Metlen: Πρώτο βήμα για 288 τεθωρακισμένα made in Greece στον Ελληνικό Στρατό

Πότε θα παραδοθούν τα πρώτα οχήματα «Philoctetes» στις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις. Το 7ετές πρόγραμμα για την παραγωγή στον Βόλο και οι πιθανές συμφωνίες με άλλες χώρες.

Metlen: Πρώτο βήμα για 288 τεθωρακισμένα made in Greece στον Ελληνικό Στρατό

Στα 288 ανέρχονται κατ' αρχάς τα τεθωρακισμένα οχήματα μάχης πεζικού «Philoctetes» για τις ανάγκες του Ελληνικού Στρατού, μεγάλο μέρος των οποίων θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της MetlenΜΥΤΙΛ -1,36% στον Βόλο, σύμφωνα με όσα προβλέπει η πρώτη φάση της συμφωνίας του ελληνικού ομίλου με την KNDS.

Τα οχήματα αυτά, που αποτελούν μια αναβαθμισμένη εκδοχή του γαλλικού τύπου οχήματος μάχης VBCI MK2, θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται στις ελληνικές εγκαταστάσεις του χρόνου, με παράδοση των πρώτων παρτίδων κάπου γύρω στο 2028 και με το συνολικό πρόγραμμα να ολοκληρώνεται στην 7ετία, εκτός και αν επιμηκυνθεί μετά από νέα παραγγελία του ελληνικού στρατού.

Στόχος της αποκλειστικής αυτής συνεργασίας μεταξύ Μetlen και KNDS France για την παραγωγή του «Philoctetes» είναι κατ' αρχάς η κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, ωστόσο σε δεύτερη φάση δεν αποκλείεται να συναφθούν συμφωνίες και με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Κύπρος.

Στη σημασία της συνεργασίας τόσο για την ελληνική αμυντική βιομηχανία όσο και για το ευρύτερο πλαίσιο του ReArm Europe αναφέρθηκαν χθες κορυφαία στελέχη των δύο ομίλων, κατά την πρώτη επίσημη παρουσίαση του οχήματος στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης άμυνας και ασφάλειας DEFEA 2025 στην Αθήνα.

«Όταν το πρόγραμμα "Philoctetes" περάσει σε φάση πλήρους παραγωγής, το 30% της βιομηχανικής του αξίας θα είναι ελληνικό, καθιστώντας το ένα πραγματικά ευρωπαϊκό ΤΟΜΑ», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Nicolas Chamussy, CEO της KNDS France.

«Στην υψηλή προστιθέμενη αξία που συνεπάγεται η κατασκευή μεγάλους μέρους του οχήματος στην Ελλάδα, καθώς ξεπερνά κατά πολύ την απλή συναρμολόγηση», αναφέρθηκε από την πλευρά του ο επικεφαλής του εργοστασίου του Βόλου Γιώργος Οικονόμου, μιλώντας για μια συνεργασία με βάθος χρόνου. Το παρών από τη Μetlen έδωσαν επίσης ο Technical Director στο εργοστάσιο του Βόλου Νίκος Ευαγγελίου, καθώς και o International Business Director της εταιρείας Κωνσταντίνος Μπίκας.

Ως κίνηση, το πρόγραμμα «Philoctetes» εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό του ομίλου να καθετοποιηθεί στον τομέα και να παίξει δυναμικά στα προγράμματα για τον επανεξοπλισμό της ΕΕ, όπως τον παρουσίασε ο επικεφαλής του Ευ. Μυτιληναίος κατά το πρόσφατο Capital Markets Day από το Λονδίνο.

Την προσπάθεια δηλαδή για επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ στην επέκταση του αμυντικού hub στον Βόλο, με προοπτική να αναπτυχθούν συνολικά στην περιοχή πέντε εργοστάσια, και στόχο την κατασκευή τόσο μηχανικών μερών όσο και μεγάλων τμημάτων από την αλυσίδα κατασκευής για τεθωρακισμένα οχήματα, πλοία, υποβρύχια, φορτηγά και αντιαεροπορικά συστήματα.

