Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εφοπλιστές: Αν αρθεί η ασυλία, φεύγουμε

Δηλώσεις Ελλήνων εφοπλιστών που προειδοποιούν για φυγή από τη χώρα αν καταργηθεί η φορολογική ασυλία φιλοξενεί το Bloomberg, σημειώνοντας ότι η πολιτική ΣΥΡΙΖΑ θέτει σε κίνδυνο 60.000 θέσεις εργασίας.

Εφοπλιστές: Αν αρθεί η ασυλία, φεύγουμε
Η επιβολή φόρου στους Έλληνες εφοπλιστές θα είχε επιπτώσεις για την ελληνική οικονομία, δήλωσε στο Bloomberg o πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης, προειδοποιώντας ότι αν οι ναυτιλιακές εταιρείες μετακινηθούν σε χώρες όπως το Ντουμπάι και η Σιγκαπούρη η ανεργία στον κλάδο μπορεί να αυξηθεί από το 8% που βρίσκεται σήμερα στο 20% - 30%.

Στο δημοσίευμά του, το Bloomberg φιλοξενεί δηλώσεις Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι εμφανίζονται έτοιμοι να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους εκτός Ελλάδας αν η νέα κυβέρνηση καταργήσει τη φορολογική ασυλία που απολαμβάνουν, και παραθέτει τις προεκλογικές δηλώσεις του επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, για επανεξέταση της φορολογικής πολιτικής απέναντι στην ελληνική ναυτιλία.

"Η ναυτιλία είναι μια υπεράκτια βιομηχανία και κάθε πράξη εναντίον της είναι σαν να πυροβολείς τον εαυτό σου στο πόδι", ανέφερε στο Bloomberg ο ιδρυτής της Petrofin Research, Τεντ Πετρόπoυλoς.

Ο Γιώργος Οικονόμου, πρόεδρος της DryShips, υποστήριξε ότι είναι εντελώς αδιάφορος στο ενδεχόμενο κατάργησης της φορολογικής ασυλίας, λέγοντας ότι "τα γραφεία της εταιρείας σου μπορεί να βρίσκονται οπουδήποτε στον κόσμο, κάτι που σημαίνει ότι θα χάσουν ένα μέρος του ΑΕΠ".

"Δεν μπορείς να πιέζεις κάποιον που δραστηριοποιείται στη διεθνή ναυτιλία και να του λες «θα σε φορολογήσω»", σημείωσε ο Βίκτωρας Ρέστης, προειδοποιώντας ότι "η απάντηση που θα πάρεις θα είναι «εντάξει, φορολόγησέ με, αλλά μετά θα με ψάχνεις»".

Ο πρόεδρος την Ελλήνων εφοπλιστών, Θοδωρής Βενιάμης, δήλωσε σε συνέντευξή του στις 8 Ιουνίου στην Αθήνα ότι τα φορολογικά προνόμια για τις ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν ως έδρα την Ελλάδα δεν είναι περισσότερα από αυτά που προσφέρουν χώρες όπως η Γερμανία, η Μάλτα, η Κύπρος και η Ολλανδία.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Paragon Shipping, Μιχάλη Βοδούρογλου, η απουσία κυβερνητικής παρέμβασης βοήθησε την ελληνική ναυτιλία να παραμείνει ανταγωνιστική.

"Αν αρχίσουν οι εφοριακοί να επισκέπτονται ναυτιλιακές εταιρείες, τελικά θα σταματήσουν να είναι τόσο αποτελεσματικές όσο σήμερα", ανέφερε. "Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό αυτής της επιχείρησης είναι ότι είμαστε αρκετά τυχεροί να έχουμε πολύ περιορισμένη συνδιαλλαγή με το κράτος".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v