Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ποιοι είναι οι πρωταθλητές στις ανατιμήσεις προϊόντων

Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Circana για την πορεία της κατανάλωσης και τις τιμές. Ποια η θέση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και ποια καταστήματα προτιμούν οι καταναλωτές.

Ποιοι είναι οι πρωταθλητές στις ανατιμήσεις προϊόντων

Τα απορρυπαντικά, τα καθαριστικά, τα γαλακτοκομικά, τα βοηθήματα μαγειρικής, τα καρυκεύματα και τα σνακ, είναι τα προϊόντα που παρουσίασαν την υψηλότερη αύξηση τιμών στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.

Από τα στοιχεία της εταιρείας μέτρησης της κατανάλωσης Circana, προκύπτει πως οι τιμές στα απορρυπαντικά και τα καθαριστικά αυξήθηκαν το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα 12,7%, στα γαλακτοκομικά η άνοδος ήταν 10,2% όπως και στα βοηθήματα μαγειρικής και 9,1% στα σνακ.

Οι ανατιμήσεις, που συνεχίζουν να αποτελούν τον μεγάλο πονοκέφαλο για τα νοικοκυριά και σοβαρό πρόβλημα για την κυβέρνηση, οδήγησαν τον τζίρο των σούπερ μάρκετ στα 6,779 δισ. ευρώ, 9,9% ή 609 εκατ. ευρώ υψηλότερα από το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Η αύξηση αυτή είναι κατά βάση πληθωριστική, αφού η κατανάλωση σε επίπεδο εννεαμήνου αυξήθηκε 1,6% ενώ οι τιμές ανά τεμάχιο κατά 8,1%.

Ωστόσο από την ανάλυση της Circana προκύπτουν δύο ενδιαφέροντα στοιχεία για την πορεία των τιμών και του όγκου πωλήσεων των ταχυκίνητων κωδικών. Το πρώτο είναι ότι καταγράφεται αποκλιμάκωση των αυξήσεων ανά τεμάχιο προϊόντος. Από +11,2% και +11,5% που ήταν οι αυξήσεις τιμών το δίμηνο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου, τον Σεπτέμβριο η αύξηση ανά τεμάχιο υποχώρησε στο +4,3%.

Το ακόμη πιο ενδιαφέρον όμως στοιχείο είναι η σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων από τον Απρίλιο και μετά. Από 2% που ήταν η άνοδος της κατανάλωσης τον Απρίλιο, 4,5% τον Ιούλιο και 4,3% τον Αύγουστο, τον Σεπτέμβριο καταγράφηκε αύξηση 5,7% στην κατανάλωση, με αύξηση του τζίρου κατά 10,2%.

Σε αυτό βοήθησε ο τουρισμός, κυρίως τους θερινούς μήνες, κάτι που αποτυπώνεται και στην πορεία των πωλήσεων σε Κρήτη και Πελοπόννησο, όπου ο τζίρος αυξήθηκε 17,6% και 11,4% αντίστοιχα, αλλά και η αύξηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι. Από 25,5% που ήταν πέρυσι το μερίδιο των PL, το φετινό εννεάμηνο ανήλθε στο 26,2%, καταγράφοντας αύξηση 12,6% των πωλήσεών τους, όταν η ανάπτυξη των επώνυμων ήταν +8,9%.

Σε ό,τι αφορά τους τύπους καταστημάτων, στα σημεία έως 400 τ.μ. οι πωλήσεις αυξήθηκαν 15,3%, κατά 10,3% στα καταστήματα από 400 έως 1.000 τ.μ., ανάπτυξη 7,2% σημείωσαν οι πωλήσεις των καταστημάτων από 1.000 έως 2.500 τ.μ. και 14,1% οι πωλήσεις των υπερμάρκετ, δηλαδή των καταστημάτων με εμβαδόν πάνω από 2.500 τ.μ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v