Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ρεβυθούσα: Προκρίνεται λύση μίσθωσης για την πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης

Το σκεπτικό που αναπτύσσεται, εδράζεται στην άποψη «να δούμε πώς θα κινηθεί η ενεργειακή κρίση σε ένα χρόνο και αποφασίζουμε για τη συνέχεια».

Ρεβυθούσα: Προκρίνεται λύση μίσθωσης για την πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης

Με συντηρητικούς υπολογισμούς φαίνεται ότι κινούνται τώρα οι αρμόδιες αρχές για την ενίσχυση της Ρεβυθούσας με πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης LNG.

Οι πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του το Euro2day.gr αναφέρουν ότι προσανατολίζονται στη μίσθωση ενός κατάλληλα εξοπλισμένου δεξαμενόπλοιου LNG. Μίσθωση, μάλιστα, όχι για μία 5ετία, όπως είναι η μία από τις δύο εναλλακτικές επιλογές στη μελέτη κόστους-οφέλους του ΔΕΣΦΑ, αλλά για ένα μόνο χρόνο. Το σκεπτικό που αναπτύσσεται, εδράζεται στην άποψη «να δούμε πώς θα κινηθεί η ενεργειακή κρίση σε ένα χρόνο και αποφασίζουμε για τη συνέχεια».

Με άλλα λόγια, φαίνεται ότι επικρατούν δεύτερες σκέψεις για τη χρησιμότητα του FSU στη Ρεβυθούσα, με την προσδοκία να ομαλοποιηθεί η κατάσταση σε ένα χρόνο. Άλλωστε, σχεδιάζονται και νέες επενδύσεις σε FSRU, από τη Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους, την Elpedison στη Θεσσαλονίκη και την Gastrade για δύο παρόμοιες υποδομές στην Αλεξανδρούπολη.

Να σημειωθεί ότι η δημόσια διαβούλευση της ΡΑΕ για τη μελέτη κόστους-οφέλους του ΔΕΣΦΑ ολοκληρώθηκε την προηγούμενη Παρασκευή, 15 Απριλίου και επίκειται η σχετική γνωμοδότηση του Ρυθμιστή. Σε αυτήν, όπως προαναφέρθηκε, η μία λύση είναι η μίσθωση και η δεύτερη, η αγορά μιας μόνιμης πλωτής δεξαμενής, η οποία, μάλιστα, εκτιμήθηκε και ως πιο συμφέρουσα οικονομικά, γιατί η απομένουσα αξία της υποδομής μετά την 5ετία υπολογίζεται στα 108 εκατ. ευρώ και θα μπορούσε να ανακτηθεί με τη μεταπώλησή της, αν κρινόταν ότι η υποδομή δεν χρειάζεται πλέον. Άρα, το κόστος της δεύτερης επιλογής φθάνει στα 62,2 εκατ. ευρώ, έναντι 110,6 εκατ. ευρώ της 5ετούς μίσθωσης. Ποσό, προφανώς, που θα είναι πολύ μικρότερο, εάν τελικά επιλεγεί η μίσθωση για ένα έτος.

Τη λύση της μίσθωσης για ένα χρόνο, λένε οι ίδιες πληροφορίες, προκρίνει και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Σε κάθε περίπτωση, η επικείμενη γνωμοδότηση της ΡΑΕ αναμένεται να προσδιορίσει την τελική επιλογή.

Σήμερα, επισκέπτεται τη Ρεβυθούσα ο πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τον ΥΠΕΝ Κώστα Σκρέκα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα ξεναγηθεί στις εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού από τη CEO του ΔΕΣΦΑ Μαρία-Ρίτα Γκάλι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v