Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τρεις κινήσεις για έλεγχο της ακρίβειας ενεργοποιεί η κυβέρνηση

Τα μέτρα που ανακοινώνονται σήμερα αφορούν κυρίως προϊόντα όπου η Ελλάδα κάνει πρωταθλητισμό στην ακρίβεια. Παρεμβάσεις σε βρεφικό γάλα, κόφτης στις προσφορές σε όσους προχωρούν σε ανατιμήσεις και μετακύλιση του 30% των εκπτώσεων προς τα σούπερ μάρκετ στις αρχικές τιμές για μείωση στο ράφι.

Τρεις κινήσεις για έλεγχο της ακρίβειας ενεργοποιεί η κυβέρνηση

Δύο μήνες μετά την ενεργοποίηση της πρωτοβουλίας Σκρέκα για «κλειδωμένες» μειωμένες τιμές τουλάχιστον κατά 5% και για διάστημα έξι μηνών, η κυβέρνηση, που παρέτεινε έως τον Ιούνιο το «καλάθι του νοικοκυριού» και το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, ανακοινώνει σήμερα νέα δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Στις 10 το πρωί θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου κυβερνητική σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη ενώ στις 12 το μεσημέρι, ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, από την οδό Νίκης, πρόκειται να εξειδικεύσει τα μέτρα που θα αποφασιστούν.

Πληροφορίες του Euro2day.gr αναφέρουν ότι μεταξύ των μέτρων που θα ανακοινωθούν θα αφορούν το βρεφικό γάλα, τα απορρυπαντικά, τα καθαριστικά, τις βρεφικές πάνες και τα σαμπουάν. Πρόκειται για προϊόντα όπου η Ελλάδα κάνει πρωταθλητισμό στις ανατιμήσεις και στο ύψος των τιμών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του βρεφικού γάλακτος, που σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα τιμών που διεξήγαγε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, πωλείται έως και 213% ακριβότερα παρά τα μνημόνια και το άνοιγμα της αγοράς.

«Φωτιά» είναι και οι τιμές στα απορρυπαντικά. Πάλι από έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού -διεξήχθη την περίοδο 9-15 Ιανουαρίου του 2023- προέκυψε ότι τα απορρυπαντικά ρούχων στην Ελλάδα είναι ακριβότερα έως και 361% σε σχέση με τη φθηνότερη χώρα της Ε.Ε.

Υπό αυτά τα δεδομένα, τα οποία δεν μπορούν να αμφισβητηθούν, η κυβέρνηση επιχειρεί με τη νέα δέσμη μέτρων να μειώσει τις τιμές. Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, οι βασικές παρεμβάσεις είναι τρεις:

- Μείωση τιμών στο βρεφικό γάλα προκειμένου να αμβλυνθεί το χάσμα που υπάρχει με τις ευρωπαϊκές αγορές. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι τέσσερις βασικοί πολυεθνικοί παίκτες της κατηγορίας προτίθενται να μειώσουν τους τιμοκαταλόγους τους κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό, όπως έχουν ενημερώσει το υπουργείο.

- Παρέμβαση σε κατηγορίες προϊόντων όπως είναι τα απορρυπαντικά, τα καθαριστικά, τα σαμπουάν και οι πάνες, που έχουν εντοπιστεί σημαντικές αποκλίσεις με τα επίπεδα τιμών που υπάρχουν στην Ευρώπη. Απώτερος στόχος να μειωθούν οι αρχικές τιμές των προϊόντων.

Αυτό θα γίνει, όπως αναφέρουν άλλες πηγές, με τη μετακύλιση μέρους των εκπτώσεων που παρέχουν οι προμηθευτές στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στις αρχικές τιμές των προϊόντων. Δηλαδή ένα ποσοστό των εκπτώσεων που δίδεται σήμερα στο λιανεμπόριο θα περάσει στις αρχικές τιμές των προϊόντων και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα είναι αναγκασμένες μέσα από τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία να περάσουν αυτή τη νέα μειωμένη τιμή στο ράφι.

Σύμφωνα με άλλες πηγές που μίλησαν στο Euro2day.gr, στον σχεδιασμό του υπουργείου Ανάπτυξης είναι το 30% των εκπτώσεων (δηλαδή ό,τι δίνεται σε πιστωτικό τιμολόγιο) να περάσει στους τιμοκαταλόγους των προϊόντων προκειμένου η τελική τιμή στο ράφι να μειωθεί κατά 15%-20%.

- Το τρίτο μέτρο είναι η επιβολή κόφτη στις προωθητικές ενέργειες σε όσους προμηθευτές έχουν προχωρήσει σε ανατιμήσεις. Δηλαδή αν ένας προμηθευτής προχωρήσει σε ανατίμηση, δεν θα μπορεί να κάνει προωθητική ενέργεια για τους επόμενους 4 ή 6 μήνες. Πρόκειται για ένα αντικίνητρο και ένα μήνυμα προς τους προμηθευτές να εξαντλούν ό,τι περιθώριο έχουν μέχρι να ανακοινώσουν ανατίμηση. Δηλαδή το υπουργείο μέσω αυτού του μέτρου επιχειρεί να βάλει κόφτη στις ανατιμήσεις, με την ποινή ότι δεν θα υπάρχουν προωθητικές ενέργειες, που είναι πολύ ελκυστικές στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό και ένα από τα σημαντικότερα «όπλα» marketing των προμηθευτών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v