Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τα μειωμένα έσοδα ναρκοθετούν τα ελλείμματα ΔΕΚΟ

Μπορεί το έλλειμμα των 16 κυριότερων ΔΕΚΟ να μειώθηκε κατά 46,4% στο πρώτο τρίμηνο του έτους, ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει μία "βόμβα" που μπορεί να θέσει εκτός στόχων τα ελλείμματα των επιχειρήσεων.

Τα μειωμένα έσοδα ναρκοθετούν τα ελλείμματα ΔΕΚΟ
Μπορεί το έλλειμμα των 16 κυριότερων ΔΕΚΟ να μειώθηκε κατά 46,4% στο πρώτο τρίμηνο του έτους, ωστόσο τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει μία "βόμβα" που μπορεί τους επόμενους μήνες να θέσει εκτός στόχων τα ελλείμματα των επιχειρήσεων.

Αυτή η "βόμβα" αφορά στα έσοδα.

Η όλη προσαρμογή που έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα αποδίδεται στη δραστική περικοπή των δαπανών. Αντιθέτως, τα έσοδα, αντί να αυξηθούν, μειώθηκαν και υπενθυμίζεται πως το εξεταζόμενο διάστημα υπήρξε και μία σημαντική αύξηση των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Το έλλειμμα των 16 ΔΕΚΟ μειώθηκε κατά 216 εκατ. ευρώ από το πρώτο τρίμηνο του 2010 στο αντίστοιχο φετινό διάστημα.

Αυτό ήταν αποτέλεσμα της μείωσης των δαπανών κατά 295,7 εκατ. ευρώ και της πτώσης των εσόδων κατά 79,4 εκατ. ευρώ.

Γίνεται αντιληπτό ότι η κατάσταση θα ήταν ακόμα χειρότερη εάν δεν αυξάνονταν οι τιμές των εισιτηρίων, αφού παρατηρείται αδυναμία στον έλεγχο των λαθρεπιβατών.

Στα υπόλοιπα στοιχεία αξίζει να σημειωθεί πως οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ μειώθηκαν κατά 3.199 άτομα ή σε ποσοστό 11%.

Οι επιχορηγήσεις υποχώρησαν κατά 34,9%, ή κατά 61,7 εκατ. ευρώ, ενώ οι αμοιβές και τα έξοδα των τριών σημείωσαν πτώση σε ποσοστό 41,1%, ή κατά 40,6 εκατ. ευρώ.

"Πρωταθλητής" των ελλειμμάτων παραμένει ο ΟΣΕ, που παρουσίασε ζημίες ύψους 149,7 εκατ. ευρώ. Πάντως, είναι μειωμένες σε σχέση με πέρυσι το ίδιο διάστημα, όταν είχαν διαμορφωθεί στα 219,8 εκατ. ευρώ.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ -που θεωρητικά τον Μάρτιο δεν θα είχε ελλείμματα και θα μπορούσε να ξεκινήσει η διαδικασία αποκρατικοποίησής της- είχε έλλειμμα στο τέλος του πρώτου τριμήνου του έτους 17,1 εκατ. ευρώ.

Βέβαια, πρέπει να σημειωθεί ότι πέρυσι το ίδιο διάστημα το έλλειμμά της ήταν 52 εκατ. ευρώ.

Κακή είναι η εικόνα και των άλλων συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ: το έλλειμμα της ΕΘΕΛ αυξήθηκε κατά 163%, στα 42,1 εκατ. ευρώ, του ΗΛΠΑΠ κατά 9.776%, στα 6,9 εκατ. ευρώ, και του ΗΣΑΠ κατά 2%, στα 7,8 εκατ. ευρώ.

Εξαίρεση αποτέλεσε η ΑΜΕΛ (δηλαδή το μετρό), που πέρυσι είχε κέρδη 2,7 εκατ. ευρώ και φέτος τα αύξησε στα 6,4 εκατ. ευρώ.

Στα καλά νέα περιλαμβάνονται η μετατροπή το ελλείμματος 21,2 εκατ. ευρώ της ΕΡΤ στο πρώτο τρίμηνο του 2010 σε πλεόνασμα 11,5 εκατ. ευρώ φέτος αλλά και η σημαντική μείωση του ελλείμματος της ΕΑΒ κατά 86%, στα 5 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο