E-shop μάζεψε χρήμα καταναλωτών και έγινε... καπνός

Στη δημοσιοποίηση περιστατικού εξαπάτησης καταναλωτών προέβη ο Συνήγορος του Καταναλωτή. Εκτός από το ηλεκτρονικό, έκλεισε και το φυσικό κατάστημα η επιχείρηση. Πώς δικαιολογούσε τη μη παράδοση των παραγγελιών.

E-shop μάζεψε χρήμα καταναλωτών και έγινε... καπνός

Απροσδιόριστος αριθμός καταναλωτών -σίγουρα πάντως υψηλός- την «πάτησε» από το e-shop «MOBILEPOINT.GR», το οποίο πλέον, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή (ΣτΚ), έχει εξαφανισθεί. Επισημαίνεται ότι η δημοσιοποίηση της υπόθεσης από τον ΣτΚ έγινε μετά από την επιστολή σύστασης προς την επιχείρηση, η οποία δεν ανταποκρίθηκε ποτέ.

Όπως αναφέρει ο ΣτΚ, «στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, έχουμε δεχθεί και βρίσκονται υπό επεξεργασία έως σήμερα εκατόν σαράντα τρεις (143) αναφορές καταναλωτών σε βάρος της ατομικής επιχείρησης με την επωνυμία “Μαρσέλου Σοφία του Ιωάννη”, με δηλωθείσα έδρα τη Γλυφάδα Αττικής, οδός Ανδρέα Παπανδρέου, αρ. 22, με αντικείμενο δραστηριότητας (σε ό,τι αφορά τις καταγγελίες που διερευνά η Αρχή μας) την εισαγωγή και εμπορία αγαθών μέσω του διαδικτύου στο οποίο εμφανίζεται με όνομα χώρου (domain name) MOBILEPOINT.GR. Η άνω επιχείρηση διαθέτει και κατάστημα στη Γλυφάδα, επί της οδού Δημ. Γούναρη αρ. 229».

Κοινό πρόβλημα, που αντιμετωπίζουν όλοι οι καταγγέλλοντες καταναλωτές, όπως προκύπτει από τις υποβληθείσες αναφορές, είναι η μη προσήκουσα εκτέλεση παραγγελιών που πραγματοποίησαν μέσω της ως άνω ιστοσελίδας για την απόκτηση αγαθών τεχνολογίας, τις οποίες η αναφερόμενη επιχείρηση διέθετε προς πώληση σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προσελκύοντας, κατ' αυτόν τον τρόπο, μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων πελατών, όπως συμβαίνει με τα αποκαλούμενα “προϊόντα-κράχτες”.

Ο καταναλωτής λοιπόν κατά τα ανωτέρω παραγγέλνει το προϊόν υψηλής τεχνολογίας από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης. Η επιχείρηση αποδέχεται και επιβεβαιώνει την παραγγελία, εισπράττει το πλήρες τίμημα πώλησης, πλην, όμως, με την άπρακτη πάροδο της προθεσμίας παράδοσης, καθίσταται σαφές ότι αδυνατεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της και, κυρίως, να παραδώσει στον καταναλωτή το προϊόν της επιλογής του.

Η επιχείρηση αιτιολογούσε την καθυστέρηση παράδοσης επικαλούμενη αντίστοιχα μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση των προϊόντων από τους προμηθευτές της εξαιτίας του lockdown, ανέφερε δε την ύπαρξη «αρκετών ύποπτων κρουσμάτων στο προσωπικό της επιχείρησης» ως γεγονός που δικαιολογεί την υπολειτουργία της. Κατ' αυτόν τον τρόπο η επιχείρηση, αν και ρητώς καθησύχαζε τους ενδιαφερόμενους καταναλωτές σχετικά με την επιστροφή των χρημάτων τους, η οποία κατά δήλωσή της θα ολοκληρωνόταν εντός τεσσάρων εργάσιμων ημερών, στην πράξη δεν προέβαινε στην επιστροφή του οφειλόμενου ποσού. Επίσης, δεν ήταν αποδεκτή ποτέ η πληρωμή του τιμήματος με αντικαταβολή από τον καταναλωτή κατά την παράδοση του προϊόντος, αλλά μόνο εξόφληση με χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας ή τραπεζικό έμβασμα κατά την παραγγελία του προϊόντος. Τέλος, το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης με όνομα χώρου MOBILEPOINT.GR εμφανιζόταν και σε πλατφόρμες αναζήτησης χαμηλότερης τιμής των ιστοσελίδων Skroutz και Best Price.

Όπως αναφέρει ο ΣτΚ, οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν απολέσει τα χρήματά τους, τα οποία, συνεπώς, παρανόμως παρακράτησε και παρακρατεί η αναφερόμενη επιχείρησή σας, αφού μέχρι σήμερα δεν έχει προχωρήσει και ούτε υπάρχουν ενδείξεις ότι προτίθεται να προχωρήσει στην παράδοση των προϊόντων, που ήταν και το αντικείμενο των συναφθεισών συμβάσεων. Υπογραμμίζεται ότι η επιχείρηση, κατόπιν της διαβιβάσεως των αναφορών που κατατέθηκαν στον Συνηγόρου του Καταναλωτή, ουδέποτε απέστειλε ενημερωτικές απόψεις για τις υπό διερεύνηση υποθέσεις, προκειμένου να εξηγήσει την ανώμαλη εξέλιξη των συναλλαγών της με τους καταναλωτές ή/και για να προτείνει μέτρα αποτελεσματικής αντιμετώπισης της προβληματικής κατάστασης που έχει δημιουργηθεί.

Με βάση τα όσα αναφέρει ο ΣτΚ, η επιχείρηση δεν ανταποκρίνεται πλέον σε έγγραφη ή προφορική επικοινωνία με εκπρόσωπό της, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες καταναλωτών οι οποίοι αναζητούν το τίμημα που έχουν καταβάλει, για τα προϊόντα που είχαν παραγγείλει και τα οποία ουδέποτε παρέλαβαν.

Ο ΣτΚ προέβη στη διαβίβαση των αναφορών των καταναλωτών στην επιχείρηση, με στόχο την εξωδικαστική επίλυση των εν λόγω διαφορών, χωρίς ωστόσο να λάβει ουδεμία απάντηση εκ μέρους της καταγγελλόμενης επιχείρησης μέχρι σήμερα. Ο ΣτΚ διευκρινίζει ότι «το τελευταίο διάστημα, διεκόπη κάθε μορφής επικοινωνία με την άνω επιχείρηση, δεδομένου ότι πέρα από το γεγονός ότι δεν απαντά κανείς στις δηλωθείσες τηλεφωνικές συνδέσεις, το κατάστημα της επιχείρησης στη Γλυφάδα Αττικής, Δημ. Γούναρη 229 δεν λειτουργεί και οι επιστολές μας επιστρέφονται στην υπηρεσία μας με την επισήμανση ότι η επιχείρηση έφυγε χωρίς να αφήσει διεύθυνση. Παρά ταύτα, η επιχείρηση σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.) παραμένει μέχρι τη σύνταξη της παρούσας ενεργή».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v