Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συνάντηση Πασχαλίδη με το Προεδρείο του Committee

Η μείωση της φορολογίας στα νεότευκτα πλοία και η ένταξη των μεσογειακών πλοίων στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, συζήτησε με το Προεδρείο του Committee, ο Υπουργός Ναυτιλίας κατά τη διάρκεια επίσκεψης του στο Λονδίνο.

Συνάντηση Πασχαλίδη με το Προεδρείο του Committee
Με το Προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Λονδίνου (Committee) και στη συνέχεια με τον Υπουργό Ναυτιλίας της Βρετανικής Κυβέρνησης David Jamieson, συναντήθηκε ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιώργος Πασχαλίδης στο Λονδίνο.

Ο κ. Πασχαλίδης επισκέφθηκε τα γραφεία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) όπου και συναντήθηκε με τον απερχόμενο Γενικό Γραμματέα κ. Ο’Νηλ και το νέο Γραμματέα του διεθνούς οργανισμού κ. Μητρόπουλο.

Μετά την συνάντηση του με τον Βρετανό Υπουργό Ναυτιλίας, ο κ. Πασχαλίδης παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στους Έλληνες ανταποκριτές και στα Ομογενειακά ΜΜΕ.

Στην εισαγωγική του δήλωση ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ανέφερε: ”Βρίσκομαι στο Λονδίνο για μια σειρά επαφών. Είχα το μεσημέρι ένα γεύμα εργασίας με το Προεδρείο του Committee και λίγο νωρίτερα συναντήθηκα με τον υπουργό της Βρετανικής κυβέρνησης, αρμόδιο για θέματα Ναυτιλίας David Jamieson. Θα συνεχίσω αργότερα με μία επίσκεψη στον ΙΜΟ όπου θα συναντηθώ με τον κ. Μητρόπουλο τον νέο γραμματέα από τις αρχές του χρόνου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και τον απερχόμενο γραμματέα κ. Ο’Νηλ.

Στη συνάντηση που είχα με το Committee το μεσημέρι συζητήσαμε όλα τα θέματα που αφορούν την ελληνική ναυτιλία με έμφαση στην ποντοπόρο ναυτιλία καθώς και για τα μέτρα που ανακοίνωσε πρόσφατα η κυβέρνηση. Θυμίζω ότι την Πέμπτη εισηγήθηκα μία δέσμη μέτρων για την ελληνική ναυτιλία στο Υπουργικό Συμβούλιο τα οποία και έγιναν αποδεκτά.

Ανάμεσα σε αυτά τα μέτρα υπάρχουν πολλά που αφορούν την ανταγωνιστικότητα της ποντοπόρου ναυτιλίας, όπως η επιδότηση του δεύτερου εκπαιδευτικού ταξιδιού, η μείωση της φορολογίας στα νεότευκτα πλοία, η ένταξη των μεσογειακών πλοίων στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, η ενίσχυση της ελληνικής παρουσίας στον ΙΜΟ,όπως και η καλύτερη συνεργασία μας στα ευρωπαϊκά όργανα για θέματα ναυτιλίας.

Επίσης με το Committee συζητήσαμε το πώς θα υποστηριχθεί η ελληνική πρόταση για την αναθεώρηση του κανονισμού του ΙΜΟ για τα μέσα πρόσβασης στα ποντοπόρα πλοία. Πρόκειται για τα μέσα επιθεώρησης των πλοίων , ένα θέμα που απασχολεί ιδιαίτερα το Committee, και το θέμα των Halon’s, δηλαδή των μέσων πυρόσβεσης, ένα ζήτημα που θα συζητηθεί σε επίπεδο Συμβουλίου Υπουργών Περιβάλλοντος στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Με τον κ. Jamieson συζητήσαμε κυρίως το θέμα της συνεργασίας στην εφαρμογή του Κώδικα Ασφάλειας πλοίων και λιμένων, που θα πρέπει να αρχίσει να λειτουργεί από 1ης Ιουλίου του 2004. Αναφερόμαστε στα μέτρα εκείνα τα οποία πρέπει να πάρουν τα πλοία και τα λιμάνια που εκτελούν και δέχονται σε πρώτη φάση διεθνείς πλόες. Αυτά, στα ελληνικά δεδομένα, αναφέρονται περίπου σε πενήντα λιμάνια και στην Ελλάδα ήδη έχουμε ξεκινήσει την προετοιμασία, καθώς έχουμε το θέμα της Ολυμπιακής Ασφάλειας στην οποία περιλαμβάνεται ένα σύνολο δέκα λιμανιών , δηλ. τα δέκα μεγάλα λιμάνια της χώρας από τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, μέχρι τον Βόλο, το Ηράκλειο και την Πάτρα, τα οποία εντάσσονται σε αυτό το σύστημα της Ολυμπιακής Ασφάλειας”.

Ο κ. Πασχαλίδης σημείωσε ότι είναι απαραίτητη η διεθνής συνεργασία, γιατί το θέμα της ασφάλειας, δηλ. η προστασία από έκνομες ενέργειες σε πλοία και σε λιμάνια, είναι ζήτημα που απαιτεί διεθνή συνεργασία και σε αυτό το πλαίσιο συμφωνήσαμε να υπάρξει μία μικτή επιτροπή ανάμεσα στην Ελλάδα και την Βρετανία που θα εξετάσει τους τρόπους με τους οποίους η κάθε χώρα προετοιμάζεται προς αυτή την κατεύθυνση. Έτσι λοιπόν, ανάμεσα στα δύο Υπουργεία θα υπάρξει μία μικτή επιτροπή που θα δει τους τρόπους προετοιμασίας και στην Βρετανία και στην Ελλάδα καθώς και οι δύο χώρες έχουν πολλά λιμάνια.

Συνεχίζοντας, τόνισε ότι όπως του είπε ο κ. Jamieson και στην Βρετανία έχουν περίπου χίλια λιμάνια, όσα περίπου και στην Ελλάδα μικρά και μεγάλα για τα οποία σιγά σιγά θα χρειαστεί να πάρουμε όλα εκείνα τα μέτρα που θα τα θωρακήσουν απέναντι σε έκνομες ενέργειες στα επόμενα χρόνια. Επίσης με τον κ.Jamieson συζητήσαν το θέμα της ανάδειξης της εικόνας της ναυτιλίας, ένα ζήτημα που απασχόλησε την Ελληνική Προεδρία πριν από έξι μήνες, και τα προγράμματα προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα.

Ο κ. Πασχαλίδης επεσήμανε ότι σε αυτό τον τομέα, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης. Σημαντικό είναι να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους νέους στο ναυτικό επάγγελμα, εκτιμώντας πως ένας μεγάλος τομέας όπως η ναυτιλία, χρειάζεται νέους σε κάθε χώρα.

Σημείωσε ακόμα, ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται με θαλάσσιες μεταφορές και περίπου 40% του κοινοτικού εμπορίου γίνεται επίσης με θαλάσσιες μεταφορές. Άρα, για χώρες όπως η Ελλάδα και η Βρετανία που έχουν μία σημαντική παρουσία στον τομέα της ναυτιλίας, είναι ιδιαίτερα σημαντικό οι νέοι μας σε κάθε χώρα να εντάσσονται στο ναυτικό επάγγελμα και να είναι σωστά εκπαιδευμένοι.

Επίσης με τον κ. Jamieson, συζητήσαν θέματα οργάνωσης της ακτοφυλακής και εξετάσαν πως θα συνεργαστούν σε επίπεδο ΙΜΟ για την προώθηση της ποιοτικής, ασφαλούς και βιώσιμης ναυτιλίας και στις δύο χώρες.

Οσον αφορά στις συναντήσεις στον ΙΜΟ με τον κ. Μητρόπουλο και τον κ.Ο’Νηλ, τόνισε ότι ο κ. Μητρόπουλος θα επισκεφτεί την Ελλάδα στις 16 Ιανουαρίου καθώς τον έχει καλέσει να συμμετάσχει στο Συμβούλιο Εθνικής Ναυτιλιακής Πολιτικής .

Ο κ. Πασχαλίδης τόνισε: θεωρούμε την παρουσία ενός Έλληνα, διακεκριμένου στα ναυτιλιακά πράγματα, στην ηγεσία του ΙΜΟ ένα πολύ σημαντικό γεγονός. Περιμένουμε στην Ελλάδα, επίσης, και τον κ. Ο’Νηλ τον απερχόμενο Γραμματέα,τον οποίο ως Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας προτίθεμαι να τιμήσω για τις μεγάλες υπηρεσίες που προσέφερε στον τομέα της παγκόσμιας ναυτιλίας.”

Κλείνοντας, ο κ. Παχαλίδης τόνισε: ”ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα με μεγάλη ναυτική παράδοση, με έναν από τους μεγαλύτερους στόλους σε όλον τον κόσμο. Έχουμε σήμερα περίπου το 40% της χωρητικότητας των πλοίων σε επίπεδο ευρωπαϊκού στόλου και περίπου το 20% της χωρητικότητας σε επίπεδο παγκόσμιου στόλου. Μία χώρα, λοιπόν με τόσο μεγάλη παρουσία, οφείλει και στις νέες συνθήκες, τις συνθήκες που απαιτούν μεγαλύτερη ασφάλεια και μία καλύτερη υποδομή για την προστασία του περιβάλλλοντος, να είναι παρούσα και στην πρωτοπορία του παγκόσμιου και ευρωπαϊκού στόλου. Αυτό επιδιώκω και με την παρουσία μου σήμερα στο Λονδίνο. Θα ήθελα να υπογραμμίσω, τέλος, την βούληση της ελληνικής κυβέρνησης να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα τα οποία θα στηρίξουν την ελληνική ναυτιλία η οποία θέλουμε να παραμείνει στην πρωτοπορία της Ευρώπης και του κόσμου”.

