Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Χωρίς τέλος περιαγωγής αλλά με χαμηλότερες ταχύτητες οι Ευρωπαίοι

Κατώτερες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες από αυτές που απολαμβάνει στη χώρα του είχε ένας στους τρεις Ευρωπαίους που ταξίδεψαν εντός ΕΕ. Τις αναντιστοιχίες επιχειρεί να αλλάξει ο νέος κανονισμός για την περιαγωγή που εισηγήθηκε η Κομισιόν.

Χωρίς τέλος περιαγωγής αλλά με χαμηλότερες ταχύτητες οι Ευρωπαίοι

Μπορεί από το 2017 οι Ευρωπαίοι να μην πληρώνουν τέλη περιαγωγής για τηλεπικοινωνίες εντός της ΕΕ, ωστόσο οι υπηρεσίες που λαμβάνουν είναι χαμηλότερης ταχύτητας ή κατώτερου δικτύου από αυτό που προβλέπει το συμβόλαιο στη χώρα του.

Η Κομισιόν επιχειρεί με νέο κανονισμό να αλλάξει αυτό το γεγονός και να βελτιώσει τις υπηρεσίες συμπεριλαμβάνοντας μάλιστα και τις υπηρεσίες 5G!

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ, το 33% όσων ταξιδεύουν στο εξωτερικό εντός ΕΕ δήλωσε ότι είχε χαμηλότερη ταχύτητα στο κινητό διαδίκτυο από ό,τι συνήθως στη χώρα του. Μάλιστα περίπου ένας στους τρεις (28%) απάντησε ότι το πρότυπο δικτύου ήταν χαμηλότερο από ό,τι στη χώρα τους (π.χ. 3G αντί 4G).

Αυτό σημαίνει ότι εάν η συνδρομή τους παρέχει ταχύτητες 4G και όλο και περισσότερο 5G, δεν θα πρέπει να έχουν χαμηλότερες ταχύτητες δικτύου κατά την περιαγωγή, οπουδήποτε και αν είναι διαθέσιμα τα δίκτυα αυτά.

«Όσον αφορά τις υπηρεσίες 5G, οι καταναλωτές και οι καταναλώτριες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ορισμένες εφαρμογές και υπηρεσίες κατά την περιαγωγή. Επιπλέον, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στη χώρα επίσκεψης θα πρέπει να παρέχουν πρόσβαση σε όλες τις τεχνολογίες και τις γενεές δικτύου κατόπιν εύλογου αιτήματος πρόσβασης σε περιαγωγή χονδρικής», αναφέρει η Επιτροπή.
Ο νέος κανονισμός θα παρατείνει για άλλα 10 χρόνια τους ισχύοντες κανόνες που πρόκειται να λήξουν το 2022.

Οι νέοι κανόνες θα διασφαλίσουν επίσης αποτελεσματική πρόσβαση σε υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, μεταξύ άλλων βελτιώνοντας την ενημέρωση σχετικά με εναλλακτικά μέσα για τα άτομα με αναπηρίες, ενώ θα αυξήσουν και την ενημέρωση των καταναλωτών και των καταναλωτριών σχετικά με πιθανά τέλη από τη χρήση υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας κατά την περιαγωγή.

Σύμφωνα με νέα έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, οι μισοί Ευρωπαίοι πολίτες που διαθέτουν κινητό τηλέφωνο ταξίδεψαν σε άλλη χώρα της ΕΕ την τελευταία διετία. Χάρη στον ισχύοντα κανονισμό για την περιαγωγή, τα τέλη περιαγωγής στην ΕΕ καταργήθηκαν στις 15 Ιουνίου 2017 και, έκτοτε, σχεδόν 170 εκατομμύρια πολίτες απολαμβάνουν δωρεάν περιαγωγή και οφέλη από τη διατήρηση της σύνδεσης, ενόσω ταξιδεύουν στην ενιαία αγορά.

Η χρήση περιαγωγής δεδομένων αυξήθηκε επί 17 το καλοκαίρι του 2019, σε σύγκριση με το καλοκαίρι πριν από την κατάργηση των πρόσθετων τελών περιαγωγής (καλοκαίρι του 2016).

Βιωσιμότητα περιαγωγής για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας

Οι νέοι κανόνες θα εξασφαλίζουν ότι η περιαγωγή χωρίς τέλη και τα αυξημένα οφέλη για τις καταναλώτριες και τους καταναλωτές είναι βιώσιμα για τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Οι κανόνες προβλέπουν μάλιστα περαιτέρω μειώσεις στις τιμές περιαγωγής χονδρικής -στις τιμές που χρεώνουν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας μεταξύ τους για τη χρήση του δικτύου τους, όταν οι πελάτες και οι πελάτισσές τους ταξιδεύουν στο εξωτερικό.

Τα ανώτατα όρια τιμών μεταξύ των εν λόγω εταιρειών καθορίζονται σε επίπεδο που τους επιτρέπει να ανακτούν το κόστος παροχής υπηρεσιών περιαγωγής. Ταυτόχρονα, διατηρούνται τα κίνητρα για επενδύσεις σε δίκτυα και αποφεύγεται η στρέβλωση του εγχώριου ανταγωνισμού στις αγορές των χωρών επίσκεψης.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα τέλη περιαγωγής μπορεί να είναι παρελθόν για πολίτες της ΕΕ, αλλά παραμένει σημαντική πηγή εσόδων για τις εταιρίες κινητής από τους ξένους επισκέπτες.

Το... τέλος των ταξιδιών λόγω του κορωνοϊού οδήγησε στην απότομη διακοπή σε ένα έσοδο το οποίο υπολόγιζαν οι εταιρείες κινητής στην Ευρώπη.

Η κατάρρευση του τουρισμού μπορεί να προκαλέσει απώλεια εσόδων έως και 25 δισ. για τις εταιρείες κινητής -περίπου το μισό από τις συνολικές τους ετήσιες εισπράξεις από τέλη περιαγωγής. σύμφωνα με παλαιότερη ανάλυση της Juniper Research.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v