Οι γυναίκες τα πάνε καλά στο επιχειρείν αλλά πάσχουν σε... τεχνολογία

Ανασφαλείς με τη χρήση της τεχνολογίας δηλώνουν οι γυναίκες επιχειρηματίες της χώρας μας. Μία στις δύο κάνει τακτική χρήση της τεχνολογίας ενώ το 5% δεν έχει σχεδόν καθόλου επαφή με την τεχνολογία και τον ψηφιακό κόσμο.

Οι γυναίκες τα πάνε καλά στο επιχειρείν αλλά πάσχουν σε... τεχνολογία

Η «προσωπικότητα» της γυναικείας επιχειρηματικότητας στη χώρα μας αναβαθμίζεται το τελευταίο διάστημα, με τις Ελληνίδες επιχειρηματίες να έχουν αυξηθεί σημαντικά και να αποδίδουν εντυπωσιακά όσον αφορά στις οικονομικές επιδόσεις των επιχειρήσεων που κρατούν το «τιμόνι». Ωστόσο, αν και αναγνωρίζουν την αξία της τεχνολογίας στην ανάπτυξη, δηλώνουν συγκριτικά μικρότερη εξοικείωση και γνώση της τεχνολογίας.

Στη χώρα μας, το ποσοστό διείσδυσης της γυναίκειας επιχειρηματικότητας ανήλθε το 2020 στο 25,1%, αυξημένο κατά 5,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2015. Για την ίδια εξαετία καταγράφηκε αύξηση 28% στη συμμετοχή των γυναικών σε υψηλόβαθμες θέσεις του ελληνικού εταιρικού τομέα.

Σύμφωνα με έρευνα της Focus-Bari, για λογαριασμό της Vodafone, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της πρωτοβουλίας WomenInBusiness.Connected για τη στήριξη γυναικών επιχειρηματιών, oι γυναίκες αναγνωρίζουν ότι η έλλειψη εξειδικευμένων γνώσεων τεχνολογίας περιορίζει τη δυναμική των επιχειρήσεών τους αλλά και την επαγγελματική τους εξέλιξη.

Από τις γυναίκες επιχειρηματίες που συμμετείχαν στην έρευνα προκύπτει ότι:

  • To 5% δεν έχουν (σχεδόν) καθόλου επαφή με την τεχνολογία και τον ψηφιακό κόσμο. Το αντίστοιχο ποσοστό στους άνδρες περιορίζεται στο 2%.
  • 28% δεν έχουν μεγάλη εξοικείωση με την τεχνολογία, γνωρίζουν μόνο τα βασικά. Το ποσοστό στους άνδρες επιχειρηματίες περιορίζεται στο 20%.
  • Το 52% κάνουν τακτική χρήση της τεχνολογίας, π.χ. emails, social media κ.λπ., αλλά δεν είναι ειδικοί. Το αντίστοιχο ποσοστό στους άνδρες φτάνει το 59%.
  • Μόλις το 15% δηλώνει ότι η τεχνολογία είναι τρόπος ζωής, γνωρίζει και χρησιμοποιεί πολλά περισσότερα. Στους άνδρες το ποσοστό αυτό φτάνει το 19%.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι γυναίκες οδηγούνται στον δρόμο του επιχειρείν κυρίως συναισθηματικά. Θέλουν να εκπληρώσουν το όνειρό τους, να κερδίσουν την ανεξαρτησία τους ή από αγάπη για το αντικείμενο της δουλειάς τους, ενώ για τους άνδρες, το νούμερο «ένα» κίνητρο είναι το να αποκτήσουν πολλά χρήματα.

Η υπομονή και η ψυχραιμία, το προσωπικό ενδιαφέρον και η κοινωνικότητα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που αναγνωρίζουν οι ίδιες οι γυναίκες επιχειρηματίες στον εαυτό τους. Την ίδια στιγμή όμως έχουν περιορισμένη αυτοπεποίθηση σε σχέση με τους άνδρες, που ιεραρχούν αυτό το χαρακτηριστικό στην κορυφή, ενώ αναλαμβάνουν μικρότερα ρίσκα και προτιμούν τις πιο προσεκτικές κινήσεις.

Η μελέτη της ICAP

Σε δεύτερη μελέτη για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα, αυτή τη φορά από την ICAP, επίσης για λογαριασμό της Vodafone, προκύπτει ότι:

  • οι γυναίκες διευθύνουν πολύ μικρές επιχειρήσεις κάτω των 9 εργαζομένων σε ποσοστό 25,8%
  • μικρές επιχειρήσεις, 10-49 εργαζόμενους, σε ποσοστό 21,5%.
  • υψηλότερο ποσοστό συμμετοχής εντοπίζεται στις επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών μικρότερο των 2 εκατ. ευρώ (26,9%).

Σε συγκριτική ανάλυση των βασικών οικονομικών μεγεθών (2019) πολύ μικρών επιχειρήσεων που ελέγχονται ή διοικούνται οι 1.262 από γυναίκες και οι 5.051 από άνδρες, η ICAP κατέγραψε 10 βασικούς χρηματοοικονομικούς αριθμοδείκτες στους οποίους υπερέχουν οι γυναίκες. Μεταξύ αυτών, οι επιχειρήσεις στο τιμόνι των οποίων είναι γυναίκες παρουσίασαν το 2019 υψηλότερο δείκτη αποδοτικότητας απασχολούμενων κεφαλαίων (5,36%) σε σχέση με τις αντίστοιχες των ανδρών (4,3%). Αυτό μάλιστα ισχύει για όλους τους επιμέρους κλάδους που εξετάστηκαν, δηλαδή εμπόριο, βιομηχανία, υπηρεσίες, τουρισμός, ασφάλειες.

Οι γυναίκες που ηγούνται εταιρειών επιδεικνύουν ιδιαίτερη ικανότητα στην αξιοποίηση των κεφαλαίων τους και στην πραγματοποίηση κερδών, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη διατήρηση της κερδοφορίας των επιχειρήσεών τους σε υψηλά επίπεδα και ενισχύουν τη ρευστότητά τους. Διακρίνονται από αφοσίωση, συνέπεια, διορατικότητα, πειθαρχία και αυτάρκεια, στοιχεία που τις οδηγούν στο να εστιάζουν στη συνεχή ανάπτυξη και την ελαχιστοποίηση της δανειακής εξάρτησης των επιχειρήσεων των οποίων ηγούνται.

Πρωτοβουλία WomenInBusiness.Connected

Η Vodafone στηρίζει τη γυναικεία επιχειρηματικότητα με την πρωτοβουλία WomenInBusiness.Connected, παρέχοντας:

  • Δωρεάν για 1 χρόνο κατασκευή και λειτουργία website ή e-shop για την ψηφιοποίηση της επιχείρησής τους και την αύξηση των πωλήσεών τους με την υπηρεσία Vodafone Business Online.
  • Δωρεάν αναβάθμιση σύνδεσης σε υπερυψηλές ταχύτητες Vodafone Fiber 100 Mbps για μία μοναδική εμπειρία Internet μέσα από το Vodafone Giga One Net, στην τιμή του ADSL για ένα χρόνο, ώστε να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους.
  • Εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη από τους Vodafone Business Advisors, οι οποίοι βρίσκονται πάντα δίπλα τους για να τις ενημερώνουν για ό,τι νέο υπάρχει, να τις καθοδηγούν και να τις υποστηρίζουν με βάση τις ανάγκες και τις ιδιαίτερες συνθήκες που αντιμετωπίζει η επιχείρησή τους, τη δεδομένη χρονική στιγμή και ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v