Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφάλειες: Ποια προϊόντα «παίζουν» στην κρίση

Στη δύσκολη συγκυρία προσαρμόζουν τα προϊόντα οι ασφαλιστικές. Στα συνταξιοδοτικά η «μητέρα των μαχών». Μειώνονται προμήθειες, προωθούνται μικρότερες καλύψεις. Τι αλλάζει σε προγράμματα υγείας.

Ασφάλειες: Ποια προϊόντα «παίζουν» στην κρίση
Σε ποιες αλλαγές προχωρούν οι εταιρίες προκειμένου οι πελάτες τους με μειωμένο κόστος να μπορούν να συνεχίσουν να καλύπτονται ασφαλιστικά στην τρέχουσα δυσμενή οικονομική συγκυρία.

Σε ουσιαστική αναδιάρθρωση του προϊοντικού τους μίγματος προχωρούν οι ασφαλιστικές εταιρίες, με στόχο να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να αμβλύνουν τις επιπτώσεις που θα προκύψουν από το βάθεμα της οικονομικής κρίσης μέσα στο 2011.

Στον κλάδο ζωής, για παράδειγμα, η «μητέρα των μαχών» θα δοθεί στα συνταξιοδοτικά προγράμματα, καθώς οι περυσινές αποφάσεις της κυβέρνησης αποτέλεσαν «βούτυρο στο ψωμί» των ασφαλιστικών εταιριών. Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν τρία σημαντικά εμπόδια για τις ασφαλιστικές:

Πρώτον, το γεγονός ότι πολλά νοικοκυριά δεν διαθέτουν σε περίοδο κρίσης τα απαιτούμενα μετρητά.

Δεύτερον, ότι οι αγορές είναι ιδιαίτερα ασταθείς, με αποτέλεσμα πολλοί πελάτες να διστάζουν να τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους σε προγράμματα όπου το ρίσκο της επένδυσης το επωμίζονται οι ίδιοι. Επίσης, λόγω και της δυσκολίας για πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό, αρκετοί πελάτες διστάζουν να εκταμιεύσουν ένα μεγάλο ποσό προκειμένου να αποκτήσουν συνταξιοδοτικό συμβόλαιο εφάπαξ καταβολής, φοβούμενοι μήπως αντιμετωπίσουν πρόβλημα ρευστότητας στο μέλλον.

Και τρίτον, οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν να αντιμετωπίσουν και τον ανταγωνισμό των τραπεζών, που σε αρκετές περιπτώσεις βγαίνουν με παρεμφερή πακέτα.

Απέναντι σ’ αυτήν τη συγκυρία, οι ασφαλιστικές επικεντρώνονται κυρίως στα προϊόντα περιοδικών καταβολών, τα οποία μάλιστα προσφέρουν και ευελιξία στους πελάτες τους, αφήνοντας το ελάχιστο όριο καταβολής σε χαμηλότερα όρια σε σχέση με το παρελθόν.

Απέναντι στο επιχείρημα ότι μικρές καταβολές οδηγούν και σε μικρή ενίσχυση της σύνταξης, τα στελέχη των εταιριών απαντούν «κάντε τώρα ένα μίνι συμβόλαιο που μπορείτε και όταν παρέλθει η κρίση κάνετε ένα δεύτερο, ή θα βρούμε τρόπο να αναπροσαρμόσουμε προς τα πάνω το υπάρχον».

Επιπλέον, δεν λείπουν και οι περιπτώσεις όπου οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν μειώσει τις προμήθειες που καταβάλλουν προς τα δίκτυά τους, προκειμένου να καταστήσουν τα προϊόντα τους θελκτικότερα.

Σημαντικές αλλαγές παρατηρούνται και στον κλάδο των προγραμμάτων υγείας, με τις ασφαλιστικές να προσπαθούν να απαλλαγούν από τα έντονα ζημιογόνα πολυετή συμβόλαια του μακρινού παρελθόντος. Έτσι, μπορεί οι ακυρώσεις συμβολαίων λόγω της οικονομικής κρίσης να είναι πολλές, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι σε πολλές από αυτές τις περιπτώσεις οι εταιρίες «τα βάφουν μαύρα»…

Επιπλέον, τα επιτελεία των εταιριών αντιλαμβάνονται ότι σε περίοδο κρίσης πολύ λιγότεροι Έλληνες έχουν την ευχέρεια να καταβάλλουν ετησίως υψηλά ασφάλιστρα. Τα συμβόλαια «πλήρους κάλυψης» πωλούνται πολύ λιγότερο σε σχέση με το παρελθόν.

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να δίνεται τώρα έμφαση στην προώθηση προγραμμάτων μικρότερου κόστους και μικρότερων παροχών, ή καλύτερα μικρότερου κόστους και παροχών που θα καλύπτουν κυρίως τις δαπάνες οι οποίες θα οδηγούσαν σε μεγάλα ιατρικά και νοσοκομειακά έξοδα τους πελάτες.

Επίσης, κάποιες ασφαλιστικές προσανατολίζονται στο λανσάρισμα προγραμμάτων υγείας τα οποία θα καλύπτουν εξειδικευμένες ανάγκες, οι οποίες μέχρι τώρα εξαιρούνταν από τα γενικά προγράμματα που προσφέρει ο κλάδος.

Τόσο στην υγεία όσο και στο συνταξιοδοτικό, αρκετές εταιρίες δίνουν έμφαση στα «ομαδικά ασφαλιστήρια», καθώς, λόγω του χαμηλότερου κόστους πρόσκτησης ανά πελάτη, μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερες καλύψεις. Βέβαια, κάποιες εταιρίες ζητούν χαμηλότερα πακέτα κάλυψης σε σχέση με το παρελθόν, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

Στον κλάδο αυτοκινήτου, δεν είναι οι λίγες οι εταιρίες που δείχνουν αποφασισμένες να «βάλουν μαχαίρι» στα ζημιογόνα εδώ και χρόνια συμβόλαια αστικής ευθύνης. Με τη «φοβέρα» του Solvency II, ακόμη και μεγάλες επιχειρήσεις είναι αποφασισμένες να αυξήσουν δραστικά τα ασφάλιστρά τους. Υπάρχει η τάση, μάλιστα, οι εταιρίες να επιθυμούν συμβόλαια με διάρκεια μικρότερη του ενός έτους, προκειμένου να μη δεσμεύονται ότι θα διατηρήσουν σταθερό το ασφάλιστρο για τους επόμενους δώδεκα μήνες.

Κινητικότητα επίσης υπάρχει από τα επιτελεία των εταιριών και για μικρού κόστους ασφαλιστικές καλύψεις, για τις οποίες μέχρι σήμερα η ζήτηση ήταν ιδιαίτερα περιορισμένη. «Αν σε κάθε πελάτη μας προσφέρουμε ένα - δύο καινούργια προϊόντα που τιμώνται μερικές δεκάδες ευρώ τον χρόνο, τότε έχουμε να κερδίσουμε πολλά από τη συγκεκριμένη κίνηση», αναφέρει χαρακτηριστικά υψηλόβαθμο στέλεχος ασφαλιστικής εταιρίας.

Παραδείγματα τέτοιων καλύψεων είναι οι ταξιδιωτικές ασφαλίσεις, η ασφάλιση αποσκευών, η ασφάλιση απώλειας κλειδιών, η κάλυψη απώλειας πορτοφολιού, η ασφάλιση για απώλεια θέσης εργασίας κ.λπ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο