Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι Έλληνες έχουν λιγότερα χρήματα για αγορές

Το 80% των Ελλήνων δηλώνει ότι έχει λιγότερα χρήματα για να δαπανήσει σε χριστουγεννιάτικες αγορές, αναφέρει έρευνα της Deloitte για τις εορταστικές καταναλωτικές συνήθειες στην Ευρώπη.

Οι Έλληνες έχουν λιγότερα χρήματα για αγορές
Το 80% των Ελλήνων δηλώνει ότι έχει λιγότερα χρήματα για να δαπανήσει σε χριστουγεννιάτικες αγορές, αναφέρει έρευνα της Deloitte για τις εορταστικές καταναλωτικές συνήθειες στην Ευρώπη.

Οι Έλληνες γενικώς δεν επιθυμούν να δανειστούν για να χρηματοδοτήσουν τις δαπάνες των Χριστουγέννων, αντιθέτως προτιμούν να χρησιμοποιούν τις αποταμιεύσεις τους και πόντους από προγράμματα ανταμοιβής τους οποίους έχουν κερδίσει καταναλώνοντας.

Είναι πράγματι αρκετά ανήσυχοι για το μέλλον και θα μπορούσαν να περιορίσουν τις δαπάνες των Χριστουγέννων ακόμα περισσότερο τις επόμενες εβδομάδες, ιδιαίτερα αν η οικονομία συνεχίζει να εξασθενεί (57%).

Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα πολλοί καταναλωτές, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για να απολαύσουν τις αγορές των εορτών και για να ξεχάσουν τα οικονομικά προβλήματα (53%). Η προώθηση των πωλήσεων θα δελεάσει το 54% αυτών των καταναλωτών, για τους οποίους η εύρεση της καλύτερης δυνατής τιμής εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική. 

Ο Δημήτρης Κουτσόπουλος, Head of Consumer Business της Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός & Καμπάνης Α.Ε. δήλωσε: «Δεδομένης της ανησυχίας για το μέλλον, οι καταναλωτές αναλογίζονται τις αγοραστικές τους αποφάσεις πιο προσεκτικά και η τιμή γίνεται ο κύριος παράγοντας των αποφάσεών τους. Παρά το γεγονός ότι εξακολουθεί να υπάρχει έντονη η επιθυμία των καταναλωτών να απολαύσουν τις γιορτές των Χριστουγέννων, παραμένουν ιδιαίτερα προσεκτικοί στο πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους.»


Τα χριστουγεννιάτικα δώρα

Οι αποφάσεις για την αγορά δώρων λαμβάνονται με κριτήρια κυρίως τη χρησιμότητα και την τιμή

Οι Έλληνες θα προτιμούσαν να λάβουν μετρητά και βιβλία ως δώρα αλλά τελικά θα λάβουν βιβλία, ρούχα και καλλυντικά. Τα βιβλία είναι η προτιμώμενη επιλογή σε πολλές χώρες για το έτος αυτό.

Παρά το γεγονός ότι τα ταξίδια, οι υπολογιστές και τα smartphones ανήκουν στα κορυφαία 10 πιο επιθυμητά δώρα για τους περισσότερους Ευρωπαίους, αυτά δεν περιλαμβάνονται στην αντίστοιχη λίστα των δώρων που τελικά προσφέρονται. Αυτό το χάσμα έχει διευρυνθεί κυρίως για τους υπολογιστές tablet και τα smartphones, που οι καταναλωτές επιθυμούν να λαμβάνουν 5 έως 6 φορές περισσότερο από ό, τι στην πραγματικότητα προσφέρονται, σε σύγκριση με το 2011 όπου η αναλογία ήταν 2 προς 1.

Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται από το 64% των Ευρωπαίων καταναλωτών που υποστηρίζουν ότι η μάθηση είναι το κύριο μέλημά τους όταν αγοράζουν ένα παιχνίδι, επιτραπέζιο, παζλ ή ένα βιβλίο για τα παιδιά. Πολλοί γονείς αισθάνονται ότι ενθαρρύνοντας τα παιδιά στη μάθηση θα τα βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά τις αντιξοότητες της ζωής.

Όπως συνέβη και πέρυσι, τα πιο δημοφιλή δώρα για εφήβους είναι τα βιντεοπαιχνίδια, τα μετρητά και τα βιβλία.

Παρ’ όλο που οι δωροεπιταγές είναι μεταξύ των κορυφαίων 10 προσφερόμενων δώρων, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές παρατηρούν ότι τελικά δεν είναι τόσο πρακτικές επιλογές, καθώς επισημαίνουν ότι μερικές φορές ξεχνάνε να τις χρησιμοποιήσουν ή ότι δεν τους επιτρέπεται να επιλέξουν ό,τι θα ήθελαν. Ωστόσο, το μειονέκτημα των δωροεπιταγών που αφορά την περίοδο ισχύος αναφέρεται λιγότερο συχνά.

Ο καθοριστικός ρόλος της τιμής

Από το 2008 η αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών έχει αλλάξει σημαντικά δίνοντας σαφή προτεραιότητα στην εξεύρεση χρήσιμων δώρων στην καλύτερη δυνατή τιμή. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται το 2012, με την τιμή να γίνεται ακόμη πιο σημαντική.

Παρά το γεγονός ότι το 87% των Ευρωπαίων καταναλωτών πιστεύει ότι η χρηστικότητα ενός δώρου είναι πολύ σημαντική, η τιμή έχει καταστεί καθοριστική για το 92%. Για παράδειγμα:

• Το 84% των Ευρωπαίων θα αναζητήσει προϊόντα σε έκπτωση, σε σύγκριση με το μόλις 65% το 2011. Το 77% θα έχει επίσης την τάση να προτιμάει τα λιγότερο ακριβά δώρα (έναντι 57% πέρυσι) και το 78%, φυσικά, θα έχει την τάση να ψωνίζει σε καταστήματα τα οποία θεωρεί πιο οικονομικά.

• Περισσότεροι καταναλωτές θα επηρεαστούν από την προώθηση των πωλήσεων στην Ιρλανδία (44%), τη Γαλλία (35%), την Ισπανία (36%), την Πορτογαλία (46%), την Ελλάδα (63%), το Βέλγιο (33%), την Ολλανδία (41 %) και τη Νότια Αφρική (42%).

• Η ζήτηση για πιο οικονομικά δώρα θα είναι ιδιαίτερα έντονη στην Ελλάδα (57%), την Ισπανία και την Ιρλανδία (30%), και την Ολλανδία (33%).

• Οι καταναλωτές θα έχουν την τάση να ψωνίζουν περισσότερο από καταστήματα που πιστεύουν ότι είναι λιγότερο ακριβά, στην Ελλάδα (57%), στην Πορτογαλία (37%) και στην Ολλανδία (33%).

• Το 77% των Ευρωπαίων δηλώνουν ότι κατά προτίμηση θα αγοράσουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και εκπτωτικά προϊόντα, σε σύγκριση με το 55% πέρυσι. Η τάση αυτή είναι διαδεδομένη στις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα.

• Ορισμένες αποταμιευτικές στρατηγικές μπορεί να περιοριστούν, δεδομένου ότι το 18% των Ευρωπαίων τείνει περισσότερο στην προσφορά λιγότερων δώρων (έναντι 21% το 2011), το 14% σχεδιάζει να κάνει περισσότερες ομαδικές αγορές (έναντι 16% πέρυσι) και το 8% θα αγοράσει περισσότερα μεταχειρισμένα προϊόντα.

• Το 64% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι θα ήθελε να αγοράσει προϊόντα εγχώριας παραγωγής (έναντι 60% το 2011).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο