Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΤΑΙΠΕΔ: Κληρώνει σήμερα για τη mega παραχώρηση της Αττικής Οδού

Οι προσδοκίες για το τίμημα και οι εκτιμήσεις για ολοκλήρωση της μετάβασης στη νέα Παραχώρηση πριν τον Οκτώβριο του 2024. Το ενδεχόμενο των βελτιωτικών προσφορών.

ΤΑΙΠΕΔ: Κληρώνει σήμερα για τη mega παραχώρηση της Αττικής Οδού

Απρόσκοπτα οδηγείται στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τη mega νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, καθώς η απουσία ενστάσεων, προσφυγών και κωλυμάτων επιτρέπει στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ -η οποία πιστώνεται τη διενέργεια μιας οργανωμένης και συνεπούς διαγωνιστικής διαδικασίας- το άνοιγμα σήμερα των οικονομικών προσφορών των υποψήφιων διεκδικητών της σύμβασης.

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη δηλώσει πως θα δημοσιοποιήσει αναλυτικά τις οικονομικές προσφορές των διεκδικητών και πως θα ζητήσει βελτιωτικές προσφορές, εφόσον η απόκλιση των επικρατέστερων προτάσεων απέχει στο 5%.

Ο χρονισμός ολοκλήρωσης του διαγωνισμού και ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, αν και δεν μπορεί να υπολογιστεί επακριβώς, εκτιμάται ότι παρέχει τη δυνατότητα ομαλής μετάβασης από το παλιό σχήμα Παραχώρησης (Άκτωρ - Άβαξ), στο νέο Παραχωρησιούχο.

Με βάση τις εκτιμήσεις της αγοράς, το τίμημα της νέας σύμβασης ξεπερνά από τα 2 δισ. ευρώ, αναγνωρίζοντας σειρά παραμέτρων που συνυπολογίστηκαν ασφαλώς στην κατάρτιση των προσφορών για την Αττική Οδό, χωρίς ωστόσο να αποκλείουν και τη μεγάλη θετική έκπληξη

Σε κάθε περίπτωση, η δημοσιοποίηση των επικρατέστερων αναμένεται το αργότερο την Παρασκευή το πρωί, ωστόσο έμπειροι παράγοντες της αγοράς σημειώνουν πως πρόκριμα διαθέτει όποιος μπορεί να αντέξει χρηματοοικονομικά και να αποδεχθεί εμπορικά ένα μονοψήφιο ποσοστό IRR, ενδεχομένως της τάξης του 6%-7% στο βάθος της 25ετούς σύμβασης παραχώρησης.

Υπενθυμίζεται πως η Αττική Οδός είναι ο εμπορικότερος οδικός άξονας της χώρας και ένας από τους εμπορικότερους αστικούς αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης.

Οι δε διεκδικητές είναι:

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (η First Sentier δεν συμμετείχε τελικώς στην κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς)
  • Ένωση προσώπων BRISA - AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. - RUBICONE MIDCO, B.V. -INTRAKAT A.E, με την τελευταία να έχει αυξήσει τη συμμετοχή στην κοινοπραξία στο 49%.
  • Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. - FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
  • Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. - VINCI CONCESSIONS S.A.S. - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - MOBILITY PARTNER S.A.S.
  • Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. - ΑΒΑΞ Α.Ε. - MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S. (ο γαλλικός όμιλος αντικατέστησε το επίσης γαλλικό infrastructure fund της Ardian).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v