Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΑΣΑ: Προχωρά το έργο για ηλεκτρονικό εισιτήριο

Στην δεύτερη φάση του, κατά την οποία θα κατατεθούν οι οικονομικές προσφορές, έχει εισέλθει ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο. Μαγνήτης για εταιρείες ο διαγωνισμός. Λύση στη λαθρεπιβίβαση το νέο εισιτήριο.

ΟΑΣΑ: Προχωρά το έργο για ηλεκτρονικό εισιτήριο
Στην δεύτερη και κρισιμότερη φάση του, κατά την οποία θα κατατεθούν οι οικονομικές προσφορές, έχει εισέλθει ο διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο. Και οι έξι εταιρείες που είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό πήραν το “πράσινο” φως για το πέρασμα τους στην επόμενη φάση του έργου, το οποίο έχει συνολικό προϋπολογισμό 94 εκατομμυρίων ευρώ.

Ειδικότερα στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού συμμετέχουν τα εξής σχήματα:

1. IΝΤRACOM IT SERVICES -INTRASOFT INTERNATIONAL-INTRACOM TELECOM- Intrakat
2. INDRA SISTEMAS
3. ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ- LG CNS
4. ATESE S.A.
5. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ- UNI SYSTEMS
6. ERICSSON HELLAS

Οι δύο διαγωνισμοί του ΟΑΣΑ «μαγνήτης» για τις εταιρείες

Τα ενδιαφερόμενα σχήματα υπολογίζεται ότι θα κληθούν να καταθέσουν τις οικονομικές προτάσεις τους στις αρχές του επόμενου έτους. Η μεταξύ τους κόντρα αναμένεται να είναι σκληρή καθώς πρόκειται για ένα από τα λίγα έργα που δημοπρατούνται στη χώρα μας σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από έλλειμμα διαγωνισμών για μεγάλα έργα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέντε από τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό για το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου έχουν επίσης κατεβάσει συμμετοχή και στον άλλο μεγάλο διαγωνισμό του ΟΑΣΑ, που αφορά στην υλοποίηση του συστήματος τηλεματικής για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Εύλογα γίνεται αντιληπτό ότι το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων είναι μεγάλο αφού οι εταιρείες που θα κερδίσουν τους δύο διαγωνισμούς θα εισέλθουν για πολλά χρόνια στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Λύση για πλαστά και λαθρεπιβάτες

Με την είσοδο του ηλεκτρoνικού εισιτηρίου και την αντικατάσταση των σημερινών μορφών εισιτηρίου (κάρτα απεριορίστων διαδρομών και χάρτινο εισιτήριο) ο ΟΑΣΑ εκτιμά ότι θα καταφέρει να βάλει τέλος στο φαινόμενο στης λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά και στην χρήση πλαστών εισιτηρίων που αποτελεί σοβαρό πρόβλημα και πηγή οικονομικής αιμορραγίας για τις εταιρείες.

Επιπλέον η χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα επιτρέψει και την εφαρμογή ενός συστήματος προσωποποιημένης χρέωσης που θα καλύπτει τις ανάγκες του κάθε επιβάτη ανάλογα με τις διαδρομές που χρησιμοποιεί ή ακόμη τις ώρες ή τις ημέρες που κάνει χρήση των ΜΜΜ.

Λύσεις για όλους τους χρήστες

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τα ηλεκτρονικά εισιτήρια του μέλλοντος θα έχουν τρεις διαφορετικές μορφές που θα καλύπτουν τις ανάγκες όλων των χρηστών ανάλογα πάντα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.

Συγκεκριμένα:

- Πολλαπλό εισιτήριο, σε μία ηλεκτρονική κάρτα μνήμης. Θα είναι αποθηκευμένος συγκεκριμένος αριθμός διαδρομών και κάθε φορά ο χρήστης κάνει χρήση θα αφαιρείται η αντίστοιχη διαδρομή. Πρόκειται για τύπο εισιτηρίου που αφορά κυρίως σε περιστασιακούς χρήστες και θα "γεμίζει" από σημεία πώλησης εισιτηρίων.

- Εξυπνη κάρτα, η οποία θα αντικαταστήσει τις μηνιαίες και ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, με κόμιστρο χαμηλότερο από εκείνο του πολλαπλού εισιτηρίου. Ο συγκεκριμένος τύπος εισιτηρίου θα απευθύνεται στους σταθερούς χρήστες των ΜΜΜ.

- Για όσους χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ σποραδικά θα υπάρχει η δυνατότητα αγοράς εισιτηρίου με την αποστολή γραπτού μηνύματος μέσω κινητού τηλεφώνου ή μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής συναλλαγής e-banking.

Όταν υλοποιηθεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αφορά ολόκληρη την περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ και θα καλύπτει επιχειρησιακά το σύνολο των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αττικής (Μετρό, Τρόλεϊ, Ηλεκτρικός, Λεωφορεία, Τραμ, Προαστιακός).

Ο ΟΑΣΑ, που είναι ο φορέας ανάθεσης του έργου, θα συμμετάσχει στην υλοποίησή του με ποσό 35 εκατομμυρίων ευρώ μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v