Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πέφτουν οι υπογραφές για τρία οδικά έργα 850 εκατ. ευρώ

Συμβασιοποιούνται τρεις διαγωνισμοί για δημόσιους οδικούς άξονες. Ποια είναι τα έργα και ποιες οι κοινοπραξίες που θα τα κατασκευάσουν. Τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης.

Πέφτουν οι υπογραφές για τρία οδικά έργα 850 εκατ. ευρώ

Στη συμβασιοποίηση διαγωνισμών για μεγάλα οδικά έργα που προκηρύχθηκαν μόλις στις αρχές του 2022 προχωρά εντός των επόμενων ημερών το Υπουργείο Υποδομών ως αναθέτουσα αρχή. Πρόκειται για έργα προϋπολογισμού περίπου 850 εκατ. ευρώ

Μετά την υπογραφή της σύμβασης για το οδικό έργο ΣΔΙΤ της ανατολικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, γνωστότερο ως Flyover, προϋπολογισμού 462 εκατ. ευρώ, με αναδόχους την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος στις 18 Δεκεμβρίου, εκτιμάται ότι τις επόμενες ημέρες, πιθανότατα πριν την εκπνοή του 2022, θα οριστικοποιηθούν ακόμη τρία συμβόλαια.

Αναλυτικότερα αναμένεται η συμβασιοποίηση του δημόσιου οδικού έργου Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ, στο οποίο προσωρινός ανάδοχος αναδείχθηκε τελικώς ο όμιλος Άβαξ τον περασμένο Ιούλιο. Το δημόσιο έργο είχε αρχικώς ανατεθεί στην κοινοπραξία «ΕΝΩΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ CMC SpA - ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. - ΤΕΚΑΛ Α.Ε», ωστόσο, η Επιτροπή Διαγωνισμού έκρινε ότι οι Ιταλοί της κοινοπραξίας δεν είχαν τις χρηματοοικονομικές δυνατότητες να ανταποκριθούν στις ανάγκες χρηματοδότησης του έργου. Με βάση την αρχική στοχοθεσία από το ΥΠΟΜΕ η σύμβαση του έργου θα υπογραφόταν τον περασμένο Σεπτέμβριο, ωστόσο, η ανατροπή στην ανάδειξη αναδόχου καθυστέρησε ευλόγως τη διαδικασία. Το έργο αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα «Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο», θα χρηματοδοτηθεί από πόρους ΕΣΠΑ 2021-2027 και έχει χρονική διάρκεια εκτέλεσης 54 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής.

Πέραν του παραπάνω οδικού έργου, στον προθάλαμο των υπογραφών βρίσκεται επίσης η σύμβαση για το επίσης δημόσιο οδικό έργο Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ, όπου προσωρινός ανάδοχος είναι ο όμιλος Mυτιληναίος, μετά τη δημοπράτηση του στις αρχές του 2022. Το έργο περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7χλμ. Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Παράλληλα, επισπεύδονται οι διαδικασίες ώστε να υπογραφεί το συντομότερο, το μεγαλύτερο οδικό έργο στην Αττική μετά από μια 20ετία σχεδόν, που αφορά την πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού. Πρόκειται για την Λεωφ.Κύμης-Λυκόβρυση που δημοπρατήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο ως δημόσιο έργο, προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι ανάδοχος για το έργο έχει αναδειχθεί το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Η διάρκεια των εργασιών ορίστηκε σε 48 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης και θα χρηματοδοτηθεί και αυτό από πόρους ΕΣΠΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v