Βερελής: Παρουσίαση των νέων τρένων του ΟΣΕ

Το νέο τροχαίο υλικό του ΟΣΕ, παρουσιάστηκε σήμερα. Ο ΥΜΕ, Χρίστος Βερελής τόνισε στη παρουσίαση ότι το νέο πρόγραμμα του ΟΣΕ ενισχύεται και από την απόφαση της Ε.Ε., προκειμένου να ενταχθεί ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας σε ένα από τα 29 έργα προτεραιότητας της.

Βερελής: Παρουσίαση των νέων τρένων του ΟΣΕ
Το νέο τροχαίο υλικό του ΟΣΕ, το οποίο τίθεται σύντομα σε κυκλοφορία, παρουσίασαν σήμερα, Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2004, στο Μηχανοστάσιο του Ρέντη, ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστος Βερελής και η Διοίκηση του ΟΣΕ.

Ο κ. Χ. Βερελής, σε δηλώσεις του, ανέφερε τα εξής: ”Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος εκσυγχρονίζεται, μαζί με την υποδομή, η οποία βελτιώνεται σε όλη τη χώρα. Ήδη, έχουμε 400 χιλιόμετρα νέων γραμμών και μπορούμε να διανύουμε τις αποστάσεις σε πολύ πιο σύντομους χρόνους. Αρχίζουμε και παραλαμβάνουμε το νέο τροχαίο υλικό. Τα καινούργια τρένα που παρουσιάσαμε σήμερα θα δρομολογηθούν άμεσα, από το τέλος Φεβρουαρίου.

Ο ΟΣΕ, όπως όλοι γνωρίζουν, τόνισε ο κ. Βερελής, πέρασε ένα βαρύ χειμώνα για πάρα πολλές δεκαετίες, πέρασε μία περίοδο που δεν έγιναν επενδύσεις, που δεν ήταν στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων. Τα τελευταία χρόνια, όμως, στο πρόγραμμα της κυβέρνησης είναι να υπάρξει μία μεταφορά από τις ρόδες στις ράγες. Ο ΟΣΕ εκσυγχρονίζεται, οι άνθρωποί του βοήθησαν σε αυτή την προσπάθεια και πιστεύουμε ότι όλοι έχουν κατανοήσει πια ότι αυτός ο Οργανισμός άξιζε τον κόπο να στηριχθεί και, από το 2008, όταν θα έχει ολοκληρωθεί το δίκτυο, θα έχει και θετικές οικονομικές αποδόσεις.

Τέλος, ο κ. Βερελής επεσήμανε, ότι το νέο πρόγραμμα του ΟΣΕ ενισχύεται και από την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να ενταχθεί ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας σε ένα από τα 29 έργα προτεραιότητας της Ε.Ε. Ενάμιση εκατομμύριο Έλληνες, όλη η περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, θα ζήσουν την εποχή του σιδηροδρόμου, με έργα τα οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί, με μελέτες που έχουν ήδη δημοπρατηθεί και, τα επόμενα χρόνια, ο σιδηρόδρομος θα έχει ένα πλήρες και σύγχρονο δίκτυο για όλους τους Έλληνες”.

Αναλυτικά, παρουσιάσθηκαν σήμερα 4 τύποι τρένων:

1. Το Railbus. Πρόκειται για μια σύγχρονη αυτοκινητάμαξα, κλιματιζόμενη, που θα εξυπηρετήσει κυρίως τις ανάγκες του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Ο ΟΣΕ θα αποκτήσει 29 νέους συρμούς, από τους οποίους οι 17 είναι κανονικής γραμμής, χωρητικότητας 210 επιβατών, με ταχύτητα 115 χλμ. την ώρα, και οι 12 συρμοί είναι μετρικής γραμμής, χωρητικότητας 186 επιβατών και με ταχύτητα 100 χλμ. την ώρα.

Τα Railbus έχουν τη δυνατότητα να συνδέονται μέχρι και με τρεις αυτοκινητάμαξες, σε περίοδο αιχμής, για την εξυπηρέτηση 600 και πλέον επιβατών. Έχουν ήδη παραληφθεί 6 οχήματα κανονικής γραμμής και ένα όχημα μετρικής, ενώ άλλα 5 οχήματα ήδη κυκλοφορούν στο δίκτυο του ΟΣΕ. Αναμένεται μέχρι τον Ιούλιο να έχουν παραληφθεί και να έχουν μπει στην κυκλοφορία όλα τα Railbus. Κατασκευάστρια εταιρία: Κοινοπραξία Ελληνικά Ναυπηγεία - Bombardier – Sadler.

2. Οι διζελάμαξες BOMBARDIER. Είναι όμοιες με τις 26 που ήδη κυκλοφορούν στο δίκτυο του ΟΣΕ. Έχουν ήδη παραληφθεί τα πέντε από τις δέκα οχήματα.

3. Επιβατάμαξες κανονικής γραμμής:

Τύπου ADmz. Πρόκειται για επιβατάμαξες που διαθέτουν τέσσερα διαμερίσματα πρώτης θέσης (συνολικά 24 θέσεις), κλιματιζόμενες, με παιδική χαρά, WC κλειστού τύπου, σκευοφόρο, δύο θέσεις για ΑΜΕΑ (και WC για ΑΜΕΑ). Συνδέονται με συρμούς που αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι 200 χλμ. την ώρα. Έχουν ήδη παραληφθεί τα 8 από τα 26 οχήματα. Κατασκευάστρια εταιρία: Κοινοπραξία Ελληνικά Ναυπηγεία - SIEMENS AG – SIEMENS AE – TEMOINSA.

Τύπου Bmz. Πρόκειται για επιβατάμαξες που διαθέτουν 11 διαμερίσματα Β θέσης (συνολικά 66 θέσεις), κλιματιζόμενα. Συνδέονται με συρμούς που αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι 200 χλμ. την ώρα. Έχουν παραληφθεί 4 από τα 26 οχήματα.

Τύπου Αmz. Πρόκειται για επιβατάμαξες που διαθέτουν 9 διαμερίσματα Α θέσης (συνολικά 54 θέσεις), κλιματιζόμενα. Συνδέονται με συρμούς που αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι 200 χλμ. την ώρα. Έχει παραληφθεί το πρώτο από τα 26 οχήματα.

Τύπου Wrmy: Πρόκειται για Εστιατόρια και Κυλικεία, που διαθέτουν κλιματισμό, συνδέονται με συρμούς που αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι 160 χλμ. την ώρα. Έχουν ήδη παραληφθεί 3 από τα 7 οχήματα. Κατασκευάστρια εταιρία: Ελληνικά Ναυπηγεία – TEMOINSA.

Τύπου Bmpz: Πρόκειται για επιβατάμαξες Β θέσης, κεντρικού διαδρόμου (τύπου PULMAN), κλιματιζόμενες (συνολικά 80 θέσεων), με WC κλειστού τύπου. Συνδέονται με συρμούς που αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι 200 χλμ. την ώρα. Έχουν ήδη παραληφθεί 9 από τα 79 οχήματα.

Κατασκευάστρια εταιρία: Ν. Κιολείδης – BOMBARDIER.

4. Αυτοκινητάμαξες Desiro:

Classic Desiro: Είναι σύγχρονες αυτοκινητάμαξες (κλιματιζόμενες, με WC κλειστού τύπου), που θα εξυπηρετήσουν κυρίως τις ανάγκες του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Στην Ελλάδα βρίσκονται ήδη οι δύο από τις οκτώ δίδυμες δηζελοκίνητες αυτοκινητάμαξες, χωρητικότητας 210 επιβατών εκάστη (ταχύτητα 120 χλμ. την ώρα). Τα Desiro, ένας συρμός 3 οχημάτων αυτόματης ζεύξης (όπως είναι άλλωστε και τα Railbus), έχουν τη δυνατότητα να συνδέονται μέχρι και με τρεις αυτοκινητάμαξες, σε περίοδο αιχμής, για την εξυπηρέτηση 600 και πλέον επιβατών.

Electric Desiro: Πρόκειται για αυτοκινητάμαξες, κλιματιζόμενες, για τις προαστιακές και περιφερειακές μετακινήσεις. Στην Ελλάδα βρίσκεται η μια από τις 20 πεντάδυμες Electric Desiro, χωρητικότητας 570 επιβατών εκάστη (καθήμενοι 310), που δύναται να αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι 160 χλμ. την ώρα. Κατασκευάστρια εταιρεία: Ελληνικά Ναυπηγεία – SIEMENS AG – SIEMENS AE.

Ήδη, από το τέλος Ιανουαρίου, οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΣΕ κάνουν τις απαιτούμενες δοκιμές του Desiro, πριν από την ενσωμάτωσή του στο στόλο του Οργανισμού. Στόχος του ΟΣΕ είναι, μέχρι τον Ιούνιο του 2004 να έχουν παραληφθεί και να λειτουργούν όλοι οι συρμοί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus