Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κίνητρα εμβολιασμού: Bonus, αυξήσεις, μέρες αδειών, ταξίδια στο εξωτερικό

Με ποιους τρόπους ενθαρρύνουν οι εταιρείες τον εμβολιασμό του προσωπικού και ποια η ανταπόκριση των εργαζόμενων. Τι συμβαίνει με όσους αρνούνται ή δεν επιτρέπεται να εμβολιαστούν.

Κίνητρα εμβολιασμού: Bonus, αυξήσεις, μέρες αδειών, ταξίδια στο εξωτερικό
  • του ανταποκριτή μας από τη Θεσσαλονίκη Βασίλη Ιγνατιάδη

Με αυξήσεις στις μηνιαίες αποδοχές ή εφάπαξ bonus επιβράβευσης, επιπλέον μέρες πληρωμένης άδειας, ακόμα και κληρώσεις για ταξίδια στην Ελλάδα και σε κοσμοπολίτικες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, επιχειρήσεις διάφορων κλάδων δελεάζουν τους εργαζόμενούς τους προκειμένου να εμβολιαστούν κατά της Covid-19.

Στον τουριστικό τομέα, την ώρα που η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων ζητά από την κυβέρνηση την ενσωμάτωση του πιστοποιητικού εμβολιασμού στο πιστοποιητικό υγείας των ξενοδοχοϋπαλλήλων -κίνηση που εκλήφθηκε ως έμμεσο αίτημα υποχρεωτικού εμβολιασμού στον κλάδο-, ξενοδοχειακοί όμιλοι και ιδιοκτήτες καταλυμάτων ανακοινώνουν κίνητρα και διευκολύνσεις προκειμένου να διευρύνουν τα ποσοστά εμβολιασμού στο προσωπικό τους. Ανάλογες πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί και από επιχειρήσεις μεταποίησης, ενώ τον «χορό» είχε ανοίξει τον Μάιο ένα ιδιωτικό ΚΤΕΟ.

Sani/Ikos: Επιπλέον άδεια και κληρώσεις για ταξίδια

Ο ξενοδοχειακός όμιλος Sani/Ikos, που διαθέτει 9 πολυτελή resorts σε Χαλκιδική, Κέρκυρα και Κω, ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες ότι παρέχει δύο επιπλέον μέρες πληρωμένης άδειας σε όλους τους εργαζόμενους που θα εμβολιαστούν ή έχουν ήδη εμβολιαστεί. Επίσης, οι εμβολιασθέντες θα λάβουν μέρος σε κλήρωση με έπαθλο 20 τετραήμερα ταξίδια για δύο άτομα σε ελληνικούς προορισμούς, αλλά και σε Λονδίνο, Παρίσι, Ρώμη, Μαδρίτη.

Sani Resort, Χαλκιδική

Παράλληλα, αναλαμβάνει την παροχή βοήθειας στους εργαζόμενους που επιθυμούν να εμβολιαστούν, προκειμένου να προγραμματίσουν το ραντεβού τους. Στην ανακοίνωση του ομίλου αναφέρεται πως τα συγκεκριμένα κίνητρα κι η υποστήριξη έχουν στόχο να συμβάλουν στην εθνική εκστρατεία εμβολιασμού και τη συλλογική προσπάθεια για επιστροφή στην κανονικότητα.

Είχε προηγηθεί ο ξενοδόχος Γιώργος Δανδουλάκης, ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου Alexandra στα Χανιά, ο οποίος έταξε επιπλέον αμοιβή 150 ευρώ τον μήνα για όλη τη σεζόν σε όσους από τους 50 εργαζόμενούς του εμβολιαστούν. Όπως είπε, δεν υπήρχαν αρνητές μεταξύ του προσωπικού, αλλά άτομα που δίσταζαν ή φοβούνταν να το κάνουν. Όταν τους είπε πως όσοι εμβολιαστούν θα πάρουν αύξηση 150 ευρώ, έσπευσαν όλοι -σύμφωνα με τον ίδιο- να κλείσουν ραντεβού.

Σε ΚΤΕΟ και μεταποίηση

Την αρχή έκανε τον περασμένο Μάιο ο κ. Σπύρος Ζερβός, ιδιοκτήτης ιδιωτικών ΚΤΕΟ στη Βέροια και στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, ο οποίος ανακοίνωσε στους 15 εργαζόμενους που απασχολεί πως θα δώσει επιπλέον εφάπαξ αμοιβή ύψους 300 ευρώ σε όσους εμβολιαστούν και με τις δύο δόσεις.

«Δεν είναι η πρώτη φορά που δίνω bonus στο προσωπικό. Ακολουθώ αυτή την πολιτική, επιβραβεύοντας την παραγωγικότητα των εργαζόμενων. Αυτή τη φορά σκέφτηκα να δώσω ένα extra κίνητρο επιβράβευσης, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε μια επιχείρηση Covid free, για την ασφάλεια τη δική μας και των πελατών μας», είπε στο iatronet ο κ. Ζερβός. Σήμερα, δύο μήνες μετά, έχουν εμβολιαστεί οι 12 από τους 15 εργαζόμενους. Δύο βρίσκονται στη διαδικασία του ραντεβού ενώ ένα άτομο δεν θα εμβολιαστεί λόγω προβλήματος υγείας και θα πάρει κανονικά το μπόνους. «Από την αρχή ξεκαθάρισα πως δεν θα διαχωρίσω τους εργαζόμενους και δεν θα υπάρχουν επιπτώσεις για όσους δεν το κάνουν», διευκρίνισε ο εργοδότης.

Σπύρος Ζερβός, ΚΤΕΟ Βέροια

Ακολούθησε η εταιρεία Cosmos Aluminium στη Λάρισα, η οποία με σύνθημα «Σηκώνουμε τα μανίκια, για το καλό όλων», ανακοίνωσε στις 5 Ιουλίου ότι επιβραβεύει την υπευθυνότητα των εργαζόμενων, προσφέροντας bonus 500 ευρώ με κάθε βεβαίωση εμβολιασμού από τα 180 άτομα που απασχολεί. Η ίδια επιχείρηση πέρυσι είχε δώσει bonus απόδοσης και συνέπειας στους εργαζόμενους και στα στελέχη της, γιατί προσαρμόστηκαν υποδειγματικά στα μέτρα ασφάλειας κατά της πανδημίας. Στη διάρκεια του πρώτου κύματος και μέχρι το Νοέμβριο του 2020, η εταιρεία είχε μόνο 1 κρούσμα στο προσωπικό, ενώ στο 2ο και 3ο προστέθηκαν άλλα 9.

Σήμερα έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους ή έχουν κάνει την πρώτη δόση περίπου 110 από τους 180, ενώ οι υπόλοιποι 70 έχουν δηλώσει ότι για διάφορους λόγους δεν έχουν προγραμματίσει ακόμα εμβολιασμό. «Ένα μικρό ποσοστό δεν μπορεί να εμβολιαστεί για ιατρικούς λόγους και αυτοί φυσικά δεν θα εξαιρεθούν από το bonus. Από τους υπόλοιπους, ευελπιστούμε ότι θα πειστούν να το κάνουν όσοι βρίσκονται στο μεταίχμιο και το σκέφτονται», είπε στο iatronet ο αντιπρόεδρος και εμπορικός διευθυντής της επιχείρησης Γιάννης Καντώνιας και πρόσθεσε: «Υπάρχουν και οι αρνητές, όπως παντού στην κοινωνία. Φυσικά δεν θα τιμωρηθεί κανείς. Όσο περνάει από το χέρι μας θα προσπαθήσουμε να τους ενημερώσουμε πως είναι για το καλό των ίδιων, χωρίς εκβιαστικές πρακτικές. Σε ό,τι αφορά τους 10 που έχουν περάσει τη νόσο, ένας έχει εμβολιαστεί παρότι νόσησε, οι 9 έχουν το περιθώριο των 6 μηνών που τους έδωσαν οι γιατροί λόγω φυσικής ανοσίας».

Γιάννης Καντώνιας, Cosmos Aluminium

Παρεκτροπές και παρεμβάσεις

Στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζόμενων στον Επισιτισμό - Τουρισμό (ΠΟΕΕΤ) έφτασαν ορισμένες καταγγελίες από εργαζόμενους σε ξενοδοχεία για παράνομες έως και εκβιαστικές πρακτικές εκ μέρους εργοδοτών. Σε μια περίπτωση, στο Ηράκλειο Κρήτης, η διοίκηση του ξενοδοχείου ξεκαθάρισε στους εργαζόμενους που απασχολεί επί χρόνια κατά την τουριστική περίοδο ότι θα επαναπροσλάβει μόνο εμβολιασμένους. «Έγινε η παρέμβαση από το τοπικό σωματείο και το θέμα διευθετήθηκε», ανέφερε ο γενικός γραμματέας της ΠΟΕΕΤ Τάκης Κούκος, διευκρινίζοντας ωστόσο πως είναι λίγα τα περιστατικά παρεκτροπών.

«Έχουν αναπτυχθεί ανθρώπινες σχέσεις μεταξύ εργαζόμενων και εργοδοτών. Οι τελευταίοι μπορούν να κατανοήσουν ότι υπάρχουν και περιπτώσεις όπου λόγω προβλημάτων υγείας ο γιατρός απαγορεύει τον εμβολιασμό. Δεν μπορεί σε ένα πρόβλημα υγείας να προσθέτουμε και το πρόβλημα της ανεργίας», τόνισε και πρόσθεσε: «Άλλωστε, δεν είναι όλες οι θέσεις εργασίας ίδιες και μπορεί να γίνει εσωτερική ανακατανομή, σε πόστα που δεν έρχονται σε άμεση επαφή με τον πελάτη».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v