Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στα πλάνα ΔΕΣΦΑ και ΔΕΠΑ το «πράσινο» υδρογόνο

Επενδυτικά σχέδια για τη μεταφορά υδρογόνου μέσα από το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου και τον EastMed, ανήγγειλαν οι CEO του ΔΕΣΦΑ και της ΔΕΠΑ, αντίστοιχα. Η πρωτοβουλία της Enel στην Ε.Ε. για την Ευρώπη. Γιατί οι ενεργειακές εταιρείες στρέφονται στο καθαρό καύσιμο.

Στα πλάνα ΔΕΣΦΑ και ΔΕΠΑ το «πράσινο» υδρογόνο

Προς τις νέες μορφές καθαρής ενέργειας στρέφουν το βλέμμα και το ενδιαφέρον τους οι εταιρείες φυσικού αερίου, επιδιώκοντας με τον τρόπο αυτό να συνεχιστεί η κοινοτική χρηματοδότηση των υποδομών τους, αλλά και για να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Τις προθέσεις αυτές δεν έκρυψαν οι CEO των ΔΕΣΦΑ Νικόλα Μπατιλάνα και ΔΕΠΑ Κώστας Ξιφαράς, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Οι δύο επικεφαλής, τονίζοντας τον πρωτεύοντα ρόλο που θα έχει το φυσικό αέριο στην περίοδο της ενεργειακής μετάβασης από τα ορυκτά καύσιμα στις ΑΠΕ και τις καθαρές μορφές ενέργειας, έκαναν αναφορές και στα πλάνα τους για το υδρογόνο. Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο καύσιμο παράγεται με την ηλεκτρόλυση του νερού και για την παραγωγή του απαιτείται μεγάλη θερμότητα, από ηλεκτρισμό κατά κύριο λόγο.

Ο κ. Μπατιλάνα είπε ότι στα νέα επενδυτικά σχέδια του Διαχειριστή συμπεριλαμβάνεται και το υδρογόνο, εννοώντας τη μεταφορά του καθαρού καυσίμου μέσα από το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου. Ο ίδιος επικαλέστηκε την εμπειρία των μετόχων του ΔΕΣΦΑ, των ευρωπαϊκών εταιρειών Snam, Fluxys και Enagas.

Αλλά και ο κ. Ξιφαράς, ερωτηθείς για το υδρογόνο, σημείωσε ότι η ΔΕΠΑ με τον εταίρο της Edison στο project του EastMed είναι ανοικτοί σε συζητήσεις με εταίρους για τη μεταφορά και υδρογόνου μέσα από το δίκτυο των αγωγών.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο επικεφαλής της Enel στην Ελλάδα Αριστοτέλης Χαντάβας, έκανε γνωστό ότι η μητρική εταιρεία μαζί με άλλες ευρωπαϊκές πρωτοστατούν στην Ευρώπη για το νέο καύσιμο. Ο ίδιος συμπλήρωσε πως στις Βρυξέλλες το θέμα του υδρογόνου είναι στην κορυφή των θεμάτων της συζήτησης, στο πλαίσιο του Green Deal.

Αξίζει να τονιστεί ότι η Κομισιόν προωθεί τη διακοπή χρηματοδότησης νέων επενδυτικών σχεδίων που αφορούν στη μεταφορά συμβατικών καυσίμων, όπως αγωγούς και αποθηκευτικούς σταθμούς.

Τα projects του φυσικού αερίου

Στην ίδια εκδήλωση, ο CEO του ΔΕΣΦΑ αναφέρθηκε και στα τρέχοντα έργα του Διαχειριστή για τη μεταφορά του φυσικού αερίου. Ανήγγειλε πως η διασύνδεση του ΕΣΦΑ με τον αγωγό TAP θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου, ενώ το 2021 θα έχει τελειώσει και το έργο για τον εφοδιασμό βυτιοφόρων οχημάτων με LNG στη Ρεβυθούσα. Ο κ. Μπατιλάνα τόνισε και τις ενέργειες του Διαχειριστή για την προώθηση του φυσικού αερίου στη Δυτική Μακεδονία, στις λιγνιτικές περιοχές.

Ο CEO της ΔΕΠΑ, ερωτηθείς για το έργο του EastMed, είπε ότι προχωρούν γρήγορα οι αναγκαίες μελέτες, ώστε σε τρία χρόνια η κοινοπραξία να μπορεί να λάβει την επενδυτική απόφαση.

Εξάλλου, ο CEO των ΕΛ.ΠΕ Ανδρέας Σιάμισιης τόνισε τη στρατηγική του ομίλου για δραστηριοποίηση στον χώρο του φυσικού αερίου, ενώ ανήγγειλε και δράσεις του ομίλου στην ηλεκτροκίνηση.

Στα κύρια projects του ομίλου Κοπελούζου αναφέρθηκε ο διευθυντής Ενέργειας Κωστής Σιφναίος, με πρώτο και κύριο το FSRU Αλεξανδρούπολης, για το οποίο είπε πως θα έχει τελειώσει στο τέλος του 2022, ενώ την ίδια χρονιά θα είναι έτοιμος και ο σταθμός ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο, πάλι στην ακριτική περιοχή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v