Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σήμερα στη διυπουργική η ρύθμιση για καμποτάζ

Στη διυπουργική επιτροπή όπου και θα συζητηθούν οι τελικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα εισέρχεται σήμερα προς εξέταση το πόρισμα της αρμόδιας επιτροπής. Με κινητοποιήσεις απαντά η ΠΝΟ.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Σήμερα στη διυπουργική η ρύθμιση για καμποτάζ
Στη διυπουργική επιτροπή όπου και θα συζητηθούν οι τελικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα το οποίο θα εισέλθει στη Βουλή μέσα στις επόμενες ημέρες εισέρχεται σήμερα προς εξέταση το πόρισμα της αρμόδιας επιτροπής.

Την ίδια ώρα, πάντως, η ΠΝΟ προχωρά σε νέα κινητοποίηση, εξέλιξη η οποία αναμένεται να δυναμιτίσει εκ νέου το κλίμα στο λιμάνι, καθώς το ενδεχόμενο το κρουαζιερόπλοιο ZENITH να σταματήσει τον κατάπλου του στον Πειραιά αν σήμερα αντιμετωπίσει προβλήματα είναι περισσότερο από ορατό.

Σημειώνεται ότι η σημερινή νέα κινητοποίηση της ΠΝΟ συνδέεται άμεσα με το υπό σημαία Μάλτας κρουαζιερόπλοιο ΖΕΝΙΤΗ, καθώς η διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε να «προχωρήσει στην ανάληψη συνδικαλιστικής δράσης σε βάρος του πλοίου, κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι του Πειραιά».

Όπως σημειώνει η ίδια σε ανακοίνωσή της, «και αυτή η κινητοποίηση αποτελεί συνέχεια προηγούμενων παρεμβάσεων της Ομοσπονδίας για την προστασία θεμελιωδών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτεργατών, με πρώτο τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας τους».

Από την πλευρά της, πάντως, η πλοιοκτήτρια εταιρία έχει κάνει γνωστή την απόφασή της το κρουαζιερόπλοιο να καταπλεύσει σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά, κάτι το οποίο δεν έγινε την περασμένη Δευτέρα, αν και προειδοποιεί ότι θα είναι η τελευταία φορά εάν αντιμετωπίσει πρόβλημα κατά τον κατάπλου του. Εκτός βέβαια από το ΖΕΝΙΤΗ, στο λιμάνι του Πειραιά έχουν προγραμματίσει να καταπλεύσουν ακόμη επτά πλοία, με περισσότερους από 6.200 τουρίστες.

Την ίδια ώρα, πάντως, όπου στον Πειραιά για μία ακόμη Δευτέρα θα τίθεται εν αμφιβόλω ο κατάπλους ή ο απόπλους των κρουαζιερόπλοιων, στη διυπουργική επιτροπή η οποία θα συνεδριάσει υπό τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου θα συζητούνται οι τελευταίες λεπτομέρειες του νομοσχεδίου για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα.

Νομοσχέδιο πάντως το οποίο έχει δεχτεί τα πυρά όχι μόνο από την ΠΝΟ, η οποία έχει ταχθεί κατά της άρσης του καμποτάζ, αλλά και από εκπροσώπους και στελέχη και των υπόλοιπων 17 φορέων που κατέθεσαν στην επιτροπή τις προτάσεις τους και έχουν ταχθεί υπέρ της άρσης του καμποτάζ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο νόμου προβλέπει μεταξύ άλλων ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρίες θα υπογράφουν σύμβαση τριετούς ή πενταετούς διάρκειας με το ελληνικό δημόσιο, βάσει των οποίων θα δεσμεύονται το πλοίο να εκτελεί πλόες διαρκείας μεγαλύτερης των 72 ωρών, προσεγγίζοντας τουλάχιστον εντός Ελλάδας 3 λιμάνια με ελάχιστη παραμονή στο καθένα 6 ωρών και τον ίδιο αφετήριο - τερματικό λιμένα.

Επίσης, στο εν λόγω σχέδιο νόμου προβλέπεται, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, ότι οι εταιρίες θα δεσμεύονται ότι θα προσλαμβάνουν Έλληνες ναυτικούς, ενώ θα ισχύει και ειδικό τέλος ανά επιβάτη με το οποίο θα χρηματοδοτείται ένας νέος οργανισμός, ο Οργανισμός Απασχόλησης Εμπορικού Ναυτικού (ΟΑΕΝ).

Στις προτάσεις άλλωστε της επιτροπής για την άρση του καμποτάζ ήταν η άμεση ίδρυση του εν λόγω οργανισμού, στον οποίο θα συγχωνευτούν το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), ΝΠΔΔ, ο Ειδικός Λογαριασμός Εμπορικού Ναυτικού (ΕΛΟΕΝ), ΝΠΔΔ, και η Ποσειδών Α.Ε., εταιρία του Δημοσίου.

Διερεύνηση μέτρων για την αύξηση της απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών σε κρουαζιερόπλοια με κοινοτική και μη σημαία, όπως π.χ. κάλυψη από τον υπό ίδρυση ΟΑΕΝ των ασφαλιστικών εργοδοτικών εισφορών υπέρ ΝΑΤ Ελλήνων ναυτικών, οι οποίοι ναυτολογούνται σε κρουαζιερόπλοια με κοινοτική και μη κοινοτική σημαία ανάλογα με τον αριθμό των απασχολούμενων Ελλήνων ναυτικών σε αυτά.

Για την προστασία των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτικών έχει δεσμευτεί στην Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) και η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχαν στις 26 Μαΐου όπου και συζήτησαν το θέμα της άρσης του καμποτάζ στον κλάδο της κρουαζιέρας.

Σημειώνεται ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας αναπτύσσεται ταχύτερα από αυτόν του γενικού τουρισμού, ιδιαίτερα δε η ευρωπαϊκή κρουαζιέρα, της οποίας ο ετήσιος ρυθμός τα τελευταία χρόνια αγγίζει το 12%.

Στην Ελλάδα λόγω του καμποτάζ το 2008 αποεπιβιβάστηκε μόνο το 6,5% των επιβατών κρουαζιέρας, στην Ιταλία το 40%, ενώ από το σύνολο των άμεσων δαπανών κρουαζιέρας (2008) η Ιταλία εισέπραξε το 30,4%, όταν η Ελλάδα μόνο 3,3%.

Την ίδια ώρα, μελέτη του ΝΕΕ (Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος) εκτιμά ότι τα έσοδα από την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα στην Ελλάδα θα ανέλθουν σε 1,1 δισ. ευρώ ετησίως.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο