Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δράσεις για την οικολογική οδήγηση από το ΥΜΕ

Το ποσό των 15 δισ. κοστίζουν κάθε χρόνο στους Έλληνες οδηγούς τα καύσιμα των οχήματων τους. Τα στοιχεία αυτά ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών ανακοινώνοντας την έναρξη καμπάνιας με στόχο την προώθηση της οικολογικής οδήγησης.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Δράσεις για την οικολογική οδήγηση από το ΥΜΕ
Το αστρονομικό ποσό των 15 δισ. ευρώ κοστίζουν κάθε χρόνο στους Έλληνες οδηγούς τα καύσιμα που χρησιμοποιούν για την κίνηση των οχήματων τους, τα οποία σε ετήσια βάση εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα περίπου 34 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Τα στοιχεία αυτά ανέφερε πριν από λίγο ο υπουργός Μεταφορών – Επικοινωνιών κ. Κωστής Χατζηδάκης ανακοινώνοντας την έναρξη καμπάνιας με στόχο την προώθηση της οικολογικής οδήγησης (eco driving) υπό τον εύγλωττο τίτλο «Μην οδηγείς μηχανικά. Σκέψου οικολογικά».

Τα μέτρα του υπουργείου που θα πλαισιωθούν και από την υποστήριξη λαμπερών προσώπων, όπως της τραγουδίστριας Έλλης Κοκκίνου, που ερμήνευσε ένα τραγούδι με θέμα την οικολογική οδήγηση και του ποδοσφαιριστή του Παναθηναϊκού Σωτήρη Νίνη, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα εξής:

* Εισαγωγή της οκονομικής – οικολογικής οδήγησης στην εκπαιδευτική και εξεταστική διαδικασία για την απόκτηση άδειας οδήγησης, από τον Ιανουάριο του 2009. Οι υποψήφιοι οδηγοί θα καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα που αφορούν τον οικολογικό τρόπο οδήγησης αλλά θα επίσης θα πρέπει να εφαρμόσουν τις γνώσεις αυτές και κατά την πρακτική εξέταση.

* Επικοινωνιακές δράσεις για την ενημέρωση, τα οφέλη και την προώθηση των αρχών του Ecodriving .

* Συνεργασία με ομοσπονδίες, οργανισμούς, ΜΚΟ, που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκινήτου, της εξοικονόμησης ενέργειας, και της προστασίας του περιβάλλοντος.

* Εφαρμογή των αρχών της οικολογικής οδήγησης σε εποπτευόμενους φορείς (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ) για την ανάληψη σχετικών πρωτοβουλιών.

Αν ένας οδηγός οδηγεί το όχημά του με οικολογικό τρόπο μπορεί να εξοικονομήσει να καταναλώνει 10-25% λιγότερο καύσιμο. Ενδεικτικό του οφέλους που θα μπορούσε να προκύψει είναι ότι αν το σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας μείωνε κατά 5% την κατανάλωση καυσίμου θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν συνολικά 742 εκατομμύρια ευρώ ενώ διπλάσια θα ήταν οι εξοικονόμηση χρημάτων αν μειώνονταν η κατανάλωση καυσίμου κατά 10%.

Μια τέτοια εξοικονόμηση μεταφράζεται σε «δωρεάν» κίνηση 50 από τις 365 μέρες του χρόνου όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ανδρικόπουλος πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).

Να σημειώσουμε πάντως ότι ο υπουργός Μεταφορών απέφυγε να απαντήσει αναφορικά με το πότε θα εφαρμοστεί πρόγραμμα απόσυρσης, ώστε να αντικατασταθούν τα παλιά και ρυπογόνα οχήματα με σύγχρονα, φιλικά στο περιβάλλον ενώ την ίδια στάση τήρησε κληθείς να απαντήσει αν η αύξηση των τελών κυκλοφορίας κατά 20% που ανακοινώθηκε χθες αποτελεί μέτρο υπέρ του οικολογικού τρόπου οδήγησης.

Πως μπορούμε να εφαρμόσουμε την οικολογική οδήγηση στην καθημερινή μας ζωή:

* Αλλάζουμε ταχύτητα στις 2.000 με 2.500 στροφές.

* Οδηγούμε με σταθερή ταχύτητα χρησιμοποιώντας την μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης. Αποφεύγουμε τα άσκοπα φρεναρίσματα ή αλλαγές ταχυτήτων.

* Προσπαθούμε να προβλέπουμε τις συνθήκες κυκλοφορίας παρατηρώντας όσο πιο μακριά μπροστά του γίνεται.

* Επιβραδύνουμε ομαλά.

* Σβήνουμε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (περισσότερο από 1 λεπτό).

* Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μία φορά το μήνα, καθώς η σωστή πίεση βελτιώνει την οδική ασφάλεια αλλά και την κατανάλωση καυσίμου.

*Αποφεύγουμε τη μεταφορά περιττών φορτιών και χρήση σχαρών οροφής, καθώς προκαλούν αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης και συνεπώς της κατανάλωσης καυσίμου.

* Κάνουμε συνετή χρήση του κλιματισμού και δεν τον ρυθμίζει χαμηλότερα από τους 23 βαθμούς Κελσίου.

*Στις ανηφόρες κινούμαστε με την μέγιστη δυνατή ταχύτητα και χρησιμοποιώντας σχεδόν όλο το γκάζι. Στις κατηφόρες αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε το γκάζι.

* Οδήγηση σε στροφές: επιβραδύνουμε ομαλά πριν τη στροφή και αν είναι δυνατόν χωρίς τη χρήση φρένου. Η επιτάχυνση και το βίαιο φρενάρισμα πριν από κάθε στροφή δεν είναι μόνον επικίνδυνη αλλά και ενεργοβόρα.

Τι κερδίζουμε με το eco driving;

* 10-25% λιγότερα ατυχήματα, βελτίωση οδικής ασφάλειας.
* 10-15% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπεμπόμενων αερίων ρύπων.
* σημαντική μείωση της ηχορύπανσης.
* μείωση του κόστους για καύσιμα, συντήρηση οχήματος και ασφάλιση.
* μεγαλύτερη άνεση για τον οδηγό και τους επιβάτες σε δημόσια και ιδιωτικά οχήματα.
* μείωση του άγχους και όσο και αν ακούγεται παράδοξο, ίσο χρόνο ταξιδιού σε σύγκριση με τον συνήθη τρόπο οδήγησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο