Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφαλιστικές: «Βάζουν πόδι» στα συνεργεία

Τα συνεργεία αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν σήμερα τις επιπτώσεις από την οικονομική κρίση και δείχνουν διατεθειμένα να ρίξουν σημαντικά τις ταρίφες, σε περίπτωση που εξασφαλίσουν σημαντική εισροή πελατών από τις ασφαλιστικές.

Ασφαλιστικές: «Βάζουν πόδι» στα συνεργεία
Η εταιρεία γενικών ασφαλίσεων Chartis το ξεκίνησε πιλοτικά από πέρυσι: Έχει συμβληθεί με μια σειρά συνεργεία αυτοκινήτων στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη και έτσι σε περίπτωση ατυχήματος μπορεί να προσφέρει στους πελάτες της εγγυημένη επιδιόρθωση. Επιπρόσθετα, τους δανείζει δωρεάν ένα άλλο αυτοκίνητο να το χρησιμοποιούν για όσες μέρες το δικό τους όχημα θα βρίσκεται στο συνεργείο.

Παρά κάποια αρχικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν, το πρόγραμμα εξελίσσεται ικανοποιητικά. Ολοένα και περισσότεροι πελάτες το επιλέγουν γιατί το θεωρούν σημαντική προσφερόμενη υπηρεσία. Επιπλέον, η ασφαλιστική εταιρεία βλέπει το κόστος της να περιορίζεται!

Η ουσία είναι πως τα συνεργεία αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν σήμερα τις επιπτώσεις από την οικονομική κρίση και δείχνουν διατεθειμένα να ρίξουν σημαντικά τις ταρίφες τους σε περίπτωση όπου καταφέρουν να εξασφαλίσουν σημαντική εισροή πελατών από τις ασφαλιστικές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κινήσεις ανάλογες με αυτές της Chartis σχεδιάζουν και άλλες ασφαλιστικές, με στόχο να περιορίσουν το κόστος τους. «Θα δούμε αρκετές άλλες παρόμοιες συμφωνίες στο μέλλον», δηλώνει παράγοντας της ασφαλιστικής αγοράς.

Το κόστος της ασφάλισης των αυτοκινήτων έχει περιοριστεί επίσης και εξαιτίας της οικονομικής κρίσης: οι λιγότερες δουλειές για τους πολίτες, τα αυξημένα διόδια και οι ανεβασμένες τιμές στη βενζίνη έχουν μειώσει κατά περισσότερο από 20% την τελευταία διετία τις μετακινήσεις στους δρόμους, επηρεάζοντας προς την ίδια κατεύθυνση και τον αριθμό των ατυχημάτων.

Έτσι εξηγείται πώς μπορούν σε περιόδους κρίσης κάποιες ασφαλιστικές εταιρείες -ιδίως εκείνες που δεν προσέφεραν υποτιμολογημένα προγράμματα στο παρελθόν ή όσες έχουν μειωμένο κόστος πρόσκτησης- να προχωρούν ή να σχεδιάζουν μειωμένα τιμολόγια ασφαλίστρων στον κλάδο της αστικής ευθύνης αυτοκινήτου.

Ιδιωτικές κλινικές, δίκτυα και προσωπικό

Μια δεύτερη πηγή εξοικονόμησης κόστους για τις ασφαλιστικές θα είναι τα νοσήλια που καταβάλλουν στις ιδιωτικές κλινικές. Παράγοντας-κλειδί για να γίνει κάτι τέτοιο είναι η οριστικοποίηση των ΚΕΝ (Κλειστά Ενοποιημένα Νοσήλια, δηλαδή προκαθορισμένα νοσήλια ανάλογα για κάθε μία πάθηση), από το υπουργείο Υγείας, η οποία προβλέπεται να γίνει μέχρι το τέλος του προσεχούς καλοκαιριού.

Και αυτό γιατί οι συμβάσεις μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών κλινικών αναμένεται να αλλάξουν βάση και να γίνονται με πιλότο τα ΚΕΝ, άρα σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με σήμερα.

Άρα, ο -υποχρεωτικός από τον νόμο- μέχρι πρότινος ζημιογόνος κλάδος της αστικής ευθύνης αυτοκινήτων θα μπορεί κάλλιστα να μετατραπεί σε κερδοφόρο(αν δεν έχει ήδη μετατραπεί), ενώ ο κλάδος υγείας (από τους πλέον δραστήριους ακόμη και μέσα στην κρίση) θα έχει μικρότερο κόστος, που κυρίως θα μεταφερθεί προς όφελος του ασφαλισμένου (μείωση των τιμών ασφαλίστρων κ.λπ.).

Υπάρχουν όμως και άλλοι τομείς μέσω των οποίων οι ασφαλιστικές επιχειρούν να περιορίσουν τα κόστη τους. Ήδη, έχουμε από πέρυσι σημαντικές περικοπές προμηθειών και παροχών στα δίκτυα πωλήσεων, ενώ φέτος επίκειται και σημαντική μείωση στις αμοιβές των εργαζομένων.

Αν και μέχρι σήμερα δεν έχει ακόμη υπογραφεί η σχετική συλλογική σύμβαση, εταιρείες-σηματωροί για τον κλάδο έχουν καλέσει το προσωπικό τους να υπογράψει μειώσεις έως και 20% και μάλιστα, όπως λένε οι κακές γλώσσες, αυτό «επί του παρόντος και βλέπουμε»…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο