Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ερχεται νέος Κώδικας Δεοντολογίας στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες

Στη σύσταση ομάδας εργασίας για την έκδοση νέου Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών προχωρά η ΕΕΤΤ. Μετά από 13 χρόνια αλλάζουν όλα στις υποχρεώσεις του παρόχου για ενημέρωση, συμβάσεις και ποιότητα υπηρεσιών.

Ερχεται νέος Κώδικας Δεοντολογίας στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες

Τη συγκρότηση ομάδας εργασίας για την έκδοση νέου Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για την προστασία του καταναλωτή προωθεί η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών.

Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας είναι πλέον ανάγκη για το ελληνικό καταναλωτικό κοινό καθώς εκδόθηκε ο νέος Κανονισμός Γενικών Αδειών, που περιλαμβάνει τις υποχρεώσεις των παρόχων δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με βάση το νέο πλαίσιο που ορίζει ο Ν. 4727/2020, ο οποίος ενσωματώνει την Οδηγία 2018/1972 ΕΕ στο εθνικό δίκαιο.

Επισημαίνεται ότι ο υφιστάμενος Κώδικας Δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στους Καταναλωτές έχει εκδοθεί πριν από 13 χρόνια και συγκεκριμένα το 2008.

Επιπλέον, οι περισσότερες από τις κανονιστικές Αποφάσεις της ΕΕΤΤ που διέπουν ζητήματα που αφορούν την παροχή δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, όπως είναι η εκχώρηση αριθμών στους συνδρομητές, η φορητότητα του αριθμού τους κατά την αλλαγή παρόχου, το ελάχιστο επίπεδο αναλυτικής χρέωσης που παρουσιάζεται στους λογαριασμούς κ.λπ. έχουν εκδοθεί μετά το 2008.

Ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η έκδοση νέου κώδικα δεοντολογίας για την παροχή δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, που θα αντικατοπτρίζει τις απαιτήσεις του σύγχρονου κανονιστικού πλαισίου για την παροχή των υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Στόχος είναι ο Κώδικας Δεοντολογίας να τεθεί σε ισχύ μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Ειδικότερα με την απόφασή της η ΕΕΤΤ:

Συγκροτεί Ομάδα Εργασίας για την έκδοση του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στους Καταναλωτές. Ειδικότερα, το αντικείμενο της ομάδας εργασίας περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

• Διαμόρφωση του σχεδίου του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στους Καταναλωτές, που θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Το σχέδιο του Κώδικα πρέπει να καλύπτει όλα τα θέματα που αφορούν την παροχή δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών προς τους καταναλωτές, τόσο κατά το στάδιο της παροχής πληροφοριών και της λήψης προσφορών και προσυμβατικής ενημέρωσης όσο και κατά το στάδιο εφαρμογής των συμβατικών όρων και παροχής των δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Ενδεικτικά αναφέρονται τα ακόλουθα θέματα: ελάχιστα στοιχεία ενημέρωσης καταναλωτών, προσυμβατική ενημέρωση, σύναψη σύμβασης εντός καταστήματος και από απόσταση, ενεργοποίηση υπηρεσίας, βλαβοληψία, βλαβοδιαχείριση, ενημέρωση για ποιότητα υπηρεσίας, παρουσίαση χρεώσεων, ευκρίνεια λογαριασμών, λήψη και απάντηση σε καταγγελίες καταναλωτών, προσωπικό παρόχου κ.λπ. Διευκρινίζεται ότι ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας δεν θα αφορά την παροχή υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφορόρησης καθώς υπάρχει άλλος κώδικας δεοντολογίας για τις υπηρεσίες αυτές. Η διαμόρφωση του σχεδίου του νέου Κώδικα Δεοντολογίας πρέπει να λάβει υπόψη της τις διατάξεις του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου και τις ισχύουσες πρακτικές στην αγορά και πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 4ου μήνα λειτουργίας της ομάδας εργασίας.

• Συγγραφή του κειμένου της δημόσιας διαβούλευσης επί του σχεδίου του νέου Κώδικα Δεοντολογίας και υποβολή της σχετικής εισήγησης για τη διενέργεια της διαβούλευσης προς την Ολομέλεια. Η υποβολή της εισήγησης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 4ου μήνα λειτουργίας της ομάδας εργασίας.

• Υποβολή προτάσεων για ζητήματα για τα οποία η ομάδα κρίνει ότι απαιτείται να επιβληθούν με άλλες αποφάσεις κανονιστικού χαρακτήρα της ΕΕΤΤ ως υποχρεώσεις στους παρόχους, με σκοπό την αύξηση των επιπέδων προστασίας των καταναλωτών. Η υποβολή των προτάσεων πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 5ου μήνα λειτουργίας της ομάδας εργασίας.

• Επεξεργασία των θέσεων/απόψεων που θα διατυπωθούν στη δημόσια διαβούλευση από τους συμμετέχοντες στη διαβούλευση και υποβολή εισήγησης προς την Ολομέλεια για την απάντηση της ΕΕΤΤ επί των θέσεων/απόψεων αυτών. Η υποβολή της εισήγησης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 7ου μήνα λειτουργίας της ομάδας εργασίας.

• Διαμόρφωση του τελικού κειμένου του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στους Καταναλωτές και υποβολή εισήγησης προς την Ολομέλεια της ΕΕΤΤ για την έγκρισή του.

Η ομάδα εργασίας αποτελείται από τους:

α. Μπαρτζούδη Αποστολία, Ειδικό Επιστήμονα ΕΕΤΤ, στέλεχος του Τμήματος Εποπτείας και Ελέγχου Τηλεπικοινωνιακού Τομέα, ως Πρόεδρο,

β. Βρετού Νίκη, Ειδικό Επιστήμονα ΕΕΤΤ, στέλεχος του Τμήματος Εποπτείας και Ελέγχου Τηλεπικοινωνιακού Τομέα, ως μέλος,

γ. Γιαννουλοπούλου Ελένη, Ειδικό Επιστήμονα ΕΕΤΤ, στέλεχος του Τμήματος Εποπτείας και Ελέγχου Τηλεπικοινωνιακού Τομέα, ως μέλος,

δ. Μάλαμα Παναγιώτα, Ειδικό Επιστήμονα ΕΕΤΤ, στέλεχος του Τμήματος Εποπτείας και Ελέγχου Τηλεπικοινωνιακού Τομέα, ως μέλος,

ε. Κορωνιώτη Αγγελική, Ειδικό Επιστήμονα ΕΕΤΤ, στέλεχος του Τμήματος Εποπτείας και Ελέγχου Τηλεπικοινωνιακού Τομέα, ως μέλος,

στ. Ζήσου Παρασκευή, Ειδικό Επιστήμονα ΕΕΤΤ, στέλεχος του Γραφείου Προέδρου της ΕΕΤΤ, ως μέλος,

ζ. Σαμπάνη Αγγελική, στέλεχος του Γραφείου Προέδρου της ΕΕΤΤ, ως μέλος, η. Παπαδάκη Ευαγγελία-Μαρία, Δικηγόρο, στέλεχος του Τμήματος Νομικών Υπηρεσιών, ως μέλος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v