Χωρίς ταξί Δευτέρα και Τρίτη

Σε μεγαλύτερη σκλήρυνση της στάσης τους προχωρούν οι αυτοκινητιστές ταξί, οι οποίοι από σήμερα έως τις πέντε τα ξημερώματα της Τετάρτης σηκώνουν το χειρόφρενο των οχημάτων τους προχωρώντας σε 48ωρη απεργία.

Χωρίς ταξί Δευτέρα και Τρίτη
Σε μεγαλύτερη σκλήρυνση της στάσης τους προχωρούν οι αυτοκινητιστές ταξί, οι οποίοι από σήμερα έως τις πέντε τα ξημερώματα της Τετάρτης σηκώνουν το χειρόφρενο των οχημάτων τους, προχωρώντας σε 48ωρη απεργία ενάντια στο σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση του κλάδου.

Η κυβέρνηση και διά των τοποθετήσεων του πρωθυπουργού, χθες, στο πλαίσιο της ΔΕΘ, δηλώνει αποφασισμένη να προχωρήσει στην πλήρη απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, ενώ, από την πλευρά τους, και οι αυτοκινητιστές εμφανίζονται αποφασισμένοι να προασπίσουν τα δίκαια, όπως σημειώνουν, αιτήματά τους.

Πορεία στη Βουλή

Στο πλαίσιο της απεργιακής κινητοποίησης, οι ιδιοκτήτες ταξί προτίθενται να κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε διάφορα σημεία, ωστόσο δεν έχουν ανακοινώσει τις ενέργειες στις οποίες πρόκειται να προχωρήσουν για να διατηρηθεί και το στοιχείο του αιφνιδιασμού.

Πάντως, αύριο Τρίτη, ημέρα κατά την οποία το επίμαχο σχέδιο νόμου θα συζητηθεί στον κοινοβουλευτικό τομέα εργασίας μεταφορών, οι αυτοκινητιστές θα πραγματοποιήσουν πορεία από τα γραφεία του ΣΑΤΑ στην οδό Μάρνη προς τη Βουλή.

Μάλιστα, με επείγουσα ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί και Αγοραίων καλεί όλα τα σωματεία να φροντίσουν για τη μετακίνηση των μελών τους με πούλμαν προκειμένου να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση έξω από τη Βουλή.

Οι αυτοκινητιστές, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στις διατάξεις στο σχέδιο νόμου που έχει καταρτίσει ο κ. Γιάννης Ραγκούσης, έδωσαν ηχηρό "παρών" και στη Θεσσαλονίκη το Σάββατο, όπου πραγματοποίησαν συγκέντρωση και πορεία, στην οποία έγιναν και επεισόδια.

Ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ και του ΣΑΤΑ, κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος, αναφερόμενος στα επεισόδια που σημειώθηκαν σε δηλώσεις του, κατηγόρησε την κυβέρνηση για προπαγάνδα.

Σε έναν μήνα ο νόμος

Την ίδια ώρα, συνεχίζεται και ολοκληρώνεται την Τετάρτη η ολιγοήμερη δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί. Η συμμετοχή είναι μεγάλη και οι μετέχοντες εστιάζουν την κριτική τους στην απουσία πληθυσμιακών κριτηρίων, που θα έχει ως αποτέλεσμα τη μεγάλη αύξηση του αριθμού των ταξί, αλλά και στην κρατικοποίηση της άδειας, στην οποία προτίθεται να προχωρήσει το υπουργείο καθιστώντας την αμεταβίβαστη.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης, από την οποία θα οριστικοποιηθούν ζητήματα της απελευθέρωσης που μένουν ακόμη σε εκκρεμότητα, όπως π.χ. το ύψος του παράβολου που θα πληρώνουν οι ενδιαφερόμενοι για να αποκτήσουν άδεια, το σχέδιο νόμου θα υποβληθεί εκ νέου για έγκριση από το υπουργικό συμβούλιο. Στόχος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι έως τα μέσα του επόμενου μήνα να ψηφιστεί από τη Βουλή και να τεθεί σε ισχύ.

Παράβολο για την άδεια - πρόστιμα για τα "μαύρα" λεφτά

Μεταξύ των ρυθμίσεων που προτίθεται να εφαρμόσει η κυβέρνηση στην απελευθέρωση του επαγγέλματος είναι η καταβολή παράβολου για απόκτηση άδειας, η οποία θα είναι δημόσια και αμεταβίβαστη, ενώ θα ανανεώνεται κάθε τρία χρόνια.

Παράλληλα, ανοίγει η αγορά ειδικής μίσθωσης με οχήματα έως 9 θέσεων και μοτοσικλέτες.

Για τους υφιστάμενους ιδιοκτήτες, που είναι κάτοχοι μισής άδειας, δηλαδή έχουν μισό ταξί, το υπουργείο προβλέπει ότι θα τους χορηγηθεί μία ολόκληρη άδεια. Για το σύνολο των νυν ιδιοκτητών προβλέπεται ενίσχυση ύψους 50 εκατ. ευρώ από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ.

Κάθε ιδιοκτήτης που έχει μία άδεια θα μπορεί να επιδοτηθεί με ποσό έως 100.000 ευρώ για αγορά νέου οχήματος και την αναβάθμιση του υπάρχοντος (π.χ. αγορά GPS, αλλαγή κινητήρα κ.ά.). Επιπλέον, πρόβλεψη με τη μορφή ευνοϊκών φορολογικών ρυθμίσεων θα υπάρξει και για τους ιδιοκτήτες ταξί που απέκτησαν άδειες τα τελευταία χρόνια, ενώ υπάρχει σχεδιασμός και για επιβολή προστίμων σε όσους πούλησαν άδειες και δεν δήλωσαν τα ποσά που εισέπραξαν, με αποτέλεσμα ουδέποτε να φορολογηθούν γι' αυτά.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η δραστική έως και 20% μείωση των κομίστρων των ταξί. Η μείωση θα γίνει με την ψήφιση του νόμου με υπουργική απόφαση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v