Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι 12 αλλαγές στις επιδοτήσεις

Την κατάργηση του ελάχιστου ορίου επένδυσης των 100.000 ευρώ και την αναστολή της απαίτησης για προσκόμιση δανείου από τράπεζα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων οι βελτιώσεις στον Επενδυτικό και στον Αναπτυξιακό Νόμο.

Οι 12 αλλαγές στις επιδοτήσεις
Μια δεύτερη ευκαιρία στις επενδύσεις που απορρίφθηκαν επειδή δεν προσκόμισαν κάποιο δικαιολογητικό εντός των προθεσμιών, λόγω καθυστέρησης δημόσιας υπηρεσίας (π.χ. η νομαρχία εξέδωσε την περιβαλλοντική άδεια μετά από 2 έτη κ.λπ.), δίνει τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, που περιλαμβάνεται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου που βρίσκεται στη Βουλή (Δείτε εδώ ολόκληρη την τροπολογία).  

Στις αλλαγές περιλαμβάνεται και κατάργηση του ελάχιστου ορίου επένδυσης των 100.000 € που είχε ο Αναπτυξιακός Νόμος, βάσει του οποίου απορρίφθηκαν εκατοντάδες μικρές επενδύσεις φωτοβολταϊκών (δυναμικότητας 20 KW).

Παράλληλα, θεσπίζονται αποκλειστικές προθεσμίες για τις υπηρεσίες του υπουργείου σε ό,τι αφορά τον Επενδυτικό Νόμο, παρέχεται παράταση 1 έτους στην ολοκλήρωση όλων των επενδυτικών σχεδίων, ανεξάρτητα σε ποιον επενδυτικό νόμο έχουν ενταχθεί, και προωθείται το καθεστώς του συμψηφισμού, ώστε το δημόσιο να μπορεί να εξοφλείται για βεβαιωμένες οφειλές των ιδιωτών προς αυτό.

Στόχοι των βελτιώσεων στον Αναπτυξιακό Νόμο είναι η μείωση της γραφειοκρατίας και η καταπολέμηση της διαφθοράς, ενώ οι βελτιώσεις στον Επενδυτικό Νόμο -στις 2 Απριλίου άνοιξε ο τρίτος κύκλος προκηρύξεων- έχουν στόχο τη διαφάνεια και την επιτάχυνση των διαδικασιών.

Τι περιλαμβάνουν οι αλλαγές στον Αναπτυξιακό Νόμο 3299/2004

1. Κατάργηση του ελάχιστου ορίου επένδυσης των 100.000 € που είχε ο Αναπτυξιακός Νόμος, βάσει του οποίου απορρίφθηκαν εκατοντάδες μικρές επενδύσεις φωτοβολταϊκών (δυναμικότητας 20 KW).

2. Καθορίζεται κλιμακούμενο κόστος επιδότησης για τις επενδύσεις φωτοβολταϊκών ανεξαρτήτως μεγέθους, ώστε κάθε επενδυτής να λαμβάνει επιδότηση αντίστοιχη με το κόστος της επένδυσης που έχει υλοποιήσει (π.χ. άλλη επιδότηση θα λαμβάνει κάποιος με trackers και άλλη κάποιος χωρίς trackers). Οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν επενδύσεις σε μικρά φωτοβολταϊκά που έχουν ήδη κατασκευαστεί.

3. Επανεξετάζονται οι εκατοντάδες επενδύσεις που απορρίφθηκαν επειδή δεν προσκομίστηκε κάποιο δικαιολογητικό εντός των προθεσμιών, το οποίο ωστόσο άργησε να εκδώσει αντίστοιχα κάποια δημόσια υπηρεσία (π.χ. η νομαρχία εξέδωσε την περιβαλλοντική άδεια μετά από 2 έτη κ.λπ.).

4. Ανασυγκροτείται η Γνωμοδοτική Επιτροπή του ΥΠΑΑΝ μόνο για περιπτώσεις ανάκλησης και επιστροφής ενισχύσεων, καθώς και για συμμόρφωση με δικαστικές αποφάσεις, ώστε να αποφεύγονται οι δικαστικές προσφυγές και να βρίσκονται μαζί με τους επενδυτές ενδιάμεσες και συμβιβαστικές λύσεις, που θα είναι αμοιβαία αποδεκτές.

5. Παρέχεται παράταση 1 έτους στην ολοκλήρωση όλων των επενδυτικών σχεδίων, ανεξάρτητα από τον επενδυτικό νόμο στον οποίο έχουν ενταχθεί.

6. Προωθείται το καθεστώς του συμψηφισμού, ώστε το δημόσιο να μπορεί να εξοφλείται για βεβαιωμένες οφειλές των ιδιωτών προς αυτό μέσω μεταβίβασης των επιχορηγηθέντων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη.


Ως προς τον Επενδυτικό Νόμο, οι αλλαγές είναι:

1. Αυξάνεται το ποσοστό των ενισχυόμενων δαπανών σε κτιριακές υποδομές, βοηθητικές εγκαταστάσεις και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου από το 40% στο 60%. Ειδικά για τις νέες, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αυξάνεται το ποσοστό στο 70%. Ικανοποιείται έτσι το αίτημα πολλών συλλογικών φορέων και επιμελητηρίων.

2. Αναστέλλεται η απαίτηση για προσκόμιση έγκρισης δανείου από τράπεζα. Πλέον ο επενδυτής θα μπορεί να προσκομίζει την έγκριση δανείου αφού θα έχει λάβει την έγκριση από το ΥΠΑΑΝ και πριν από την έκδοση της απόφασης υπαγωγής. Με τον τρόπο αυτόν διευκολύνεται η υποβολή των επενδυτικών σχεδίων, ξεπερνώντας τις σημερινές αδυναμίες του τραπεζικού συστήματος.

3. Έως σήμερα απαιτούνται συνεχείς εγκρίσεις απο το ΥΠΑΑΝ σε κάθε βήμα μιας επένδυσης. Αυτό είναι άσκοπη γραφειοκρατία και καταργείται. Εφεξής ο επενδυτής μπορεί να προβαίνει σε τροποποιήσεις του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, σε ποσοστό έως 10% του συνολικού προϋπολογισμού, χωρίς πρότερη έγκριση του ΥΠΑΑΝ. Έτσι ο Επενδυτικός Νόμος καθίσταται πιο ευέλικτος.

4. Ενισχύεται η διαφάνεια και δημοσιεύονται όλες οι πληροφορίες κάθε επένδυσης στην ιστοσελίδα του υπουργείου. Μέσω ενός σύγχρονου πληροφορικού συστήματος, ο επενδυτής μπορεί να γνωρίζει, ανά πάσα στιγμή, πού βρίσκεται η υπόθεσή του. Και είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί πως εφαρμόζεται το μέτρο αυτό και στον παλαιό αναπτυξιακό νόμο 3299/2004, όπου παρουσιάστηκαν τα κρούσματα διαφθοράς.

5. Θεσπίζονται αποκλειστικές προθεσμίες. Δεν μπορεί το κράτος να ζητά από τον επενδυτή να τηρεί αυστηρά τις προθεσμίες και οι υπάλληλοι να μην τηρούν καμιά. Σε περίπτωση όπου ένας υπάλληλος του υπουργείου δεν τηρήσει τις προθεσμίες του νόμου, τότε θα φέρει πλέον διοικητικές ευθύνες. Αντιμετωπίζεται έτσι το πάγιο πρόβλημα των καθυστερήσεων.

6. Αυξάνεται το όριο σώρευσης ενισχύσεων από 15 εκατ. € σε 20 εκατ. στην 4ετία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο