Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Αυγ 8 2023

Μεγάλα ονόματα στην ουρά για αποθήκευση ενέργειας-Nτεσού του διαγωνισμού για Αττική Οδό-Ατζέντα «φωτιά» στη Γ.Σ. της Viva

Μεγάλα ονόματα στην ουρά για αποθήκευση ενέργειας-Nτεσού του διαγωνισμού για Αττική Οδό-Ατζέντα «φωτιά» στη Γ.Σ. της Viva

ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την κατασκευή των πρώτων σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα μας, συνολικής ισχύος 400 MW.

Στην προσωρινή λίστα που ανάρτησε η ΡΑΑΕΥ φιγουράρουν 90 προτάσεις επενδυτών, ανάμεσα τους, τρεις από τη Helleniq Energy, τέσσερις από την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή (φωτ. ο Γ. Περιστέρης), δύο από τη Ρόκας, μία της γαλλικής Voltalia, ενώ έχουν κατατεθεί προτάσεις κι από ενεργειακές κοινότητες.

Χθες, Δευτέρα, έληξε η προθεσμία για την υποβολή ενστάσεων, που θα εξεταστούν ως αύριο, Τετάρτη και την Πέμπτη 10 Αυγούστου θα αναρτηθεί ο οριστικός πίνακας, όπου θα φανούν και οι προσφορές που υποβλήθηκαν για την ετήσια λειτουργική ενίσχυση.

Κοντός ψαλμός, λοιπόν!

 

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Τα πονταρίσματα για το ποιος θα επικρατήσει στο διαγωνισμό για τη νέα παραχώρηση έχουν ξεκινήσει πριν καν κατατεθούν οι σχετικοί φάκελοι υποβολής δεσμευτικού ενδιαφέροντος κι ευλόγως εφόσον αφορά ένα σημαντικό εγχώριο asset που προοιωνίζεται σημαντικό έσοδο για το ΤΑΙΠΕΔ.

Ωστόσο, οι διεκδικητές παραμένουν πέντε σχήματα και ένας «κούκος» (η Abertis), οι προσφορές των οποίων είναι σφραγισμένες και προς το παρόν αγνώστου ύψους, ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα τόσο για τον πήχη του τιμήματος, όσο και για το ποιος θα επικρατήσει, σχολιάζουν αρμόδιες πηγές.

Προς το παρόν δεν είναι κατατεθειμένες ούτε καν οι εγγυητικές επιστολές συμμετοχής στο διαγωνισμό (το ύψος των οποίων προφανώς θα οδηγούσε σε ασφαλείς υπολογισμούς) και αναμένεται να χορηγηθούν με την αποσφράγιση των φακέλων «καλό Σεπτέμβριο» από τις εγχώριες τράπεζες.

Στο δια ταύτα, ολόκληρη η αγορά γνωρίζει το επιτοκιακό περιβάλλον, τα ντεσού της παραχώρησης (κλειδωμένο κόμιστρο διέλευσης για την πρώτη 5ετία), το deal structure άλλων μεγάλων συναλλαγών για αστικούς αυτοκινητόδρομους (π.χ. η πώληση της Atlantia πέρυσι) παράγοντες που συνυπολογίστηκαν ασφαλώς στην κατάρτιση των προσφορών για την Αττική Οδό.

Μάλιστα, έμπειροι παράγοντες της αγοράς σημειώνουν πως το πρόκριμα διαθέτει όποιος μπορεί να αντέξει χρηματοοικονομικά και να αποδεχθεί εμπορικά ένα μονοψήφιο ποσοστό IRR, ενδεχομένως της τάξης του 6%-7%.

 

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Τα προγράμματα για το 2024 αρχίζουν να διαμορφώνουν σταδιακά οι μεγάλοι tour operators, οι οποίοι, πέρα από τους κλασικούς προορισμούς, αναζητούν και εναλλακτικούς, με στόχο να εμπλουτίσουν τη βεντάλια των επιλογών για τους πελάτες τους.

Σε αυτή τη λογική κινείται ο βρετανικός όμιλος Jet2.com και το Jet2holidays, που αναμένεται να εντάξει τη Λέσβο στο πρόγραμμα για το καλοκαίρι του 2024.

Πτήσεις προς τη Λέσβο θα υπάρχουν κάθε Κυριακή από το Μπέρμιγχαμ για την περίοδο από τις 26 Μαΐου έως τις 6 Οκτωβρίου, καθώς και από το αεροδρόμιο Στάνστεντ, επίσης μια φορά την εβδομάδα.

 

VIVA: Αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσα είναι η ατζέντα της τακτικής γενικής συνέλευσης, που συγκαλείται στις 7 Σεπτεμβρίου. Πέραν των κλασσικών θεμάτων, περιλαμβάνει έγκριση χορήγησης αμοιβών μελών Δ.Σ, σε αντίθεση με όσα προβλέπει η συμφωνία μετόχων (όρος 6.30), καθώς και έγκριση μιας μελλοντικής αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO) των μετοχών της εταιρείας, ως κατάλληλο μεσοπρόθεσμο στρατηγικό στόχο.

Τέλος, στην ατζέντα περιλαμβάνονται τροποποίηση του stock options plan και αντικατάσταση μελών Δ.Σ, για τα οποία δεν έχει υποβληθεί ερωτηματολόγιο καταλληλότητας στην Τράπεζα της Ελλάδος ως την ημερομηνία διεξαγωγής της γενικής συνέλευσης.

«Ηλεκτρισμένη» η ατζέντα. Αν δεν υπάρχει σύμπλευση, μεταξύ JP Morgan και παλαιών μετόχων, σε κάποιο από τα προαναφερθέντα θέματα, πάμε για νέο σήριαλ...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v