Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εκρηξη πωλήσεων στα online σούπερ μάρκετ

Αλματώδης ανάπτυξη +122% το α’ εξάμηνο, σύμφωνα με την εξαμηνιαία έρευνα της Convert Group. Το πρώτο εξάμηνο του 2021 τα έσοδα ήταν τριπλάσια από τον συνολικό τζίρο του 2019.

Εκρηξη πωλήσεων στα online σούπερ μάρκετ

Ο κλάδος των οnline supermarket συνεχίζει να αναπτύσσεται με αλματώδεις ρυθμούς στη χώρα μας, καθώς το α’ εξάμηνο του 2021 παρατηρήθηκε μια αύξηση 122% στην αξία των πωλήσεων συγκριτικά με το αντίστοιχο α’ εξάμηνο του 2020.

Σύμφωνα με μελέτη της Convert Group το work-from-home trend εξακολουθεί να επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές για τη διεξαγωγή των αγορών τους, με το 71% του συνόλου των online παραγγελιών να προέρχονται από laptops και desktops. Η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τη διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 11:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

Η συνολική αξία των online αγορών σε τιμές λιανικής άγγιξε το α’ εξάμηνο τα 140,6 εκατ. ευρώ και είναι βέβαιο πως θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 163,8 εκατ. ευρώ, με τα οποία έκλεισε συνολικά ο κλάδος το 2020. Οι προ πανδημίας πωλήσεις του κλάδου φαντάζουν πλέον μακρινό παρελθόν, σύμφωνα με τους αναλυτές της Convert Group αφού μόνο το α’ εξάμηνο του 2021 ο τζίρος ήταν παραπάνω από 3πλάσιος από τον συνολικό τζίρο του 2019.

Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο εξαμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit. Στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνονται 7 από τους 9 βασικούς παίκτες και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online Super Market, ο ρυθμός ανάπτυξης το α’ εξάμηνο του 2021 άγγιξε το +148%.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών το διάστημα που μελετά η παρούσα έρευνα, αναδεικνύονται οι εξής: +192% σε προϊόντα για κατοικίδια, +179% σε προϊόντα αρτοποιίας, +173% σε ποτά και αναψυκτικά, +155% σε φρέσκα τρόφιμα, +144% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +143% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +142% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +139% σε διάφορα προϊόντα, +133% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού και +99% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.

Η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί το α’ εξάμηνο του 2021 στα 78,70 ευρώ με τον ΦΠΑ και να κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Μάλιστα τα σχεδόν 15 τεμάχια από τα συνολικά 37,5 που περιέχει το αγοραστικό καλάθι, αποτελούν φρέσκα τρόφιμα.

Ο δείκτης μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη, τον οποίο θα συναντήσουν οι ενδιαφερόμενοι στο report της εταιρείας, συνεχίζει να αυξάνεται το πρώτο εξάμηνο του 2021, αγγίζοντας το 3,9% και πάνω από 1,5 ποσοστιαία μονάδα συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2020.

Ανάμεσα στα ευρήματα της εταιρείας όσον αφορά τα marketing κανάλια, σημειώθηκε νέο ρεκόρ, με το 37% της αξίας των πωλήσεων να προέρχονται από direct επισκέψεις στα online super markets (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), οι οποίες γνωρίζουν μια άνευ προηγουμένου ανάπτυξη, με χαρακτηριστική αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2020. Από την άλλη πλευρά, σημειώθηκε μια πτώση 7,5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2020 στις πωλήσεις που προήλθαν από οργανικά αποτελέσματα (21% το πρώτο τρίμηνο και 16% το δεύτερο τρίμηνο του 2021).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v