Σε ερώτηση για το κλίμα της συνάντησης με το Προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών του Λονδίνου, ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας χαρακτήρισε την συζήτηση ”ειλικρινή”, ”επικοδομητική” και ”ουσιαστική” και πρόσθεσε : ”Θεωρώ το Committee έναν από τους θεσμικούς συνομιλητές του ΥΕΝ. Εργαζόμαστε προς τον ίδιο σκοπό, δηλ. να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε τα πλεονεκτήματα της ελληνικής ναυτιλίας”. Ο κ. Πασχαλίδης ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει πάρει μέτρα για την υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών πλοίων και προσέλκυσης πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο και υπογράμμισε πως ”με τα νέα μέτρα που λήφθησαν εκτιμούμε ότι όλο και περισσότερα πλοία θα ενταχθούν στην ελληνική σημαία. Αυτό είναι κάτι που ζήτησα από το Committee”.

Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν η ελληνοβρετανική επιτροπή ασφαλείας θα δημιουργηθεί μόνο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες ή θα συνεχισθεί και στο μέλλον, ο κ. Πασχαλίδης ανέφερε πως η λήψη της απόφασης για την δημιουργία της επιτροπής ”συναντιέται με την υπόθεση της Ολυμπιακής ασφάλειας αλλά την ξεπερνά, με την έννοια ότι κατά την διάρκεια της τρέχουσας δεκαετίας το θέμα της ασφάλειας των πλοίων και των λιμανιών είναι ένα διαρκές ζήτημα”. Ο κ. Πασχαλίδης υπογράμμισε πως υπάρχουν τρία σχετικά χρονοδιαγράμματα. Το πρώτο έχει καταληκτική ημερομηνία την 1.7.2004 όπου τα πλοία και τα λιμάνια που εκτελούν ή υποδέχονται διεθνείς πλόες θα πρέπει να ενταχθούν σε αυτό το σύστημα ασφάλειας. Η επόμενη ημερομηνία είναι η 1.7.2005 και αφορά τα επιβατηγά κατηγορίας Α’, και τρίτον, μέχρι το 2007 έχει συμφωνηθεί στο πλαίσιο της Ε.Ε. να αξιολογήσουμε τον κίνδυνο στα πλοία και στα λιμάνια, ώστε σταδιακά όλα τα πλοία και όλα τα λιμάνια να ενταχθούν σε αυτόν τον κώδικα ασφάλειας. ”Όπως αντιλαμβάνεστε είναι μια μακροπρόθεσμη υπόθεση και για αυτό η συνεργασία θα έχει βάθος” πρόσθεσε ο κ. Υπουργός.

Απαντώντας σε ερώτηση για το θέμα του BALTIC SKY, ο κ. Πασχαλίδης ανέφερε: ”Είναι γνωστά τα γεγονότα του Ιουνίου. Το πλοίο κατασχέθηκε μαζί με το φορτίο. Ελλιμενίστηκε στο λιμάνι του Αστακού και το Λιμενικό Σώμα ανέλαβε την φύλαξη του. Στην συνέχεια και βάση τον σχετικό νόμο, το φορτίο περιήλθε στην κατοχή των ενόπλων δυνάμεων και το Λιμενικό Σώμα προχώρησε σε μια σύμβαση με την ΠΥΡΚΑΛ η οποία ανέλαβε την μεταφορά του φορτίου σε αποθήκες”. Για το θέμα της συσχέτισης του φορτίου με τις βομβιστικές επιθέσεις στην Κωνσταντινούπολη, ο κ. Πασχαλίδης δήλωσε ότι έχει δώσει απάντηση το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης.

Σε ερώτηση για το θέμα της προσέλκυσης νέων Ελλήνων ναυτικών στα ελληνικά πλοία, ο κ. Πασχαλίδης αναφέρθηκε στα προγράμματα που έχουν ξεκινήσει και έχουν ως στόχο όλο και περισσότεροι νέοι να σπουδάζουν το ναυτικό επάγγελμα και στην συνέχεια να βρίσκουν δουλειά στα πλοία. ”Θεωρώ”, πρόσθεσε, ”πως είναι πολύ σημαντικό να έχουμε έλληνες αξιωματικούς στα δικά μας πλοία αλλά και έλληνες ναυτικούς. Αυτό είναι, όμως, ζήτημα συμφωνίας. Εμείς έχουμε πάρει μέτρα που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών πλοίων και ζητούμε από τους εφοπλιστές να δυναμώσουν την απασχόληση των ελλήνων ναυτικών στα πλοία τους”.

Απαντώντας, τέλος, σε ερώτηση για το εάν το Committee είναι ευχαριστημένο από τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση για την ελληνική ναυτιλία και εάν έθεσε κάποιο νέο αίτημα, ο κ. Πασχαλίδης τόνισε: ”Το νέο αίτημα που έθεσε είναι η τροποποίηση του κανονισμού για τα μέσα πρόσβασης στα ποντοπόρα πλοία. Σε ότι αφορά τα μέτρα ανταγωνιστικότητας, θεωρώ ότι έδειξε ικανοποίηση. Γενικά, ανοίξαμε μια συνεργασία την οποία συνοψίσαμε με τις λέξεις ”Μια νέα σχέση εμπιστοσύνης”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο