Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αχτσιόγλου: Ρύθμιση-τομή η υποχρεωτική αιτιολόγηση των απολύσεων

«Πλέον, η καταγγελία της σύμβασης από τον εργοδότη θα πρέπει να δικαιολογείται από βάσιμο λόγο, που να αποδεικνύεται επαρκώς και να συνδέεται με την ικανότητα ή τη συμπεριφορά των εργαζομένων ή να βασίζεται στις λειτουργικές απαιτήσεις της επιχείρησης», σημειώνει η υπουργός.

Αχτσιόγλου: Ρύθμιση-τομή η υποχρεωτική αιτιολόγηση των απολύσεων

"Μπορεί να μην έχουμε μαζί μας τα μεγάλα εκδοτικά συμφέροντα, τους τίτλους των εφημερίδων, κουβαλάμε, όμως, μαζί μας ένα συγκεκριμένο και με σαφές ταξικό πρόσημο έργο, το οποίο μας δένει με την κοινωνία" τονίζει η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, σε συνέντευξή της στην εφημερίδα "Αυγή της Κυριακής".

"Η υλοποίηση των δεσμεύσεων που αναλάβαμε απέναντι στη μεγάλη κοινωνική πλειονότητα το 2015, δηλαδή η οριστική έξοδος από τα μνημόνια, η ανάκαμψη της οικονομίας, η ενίσχυση του εισοδήματος και της διαπραγματευτικής θέσης των εργαζομένων και η προστασία των πλέον ευάλωτων, είναι το όπλο μας στις επερχόμενες εκλογικές αναμετρήσεις" σημειώνει η κ. Αχτσιόγλου και υπογραμμίζει ότι στις αναμετρήσεις αυτές "θα συγκρουστούν δύο απολύτως διακριτά πολιτικά σχέδια. Αυτό της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που θέλει οι εργαζόμενοι και η μεγάλη κοινωνική πλειονότητα να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη νέα εποχή και οι πολιτικές να καθορίζονται από τις δικές τους ανάγκες και αυτό της ΝΔ που θέλει τους πολλούς στο περιθώριο και τις πολιτικές να καθορίζονται από τα συμφέροντα της οικονομικής ελίτ".

Αναφερόμενη στην υποχρεωτική αιτιολόγηση των απολύσεων, που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τις 120 δόσεις στα Ταμεία, η υπουργός Εργασίας επισημαίνει ότι πρόκειται για μία ρύθμιση-τομή στην προστασία της εργασίας στη χώρα μας. "Μέχρι σήμερα", τονίζει, "οι απολύσεις ήταν αναιτιολόγητες. Πράγμα που, όπως αντιλαμβάνεστε, άφηνε τεράστιο περιθώριο ασυδοσίας. Πλέον, η καταγγελία της σύμβασης από τον εργοδότη θα πρέπει να δικαιολογείται από βάσιμο λόγο, που να αποδεικνύεται επαρκώς και να συνδέεται με την ικανότητα ή τη συμπεριφορά των εργαζομένων ή να βασίζεται στις λειτουργικές απαιτήσεις της επιχείρησης. Σε περίπτωση απόλυσης χωρίς βάσιμο λόγο, οι εργαζόμενοι έχουν δικαίωμα να θεωρήσουν την απόλυση άκυρη και να συνεχίσουν να εργάζονται στον εργοδότη τους, ενώ συγχρόνως διατηρούν το δικαίωμα καταβολής όλων των μισθών τους (μισθοί υπερημερίας). Επίσης, έχουν δικαίωμα σε επαρκή αποζημίωση" συμπλήρωσε η κ. Αχτσιόγλου.

Για τη ρύθμιση οφειλών προς τα Ταμεία, η υπουργός Εργασίας δήλωσε ότι θα αφορά, όσους έχουν οφειλές στα ασφαλιστικά Ταμεία έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2018. "Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι, για πρώτη φορά, εκτός από κούρεμα προσαυξήσεων κατά 85%, θα έχουν και κούρεμα βασικής οφειλής. Η νέα οφειλή, μειωμένη κατά 65% μεσοσταθμικά, θα αποπληρώνεται σε έως 120 δόσεις, με ελάχιστο ποσό δόσης τα 50 ευρώ. Στους αγρότες, επειδή ο επανυπολογισμός δεν τους εισφέρει κάτι, γιατί είχαν χαμηλές εισφορές το προηγούμενο διάστημα, θα γίνεται κούρεμα προσαυξήσεων 100% και 120 δόσεις, με ελάχιστο ποσό δόσης τα 30 ευρώ. Στη ρύθμιση εντάσσονται και οφειλές των επιχειρήσεων για τους εργαζόμενούς τους. Οι οφειλές θα μπορούν να αποπληρωθούν σε 120 δόσεις, με ελάχιστο ποσό δόσης τα 50 ευρώ. Για εφάπαξ εξόφληση θα υπάρχει 100% κούρεμα προσαυξήσεων και για εξόφληση σε δόσεις 50%" διευκρίνισε.

"Η ρύθμιση", υπογραμμίζει, "θα ευνοήσει ιδιαίτερα περίπου 80.000 ασφαλισμένους που έχουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, αλλά δεν μπορούν να λάβουν σύνταξη, λόγω αυξημένων χρεών στα Ταμεία. Αυτοί οι ασφαλισμένοι θα μπορέσουν να πάρουν σύνταξη και, μέσα από μία μικρή μηνιαία παρακράτηση, να εξοφλήσουν την οφειλή τους".

Αναφερόμενη στις διατάξεις για τους διανομείς, ανέφερε: "ξεκινάμε για πρώτη φορά να δημιουργούμε ένα δίχτυ προστασίας για τους εργαζόμενους διανομείς με δίκυκλο. Στα μέτρα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η υποχρέωση συντήρησης του οχήματος από τον εργοδότη, αν αυτό είναι της ιδιοκτησίας του, η υποχρέωση παροχής μέσων ατομικής προστασίας στον εργαζόμενο, η καταβολή μηνιαίας αποζημίωσης χρήσης και συντήρησης του οχήματος τουλάχιστον ίσης με το 15% του κατώτατου μισθού, αν το όχημα είναι ιδιοκτησίας του εργαζομένου".

Πηγή: ΑΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v