Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφαλιστικές: "Πονοκέφαλος" τα μερίδια των ξένων!

Ολοένα και περισσότερο ενισχύουν τη θέση τους στην ελληνική αγορά ξένοι όμιλοι που δεν διαθέτουν καν θυγατρική εταιρία στη χώρα. Βαραίνει το κλίμα για εγχώριους "παίκτες" που ήδη πλήττονται από την οικονομική κρίση.

Ασφαλιστικές: Πονοκέφαλος τα μερίδια των ξένων!
Ολοένα και περισσότερο ενισχύουν τη θέση τους στην ελληνική αγορά ξένοι όμιλοι που δεν διαθέτουν καν θυγατρική εταιρία στη χώρα - Βαραίνει το κλίμα για τους εγχώριους "παίκτες", που ήδη πλήττονται από την οικονομική κρίση.

Σαν να μην έφταναν τα έντονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρίες εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, τώρα έρχεται να προστεθεί σε αυτά και η αυξανόμενη διείσδυση στην εγχώρια αγορά ανταγωνιστών που δεν έχουν καν θυγατρική στην Ελλάδα!

Yψηλόβαθμα στελέχη πολυεθνικού ασφαλιστικού ομίλου, που εργάζονται στη θυγατρική της Ελλάδας, διαμαρτυρήθηκαν στη μητρική για το γεγονός ότι ο ξένος όμιλος ανταγωνίζεται τη θυγατρική του στην Ελλάδα, καθώς μέσα από ανεξάρτητα πρακτορειακά δίκτυα προωθεί προγράμματα υγείας... made in England…

Το φαινόμενο αυτό, βέβαια, έχει ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια, αλλά σταδιακά έλαβε τέτοιες διαστάσεις ώστε ποκαλεί έντονο πονοκέφαλο στο management της ελληνικής θυγατρικής.

"Τι νόημα έχει να διαθέτει ο όμιλος στην Ελλάδα θυγατρική εταιρία, να επιβαρύνεται με τόσα κόστη και τελικά τα προϊόντα του να προωθούνται μέσω τρίτων;", φέρεται να ρώτησαν οι παράγοντες της ελληνικής θυγατρικής το επιτελείο της μητρικής του ομίλου.

Πρόκειται κυρίως για προγράμματα από τον κλάδο της υγείας, που μπορεί να προσφέρονται σε κάπως ακριβότερες τιμές σε σύγκριση με τα εγχώρια, ωστόσο παρέχουν και σχετικά ανώτερο πακέτο καλύψεων.

--- Εκτεταμένο το φαινόμενο

Και βέβαια, δεν είναι η μόνη περίπτωση όπου -παρά την οικονομική κρίση- ξένες εταιρίες, που δεν έχουν παρουσία στη χώρα, κερδίζουν μερίδια αγοράς στον κλάδο της υγείας. Η αλήθεια είναι πως στοχεύουν στον "αφρό" της ελληνικής αγοράς, δηλαδή σε πολύ ακριβά συμβόλαια, τα οποία παρέχουν πλήθος καλύψεις. Την ίδια ώρα, οι ελληνικές εταιρίες εστιάζουν την προσοχή τους σε συμβόλαια μικρότερου ασφαλίστρου, ώστε αυτά να τα αντέξουν τα πορτοφόλια των πελατών τους, σε μια περίοδο αυξανόμενης ανεργίας και περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος.

Το θέμα της διείσδυσης στην ελληνική αγορά επιχειρήσεων που δεν έχουν έδρα στη χώρα δεν περιορίζεται μόνο στον κλάδο υγείας, αλλά επεκτείνεται και σε άλλες ασφαλιστικές δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα στα συνταξιοδοτικά και στα επενδυτικά πακέτα.

Εδώ πρόκειται κυρίως για προγράμματα τύπου unit linked, όπου η διαχείριση των κεφαλαίων γίνεται εκτός Ελλάδος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται! Και συνεπάγεται την ουσιαστική έξοδο αποταμιεύσεων από τη χώρα και την… προστασία του ασφαλισμένου από τον κίνδυνο της χώρας, επιχείρημα που "ψιθυρίζουν στο αφτί" των υποψήφιων πελατών τους κάποιοι ασφαλιστές, προς ίδιον φυσικά όφελος…

Βέβαια, αυτό που… ερασιτεχνικά λέγεται στους πελάτες των μικρών εισοδημάτων από αυτόνομους ασφαλιστές σερβίρεται με πολύ πιο επαγγελματικό τρόπο από πωλητές μεγάλων οίκων private banking του εξωτερικού, που την περίοδο της κρίσης βρίσκονται στην Ελλάδα και προσπαθούν να… αλιεύσουν πελάτες πολύ υψηλών εισοδημάτων!

Για να επανέλθουμε όμως στον ασφαλιστικό κλάδο, η κίνηση των ελληνικών εταιριών να μετατρέψουν μεγάλο ποσοστό του κόστους τους από σταθερό σε μεταβλητό δημιούργησε μεγάλα ανεξάρτητα δίκτυα πωλήσεων, που πλέον είναι σε θέση και αυτά να έχουν αυτόνομο ρόλο στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά.

Και μεταξύ αυτών, να προωθούν και προϊόντα εταιριών που δεν προσφέρονται από επιχειρήσεις που έχουν ως έδρα την Ελλάδα.

Επιπρόσθετα, η κίνηση της Πολιτείας να επιβάλει στα συμβόλαια ζωής ποσοστά κρατήσεων υπέρ του εγγυητικού κεφαλαίου μεγαλύτερα απ’ ό,τι στο εξωτερικό είναι ένας ακόμη παράγοντας που θα πρέπει να συνεκτιμηθεί σχετικά με τις πωλήσεις "ξένων" προϊόντων στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά.

Οι εξελίξεις αυτές προκαλούν πρόσθετα προβλήματα στις εταιρίες του κλάδου ζωής, καθώς πέρα από τη διείσδυση των ξένων βλέπουν τη ζήτηση για ασφαλιστικά προϊόντα να υποχωρεί περαιτέρω μέσα στο 2011 λόγω της βαθιάς οικονομικής κρίσης.

Παράλληλα, τα επιτελεία των διοικήσεων των εταιριών βρίσκονται σε διαρκείς ασκήσεις για να εκτιμήσουν το ύψος των αυξήσεων κεφαλαίου που χρειάζονται εν όψει του Solvency II αλλά και των εναλλακτικών τρόπων με τους οποίους θα μπορούσαν να συγκεντρώσουν κεφάλαια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο