Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ενιαία διαχείριση εναέριου χώρου για 4 κράτη

Ενιαία Διαχείριση της Κυκλοφορίας στους εναέριους χώρους Ελλάδας Ιταλίας, Κύπρου και Μάλτας προβλέπει η διακρατική συμφωνία Βlue Med που υπέγραψαν σήμερα στην Κύπρο οι υπουργοί Μεταφορών των τεσσάρων χωρών.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ενιαία διαχείριση εναέριου χώρου για 4 κράτη
Ενιαία Διαχείριση της Κυκλοφορίας στους εναέριους χώρους Ελλάδας Ιταλίας, Κύπρου και Μάλτας προβλέπει η διακρατική συμφωνία Βlue Med ,για τα Λειτουργικά Τμήματα Εναέριου Χώρου, που υπέγραψαν σήμερα στην Κύπρο οι υπουργοί Μεταφορών των τεσσάρων χωρών παρουσία του αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επιτρόπου Μεταφορών, Siim Kallas.

Ο Έλληνας υπουργός Κωστής Χατζηδάκης σε δηλώσεις του, τόνισε ότι, πρόκειται για μια πρωτοβουλία που απορρέει από το κοινοτικό δίκαιο για θέματα μεταφορών και προβλέπει ότι οι τέσσερις χώρες θα αναδιαρθρώσουν τον εναέριο χώρο τους και να τον μετατρέψουν σε ένα Λειτουργικό Τμήμα Εναέριου Χώρου (FAΒ).

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτή η συνεργασία είναι προϊόν κατανόησης κοινών αναγκών και συντονισμένων προσπαθειών για την παροχή ποιοτικών αεροπορικών υπηρεσιών, που θα ωφελήσουν τους χρήστες του εναέριου χώρου και το επιβατικό κοινό» σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.

Στόχος του προγράμματος Blue Med είναι η επίτευξη γρηγορότερων και ασφαλέστερων πτήσεων, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα Λειτουργικά Τμήματα Εναέριου Χώρου στοχεύουν στη μείωση των καθυστερήσεων, τη μείωση του κόστους των αερομεταφορών, την προστασία του περιβάλλοντος και τη διευκόλυνση των αερομεταφορών κυρίως κατά τη διάρκεια της υψηλής τουριστικής περιόδου.

Δεδομένου ότι και οι τέσσερις χώρες που υπέγραψαν την συμφωνία αποτελούν τουριστικούς προορισμούς, η ολοκλήρωση των διεργασιών για μια κοινή διαχείριση του εναέριου χώρου αναμένεται ότι θα συμβάλει ιδιαίτερα στην περαιτέρω βελτίωση του τουριστικού προϊόντος.

Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τους ειδικούς των αερομεταφορών, τα εκτιμώμενα οφέλη από την εφαρμογή των Λειτουργικών Τμημάτων Εναέριου Χώρου θα είναι τόσο οικονομικά, λόγω της μείωσης των καθυστερήσεων στις αεροπορικές πτήσεις που κοστίζουν ακριβά αλλά και περιβαλλοντικά λόγω της μείωσης στην κατανάλωση καυσίμων.

Πιο συγκεκριμένα υπολογίζεται ότι θα επέλθει μείωση 1615 εκατ. λεπτών στη διάρκεια των πτήσεων, θα εξοικονομηθούν 82.000 τόνοι καυσίμων, θα μειωθούν κατά 257.000 τόνοι οι εκπομπές Διοξειδίου του Άνθρακα και κατά 1,2 εκατ. τόνοι οι εκπομπές Οξειδίων Αζώτου

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο