Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Θεσσαλονίκη: Το στοίχημα των μεγάλων έργων την προσεχή δεκαετία

Υποδομές και αναπλάσεις υπό τη σκέπη του Ταμείου Ανάκαμψης δημιουργούν τη δυναμική του real estate στη Θεσσαλονίκη. Οι εκτιμήσεις για Μετρό και Flyover. Tα σχέδια για ΔΕΘ, λιμάνι και τεχνολογικά πάρκα. Υπ' ατμόν οι ιδιωτικές επενδύσεις.

Θεσσαλονίκη: Το στοίχημα των μεγάλων έργων την προσεχή δεκαετία

Ενώπιον των σημαντικότερων έργων υποδομής, ανάπλασης και ιδιωτικών επενδύσεων από το 1997 (οπότε ως Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης απέκτησε τη νέα Παραλία) βρίσκεται η Θεσσαλονίκη αλλά και η Βόρεια Ελλάδα, περιοχές όπου επί σειρά ετών είχαν να καυχηθούν μόνον για την Εγνατία Οδό.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου Prodexpo North, που πραγματοποιήθηκε χθες διαδικτυακά, συμπυκνώθηκαν τόσο οι κυοφορούμενες δημόσιες επενδύσεις όσο και οι ιδιωτικές που με ορίζοντα δεκαετίας αναμένεται να αναβαθμίσουν τόσο την καθημερινότητα των πολιτών όσο και το οικονομικό αποτύπωμα του βόρειου τμήματος της χώρας. Μοχλός ανάπτυξης είναι προφανώς τα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ, ωστόσο, ως αντίβαρο λειτουργούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, όπως επισήμανε ο δήμαρχος της πόλης Κωνσταντίνος Ζέρβας. 

Σύμφωνα με τις συγκλίνουσες τοποθετήσεις των ομιλητών σε διάφορα panels της Prodexpo North, τα σημαντικότερα έργα υποδομής αφορούν  τόσο στο Μετρό της Θεσσαλονίκης όσο και στον αυτοκινητόδρομο Flyover, που θα καλύψει το «σχήμα πεταλούδας» της συμπρωτεύουσας. Σε ό,τι αφορά το Μετρό, διατυπώθηκε η αισιόδοξη εκτίμηση του CEO της Αττικό Μετρό Ν. Ταχιάου πως «το 2023 η πόλη θα έχει λειτουργικούς συρμούς», αν και προς το παρόν υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες, όσον αφορά τον σταθμό Βενιζέλου (και της αρχαιολογικής ανασκαφής).

Από την πλευρά του ο γ.γ. του ΥΠΟΜΕ Γ. Καραγιάννης ανέφερε πως ο διαγωνισμός για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον περιφερειακό δρόμο (flyover) για τη Θεσσαλονίκη προχωρά, εκτιμώντας ότι στα τέλη του ’21 με αρχές του ’22 θα υπάρχει ανάδοχος του έργου. Πέρα από τα παραπάνω σχέδια, σε εξέλιξη βρίσκονται έργα όπως  η σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ και τον σιδηρόδρομο.

Αναπλάσεις

Στο σύνολό τους οι ομιλητές της εκδήλωσης έκαναν λόγο για την ανάγκη προώθησης των υποδομών, οι οποίες σε συνδυασμό με τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις ανάπλασης στην πόλη θα λειτουργήσουν ως «πολλαπλασιαστής» αξίας.

Οι βασικότερες αναπλάσεις αφορούν στη ΔΕΘ (όπου ήδη τρέχει ο διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός), η ευρύτερη ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, μήκους 40 χλμ., το σχέδιο για την αξιοποίηση στρατοπέδων (κυρίως εκείνο του Παύλου Μελά, για τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου), η θεμελίωση του Μουσείου Ολοκαυτώματος στη δυτική Θεσσαλονίκη, η εγκατάσταση του Τεχνολογικού Πάρκου στην ανατολική Θεσσαλονίκη, αλλά και έργα της δημοτικής αρχής για την πλατεία Αριστοτέλους και την πλατεία Ελευθερίας. Επιπλέον, μια νέα επενδυτική ευκαιρία δημιουργεί η απόφαση θεμελίωσης Τεχνολογικού Πάρκου σε έκταση 760 στρεμμάτων, σε στρατηγικό σημείο της πόλης. 

Επενδύσεις

Κοινή συνισταμένη των ομιλητών ήταν το έλλειμμα της Θεσσαλονίκης όσον αφορά τα ποιοτικά ακίνητα που θα μπορούσαν να κινητοποιήσουν ιδιωτικές επενδύσεις. Παρά την ίδρυση των τεχνολογικών hub της Cisco και της Pfizer, οι ομιλητές έκαναν λόγο για μεγάλο κενό σε ό,τι αφορά την ύπαρξη ποιοτικών ακινήτων προς στέγαση επιχειρήσεων, αλλά και για την ετεροβαρή ανάπτυξη της πόλης, με τη δυτική Θεσσαλονίκη να υστερεί σημαντικά.

Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώθηκε επισήμως η νέα επένδυση ύψους 35 εκατ. ευρώ της Dimand για τη δημιουργία σύγχρονων γραφειακών χώρων στη δυτική πλευρά της πόλης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023. Το Hub 26 εδράζεται στην 26ης Οκτωβρίου, πίσω από το εργοστάσιο FIX και πολύ κοντά στο λιμάνι, και αφορά σε τρεις κτιριακούς όγκους συνολικού εμβαδού 15.000 τ.μ.

Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, το σύνολο των συμμετεχόντων, υπογράμμισε την ανάγκη δημιουργίας σοβαρών υποδομών, προκειμένου να εκδηλωθούν εξίσου σοβαρές επενδύσεις σε γραφειακούς, τουριστικούς αλλά και οικιστικούς χώρους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v