Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΝΥΤ:Αθέμιτες πρακτικές του επιχειρείν στην Ελλάδα

Δημοσίευμα των ΝΥΤ για το επιχειρείν στην Ελλάδα φιλοξενεί καταγγελίες του κ. Πολιτόπουλου και εγείρει ερωτήματα για την πρωτοκαθεδρία της Heineken, "ακόμη και με υψηλότερες τιμές κατά 30% απ' ό,τι στην Ολλανδία".

ΝΥΤ:Αθέμιτες πρακτικές του επιχειρείν στην Ελλάδα
Σε ένα εκτενές άρθρο των "New York Times", με τίτλο "Τι πάει στραβά στην Ελλάδα; Ρωτήστε έναν επιχειρηματία", αναφέρεται η ιστορία του κ. Δημήτρη Πολιτόπουλου, του ιδιοκτήτη της μπίρας Βεργίνα, ο οποίος κάνει εκτενή αναφορά-καταγγελία στον πόλεμο που δέχεται στην προσπάθειά του να εδραιωθεί στη σχεδόν μονοπωλιακή αγορά μπίρας στην Ελλάδα.

"Ο κ. Δημήτρης Πολιτόπουλος έχει υποφέρει αναρίθμητες προσβολές κατά τη 12ετή του μάχη για να δημιουργήσει μία ζυθοποιία και να πάρει ένα κομμάτι της αγοράς από τον ολλανδικό κολοσσό της Heineken", αναφέρει το δημοσίευμα και συμπληρώνει: "Του σκίσανε τα λάστιχα, τα προϊόντα του υπέστησαν βανδαλισμούς από αγνώστους, όπως δηλώνει, ενώ υπήρξαν απειλητικά τηλεφωνήματα στη ζυθοποιία του…, για να μην αναφέρουμε τις ζημίες 5,3 εκατ. ευρώ που ήδη καταγράφει".

"Όταν ο κ. Πολιτόπουλος έστησε την εταιρία του, η ισχύς της Heineken στην αγορά τότε πλησίαζε το 90%", αναφέρει το δημοσίευμα και συμπληρώνει: "Τα προβλήματά του ξεκίνησαν όταν οι διανομείς αρνήθηκαν να αναλάβουν τη Βεργίνα και τα άλλα του προϊόντα. Διαμαρτυρήθηκε με επιστολή στην Ε.Ε. το 2006 και τότε τα πράγματα έγιναν πολύ χειρότερα. Του έσκισαν τα λάστιχα του αυτοκινήτου, υπήρξαν απειλητικά τηλεφωνήματα στη ζυθοποιία του, προσφέρθηκαν υψηλές αποδοχές στους υπαλλήλους του για να τον εγκαταλείψουν, ενώ κάποιοι πείραξαν τα φορτηγά της εταιρίας του".

Το δημοσίευμα αναφέρεται γλαφυρά στην κυρίαρχη θέση της Heineken στην ελληνική αγορά. "Εκτός από την Αίγυπτο, όπου η Heineken έχει ένα ποσοστό αγοράς 99%, το τρέχον 72% που κατέχει η εταιρία στην ελληνική αγορά είναι το υψηλότερο βάσει του ισολογισμού της", αναφέρουν οι "ΝΥΤ"  και συμπληρώνουν: "Με την τιμή της Heineken σε επίπεδα ανώτερα κατά 30% απ' ό,τι στην Ολλανδία, η ελληνική αγορά αντιστοιχεί στο 7,1% του συνολικού λειτουργικού κέρδους - σημαντικό ποσοστό σχετικά με το μικρό μέγεθος της ελληνικής οικονομίας, αν και μειώνεται τα τελευταία χρόνια". Οι "ΝΥΤ" σημειώνουν πως ακόμα είναι δύσκολο να βρει κανείς την μπίρα Βεργίνα στα μεγάλα εστιατόρια ή ξενοδοχεία της Αθήνας.

Ο κ. Πολιτόπουλος καλείται να αντιμετωπίσει και την απαρχαιωμένη νομοθεσία, τονίζει το δημοσίευμα. "Το πιο σκληρό είναι πως η νομοθεσία δεν του επιτρέπει να πραγματοποιήσει το τελευταίο του όνειρο: να παράγει και να εξάγει εμφιαλωμένο ρόφημα πράσινου τσαγιού, το οποίο καλλιεργεί ο ίδιος στα ελληνικά βουνά", αναφέρει και τονίζει πως "η ελληνική νομοθεσία απαγορεύει στις ζυθοποιίες να παράγουν οτιδήποτε άλλο εκτός από μπίρα".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο