Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Παραβίαση δεδομένων για μία στις δυο ΜμΕ το 2017

Το 2017, σχεδόν οι μισές (42%) μικρομεσαίες επιχειρήσεις αντιμετώπισαν τουλάχιστον μία παραβίαση δεδομένων, παρόλο που η πλειονότητα (72%) ήταν βέβαια ότι προστατευόταν αποτελεσματικά από τέτοια περιστατικά.

Παραβίαση δεδομένων για μία στις δυο ΜμΕ το 2017

Παρά την έλλειψη πόρων και χρηματοδότησης, οι αναπτυσσόμενες εταιρείες επιτυγχάνουν μεγάλη αποδοτικότητα χρησιμοποιώντας εφαρμογές για τη διαχείριση έργων, πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών. Αλλά με τα δεδομένα των πελατών να αποτελούν ένα βασικό στοιχείο αυτών των λύσεων, οι επιχειρήσεις τα διασφαλίζουν αποτελεσματικά από τους διαρκώς εξελισσόμενους ψηφιακούς κινδύνους;

Σύμφωνα με την έκθεση της Kaspersky Lab, το 2017, σχεδόν οι μισές (42%) μικρομεσαίες επιχειρήσεις αντιμετώπισαν τουλάχιστον μία παραβίαση δεδομένων, παρόλο που η πλειονότητα (72%) ήταν βέβαια ότι προστατευόταν αποτελεσματικά από τέτοια περιστατικά.

Οι οργανισμοί μοχθούν να συνεχίσουν τις εργασίες τους

Για να παραμείνουν ενεργοί, οι μικροί οργανισμοί πρέπει να συμβαδίζουν με τους ανταγωνιστές τους και να αναπτύξουν γρήγορα νέα προϊόντα ή υπηρεσίες. Η χρήση ψηφιακών εργαλείων συμβάλλει στην επίτευξη αυτού του στόχου - για να καταστεί δυνατή η συνεργασία, η διαχείριση και ο προγραμματισμός των έργων και η αλληλεπίδραση με τους πελάτες. Για να είναι επιτυχείς, τα εργαλεία πρέπει να λειτουργούν σωστά και να είναι προσβάσιμα σε κάθε εργαζόμενο που τα χρειάζεται. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι εταιρείες προσπαθούν να διατηρήσουν τη συνέχεια αυτών των κρίσιμων επιχειρηματικών διαδικασιών. Πράγματι, όταν πρόκειται για την ασφάλεια του τομέα της Πληροφορικής, μία από τις κύριες ανησυχίες για το 40% των επιχειρήσεων είναι η απώλεια πρόσβασης σε εσωτερικές υπηρεσίες και υπηρεσίες που αφορούν στον πελάτη.

Είναι οι επιχειρήσεις πραγματικά προετοιμασμένες για παραβίαση δεδομένων;

Εκτός από την πρόσβαση σε υπηρεσίες, τα δεδομένα που τις στηρίζουν αποτελούν σημαντικό μέρος των πωλήσεων και του σχεδιασμού, συμπεριλαμβανομένων των analytics και των πληροφοριών για τους πελάτες.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι περισσότερες επιχειρήσεις (94%) αποθηκεύουν οικονομικές αναφορές, καθώς και προσωπικά δεδομένα πελατών - όπως αριθμούς λογαριασμού (80%) και δεδομένα τραπεζικών καρτών (78%) - σε συσκευές εργαζομένων, σε εσωτερικούς server και σε δημόσια cloud.

Ωστόσο, αυτή η αφθονία δεδομένων συνεπάγεται επίσης αυξημένο κίνδυνο παραβίασης. Παρόλο που φαίνεται ότι οι οργανισμοί είναι έτοιμοι γι' αυτό - το 72% των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων είναι σίγουροι ότι είναι καλά ή πλήρως εξοπλισμένοι όσον αφορά στην προστασία των δεδομένων - αυτή η αίσθηση της ασφάλειας φαίνεται να είναι υπερβολική. Το 2017, το 42% των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων υπέστη τουλάχιστον ένα περιστατικό που επηρεάζει την ασφάλεια των δεδομένων, με πάνω από το ένα τέταρτο (27%) των εταιρειών να έχει υποστεί μεταξύ δύο και πέντε παραβιάσεων.

Σε περισσότερο από το 40% των περιπτώσεων ήταν τα αποθηκευμένα στον οργανισμό προσωπικά δεδομένα πελατών που επηρεάστηκαν ως αποτέλεσμα αυτών των περιστατικών.

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δίνει στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη. Οι υπηρεσίες συνεργασίας και άλλες ψηφιακές εφαρμογές μπορούν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην αποτελεσματικότητα και τη μακροπρόθεσμη επιχειρηματική επιτυχία. Αλλά για να διασφαλιστεί ότι δεν προσθέτουν ένα στρώμα ευπάθειας και κινδύνου στον οργανισμό, είναι ζωτικής σημασίας να σκεφτόμαστε την ασφάλειά τους και τα δεδομένα που διατηρούν. Καθώς οι υποδομές πληροφορικής καθίστανται πιο περίπλοκες, οι επιχειρήσεις μπορούν να χάσουν τον έλεγχο των δεδομένων τους. Για να αποφευχθεί η αύξηση του αριθμού των οργανισμών που πέφτουν θύματα τυχαίων παραβιάσεων ή προγραμματισμένων επιθέσεων, η ασφάλεια του τομέα της Πληροφορικής πρέπει να γίνει εξίσου σημαντική για την επιτυχία όσο οι οικονομικές, νομικές και προσωπικές παράμετροι», σχολίασε ο Sergey Martsynkyan, Head of B2B Product Marketing της Kaspersky Lab.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v