικών ποικιλιών.

Αυτή τη στιγμή, εξαγωγές πραγματοποιούν περίπου 25 οινοποιεία με περισσότερες από 50 ετικέτες. Όσον αφορά τις ποικιλίες που εξάγουμε, αυτές είναι κυρίως το ασύρτικο, το μοσχοφίλερο, το αγιωργήτικο, το ξινόμαυρο και η μαλαγουζιά. «Δεν πάμε πουλήσουμε στην Ιαπωνία Cabernet και Sauvignon» επισημαίνει ο ίδιος τονίζοντας ότι «στη συγκεκριμένη αγορά απευθυνόμαστε με ποιοτικό κρασί και συνειδητοποιημένους εξαγωγείς».

Ο ίδιος εκτιμά ότι οι προοπτικές είναι ευοίωνες, αφού και η κατανάλωση κρασιού στην Ιαπωνία αποτελεί ένα καινούργιο trend, αλλά και εξαιτίας του ότι το στοχευμένο πρόγραμμα του Οργανισμού με το οποίο «ανοίγει» σταδιακά την τοπική αγορά. Μάλιστα στο πλαίσιο του προγράμματος, εκπαιδεύθηκαν 22 Ιάπωνες ειδικοί στο χώρο του κρασιού, στον ελληνικό αμπελώνα και το ελληνικό κρασί. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται κάτι τέτοιο στη συγκεκριμένη χώρα.

Σύμφωνα με τον κ. Αγγελάκη, η είσοδος στην αγορά της Ιαπωνίας, θα ανοίξει το δρόμο και για τη διεύρυνση της παρουσίας του ελληνικού κρασιού και στις γειτονικές χώρες, οι οποίες είναι πιο εύκολες αγορές.

Όπως προαναφέρθηκε, με βάση την κατ' αρχήν Συμφωνία Οικονομικής Συνεργασίας Ευρωπαϊκής Ένωσης - Ιαπωνίας, οι δασμοί για το ευρωπαϊκό κρασί που ήταν άνω του 15% μηδενίζονται, με αποτέλεσμα το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που είχαν η Χιλή, με δασμό (σ.σ. στο κρασί 2%) και η Αυστραλία με δασμό 7,8% να ανατρέπεται αφού για τις συγκεκριμένες χώρες ο δασμός διατηρείται, ενώ για την ΕΕ μηδενίζεται και μάλιστα από την πρώτη ημέρα εφαρμογής της συμφωνίας, έναντι της σταδιακής μείωσης εντός 10 ετών έως τον μηδενισμό για άλλες κατηγορίες προϊόντων όπως τα ζυμαρικά και οι σοκολάτες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v