Ο πύργος μάχης

Στην προσέγγιση αυτή εντάσσεται και το πρόγραμμα για τα οχήματα «Philoctetes», το σασί των οποίων, από κράμα αλουμινίου, θα κατασκευάζεται από το εργοστάσιο του ελληνικού ομίλου στον Βόλο, με την παροχή τεχνογνωσίας από την KNDS.

Οι πύργοι μάχης ωστόσο, τουλάχιστον κατά την πρώτη φάση, θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται στη Γαλλία, εν συνεχεία θα μεταφέρονται δια θαλάσσης στον Βόλο, όπου και θα γίνεται η συναρμολόγηση και τοποθέτησή τους πάνω στο όχημα.

Στον πυρήνα της συνεργασίας βρίσκεται η μεταφορά τεχνογνωσίας για την κατασκευή θωράκισης από αλουμίνιο και την παραγωγή και συναρμολόγηση στην Ελλάδα του VBCI Mk2, με παροχή υπηρεσιών υποστήριξης από την KNDS για συνολικά 20 χρόνια και με δυνατότητα παράτασης. Τυχόν νέες παραγγελίες από τον Ελληνικό Στρατό θα οδηγήσουν σε επιμήκυνση του προγράμματος, όπως και της περιόδου υποστήριξης.

Το καινούργιο στοιχείο που διαφοροποιεί το «Philoctetes» από τις προηγούμενες εκδοχές του είναι ο τηλεχειριζόμενος πυργίσκος των 40 mm, αντίστοιχος με αυτόν του Jaguar. Καθώς και ο εκτοξευτής αντιαρματικών πυραύλων MMP που περιλαμβάνει, με στόχο την αποτελεσματική κάλυψη απέναντι σε ένα ευρύ φάσμα απειλών, από UAVs και εναέρια μέσα, έως ελαφρά οχήματα και κύρια άρματα μάχης.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

Επίσης έχει τη σημασία του, όπως ανέφερε ο CEO της KNDS France, ότι το μεγαλύτερο μέρος των κάθε είδους εξαρτημάτων του τεθωρακισμένου, που αποτελεί μια αναβαθμισμένη έκδοση του 8x8 αντίστοιχου οχήματος μάχης πεζικού που ήδη εξυπηρετεί εδώ και μια δεκαετία τις ανάγκες του γαλλικού στρατού, κατασκευάζεται επί ευρωπαϊκού εδάφους.

«Τα εξαρτήματα ενός τόσο υψηλής τεχνολογίας οχήματος προέρχονται στη συντριπτική τους πλειοψηφία από ευρωπαϊκές εταιρείες και όχι από τρίτες χώρες. Δεν μπορεί να επιτραπεί κάτι τέτοιο, και αυτό πρέπει να αποτελέσει βασικό στοιχείο για το συνολικό πρόγραμμα ReArm Europe», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Chamussy.

Το σκέλος της άμυνας είναι ένα από τα πλέον βασικά συστατικά της συνταγής της Μetlen για επέκταση σε νέους τομείς υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως έγινε σαφές και κατά την παρουσίαση του ομίλου την προηγούμενη Δευτέρα στο Λονδίνο, παρουσία αναλυτών και εκπροσώπων επενδυτικών ομίλων.

Στις δύο υφιστάμενες μονάδες του Βόλου, αναμένεται να προστεθούν επιπλέον τρεις για την κατασκευή εξαρτημάτων και τη συναρμολόγηση τεθωρακισμένων οχημάτων που αφορούν τις ανάγκες των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων αλλά και τρίτων χωρών. Εδώ και καιρό, η παραγωγική της μονάδα στον Βόλο αναλαμβάνει ήδη τη συναρμολόγηση της θωράκισης του άρματος μάχης Leopard 2 MBT.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v