Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δύο οι προσφορές για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 στο μετρό Αθήνας

Δύο προσφορές κατατέθηκαν τελικά στο διαγωνισμό της Αττικό Μετρό για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ - Vinci - Siemens δεν υπέβαλλε δεσμευτική προσφορά. Τι επικαλείται.

Δύο οι προσφορές για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 στο μετρό Αθήνας

Παρά το γεγονός πως η σημερινή ανακοίνωση της Αττικό Μετρό ανέφερε πως κατατέθηκαν τρεις προσφορές για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας, οι προσφορές φαίνεται πως είναι δύο. Σύμφωνα με πληροφορίες από την Αττικό Μετρό η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ - Vinci - Siemens δεν κατέθεσε τελικά δεσμευτική τεχνική και οικονομική προσφορά.

Οι τρεις παραπάνω εταιρείες έστειλαν επιστολή υποστηρίζοντας, κατά τις ίδιες πληροφορίες, πως εκκρεμούν σημαντικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) τόσο για το διαγωνισμό για τον οδικό άξονα Ακτιο - Αμβρακία, όσο και για προσφυγή που είχε καταθέσει ο όμιλος Μυτιληναίος για το διαγωνισμό του μετρό. Επιπλέον, όπως εξηγούν, εκκρεμεί και η προσεκτικότερη αξιολόγηση της πρόσφατης απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τεχνικές εταιρείες που δεν είχαν συμμετάσχει στο συμβιβασμό για τη γνωστή υπόθεση των διαγωνισμών δημοσίων έργων. Γι' αυτό το λόγο και θέλοντας να προστατεύσουν την εμπιστευτικότητα της προσφοράς τους (σ.σ. η τεχνική προσφορά ανοίγει όταν την παραλάβουν οι υπηρεσίες της Αττικό Μετρό) δεν την κατέθεσαν.

Νωρίτερα η διοίκηση της Αττικό Μετρό είχε ανακοινώσει πως εμφανίστηκαν και οι τρεις υποψήφιοι. Τελικά προσφορές κατατέθηκαν από τις κοινοπραξίες J+P ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A. και ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA.

Αν προχωρήσει ο διαγωνισμός, τότε η κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 θα είναι το μεγαλύτερο έργο μετρό που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ε.Ε, προϋπολογισμού δημοπράτησης 1,51 δισ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Όπως υποστηρίζει η διοίκηση της Αττικό Μετρό, το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).

Ταυτόχρονα «θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός)».

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Η νέα γραμμή έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v