Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κινήσεις για δεσμευτικές προσφορές σε τμήμα του ΒΟΑΚ στην Κρήτη

Πρόκειται για τμήμα περίπου 22 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό κοντά στα 250 εκατ. ευρώ, όπου ο ανάδοχος δεν θα εισπράττει διόδια αλλά θα αμείβεται από το δημόσιο με «πληρωμές διαθεσιμότητας».

Κινήσεις για δεσμευτικές προσφορές σε τμήμα του ΒΟΑΚ στην Κρήτη

Ακόμα και μέσα στη φετινή χρονιά μπορεί να κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές οι πέντε υποψήφιοι για το οδικό τμήμα Ηράκλειο - Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που προωθείται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και «πληρωμές διαθεσιμότητας».

Πρόκειται για τμήμα περίπου 22 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό κοντά στα 250 εκατ. ευρώ, όπου ο ανάδοχος δεν θα εισπράττει διόδια αλλά θα αμείβεται από το δημόσιο με «πληρωμές διαθεσιμότητας». Για το συγκεκριμένο τμήμα είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον πέντε όμιλοι και συγκεκριμένα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Acciona Concessiones - Μυτιληναίoς - Intertoll.

Αντίθετα πολύ πιο σύνθετη, από τεχνικής και οικονομικής άποψης, είναι η προώθηση του μεγαλύτερου τμήματος του ΒΟΑΚ, από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο, που προωθείται με παραδοσιακή σύμβαση παραχώρησης και διόδια.

Το κόστος για το τμήμα των 163 χιλιομέτρων έχει εκτιμηθεί κοντά στο ένα δισ. ευρώ, αλλά μέχρι σήμερα απουσιάζουν οι μελέτες. Δεν έχει επίσης βρεθεί ο «κουμπαράς» από τον οποίο θα πληρώνει το δημόσιο τον παραχωρησιούχο κατά την περίοδο εκμετάλλευσης αφού, όπως φαίνεται, κάθε διέλευση οχήματος θα επιδοτείται κατά το πρότυπο άλλων αυτοκινητοδρόμων όπως το τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα.

Για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο, στον διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η προηγούμενη κυβέρνηση είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία Vinci Highways - Vinci Concessions, η κοινοπραξία Acciona Concessiones - Μυτιληναίoς και η ΑΒΑΞ.

Χθες ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής επιτέθηκε για άλλη μια φορά στην προηγούμενη κυβέρνηση για τον τρόπο που προχώρησε τους διαγωνισμούς για τον ΒΟΑΚ. Πρόσθεσε πως μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα κατατεθούν όλες οι μελέτες, για να δοθεί η απαραίτητη περιβαλλοντική αδειοδότηση.

«Τι κάνατε τόσα χρόνια; Μία μολυβιά στον χάρτη. Κάνατε διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος χωρίς μελέτες. Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε» απάντησε στον ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Καραμανλής κατηγόρησε επίσης τον ΣΥΡΙΖΑ ότι επί δύο χρόνια κορόιδευε τους πολίτες της Κρήτης, λέγοντας ότι δεν θα έβαζε διόδια στον ΒΟΑΚ. «Για να γίνει ένα έργο, σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο, χρειάζονται: Γεωτεχνικές μελέτες, που δεν είχατε. Χάραξη, που δεν είχατε. Και περιβαλλοντική αδειοδότηση, την οποία επί τέσσερα χρόνια δεν μπορούσατε να καταθέσετε», επισήμανε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v