Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συνάντηση υπουργού Ναυτιλίας με πρόεδρο του ΕΒΕΠ

Tην Τετάρτη πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας, η συνάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη με τον Γ. Κασιμάτη, Πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.

Συνάντηση υπουργού Ναυτιλίας με πρόεδρο του ΕΒΕΠ
Tην Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013 πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, η συνάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Κωστή Μουσουρούλη με τον κ. Γ. Κασιμάτη, Πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, των Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου (κ.κ. Δ. Μαθιού και Β. Κορκίδη, Αντιπροέδρων, Ν. Μανεσιώτη, Οικονομικού Επόπτη, Θ. Πιτσιρίκου, Προέδρου Μεταποιητικού Τμήματος), Εμπειρογνωμόνων του Επιμελητηρίου επί Ναυτιλιακών θεμάτων, καθώς επίσης και του Πλοιάρχου Λ.Σ.-Ελλ. Ακτ., κ. Π. Παρασκευά.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΒΕΠ, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., αφού ευχαρίστησε τον Υπουργό για την άμεση ανταπόκρισή του στην πρόσκληση για συνάντηση, αναφέρθηκε στον σημαντικό ρόλο του Υπουργείου σε σειρά θεμάτων ναυτιλιακού - και όχι μόνο - ενδιαφέροντος, αλλά και τη μεγάλη συνεισφορά του στην τοπική και εθνική οικονομία. Περαιτέρω, έθεσε το θέμα των άγονων γραμμών και την αναγκαιότητα διασύνδεσης-εξυπηρέτησης των νησιών και ιδιαίτερα των μικρών, με πλοία.

Τόνισε τις συνέπειες για τον Πειραιά, ιδιαίτερα τη θερινή περίοδο, από τον ταυτόχρονο καταπόπλου επιβατηγών πλοίων και την κυκλοφοριακή συμφόρηση, αλλά και την αναγκαιότητα ενεργοποίησης-δραστηριοποίησης αεροσκαφών, των ελικοπτέρων έρευνας και διάσωσης και λοιπών ελικοπτέρων, καθώς και των πλωτών του Λιμενικού Σώματος για την καλύτερη αστυνόμευση των ελληνικών θαλασσών.

Πέραν των ανωτέρω, ειδικότερη αναφορά έγινε στα ακόλουθα βασικά θέματα:

- Στην αναγκαιότητα λειτουργίας της ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. και οριοθέτησης των χώρων εκτέλεσης ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών, καθώς και απεμπλοκής του Εμπορικού Τμήματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Επ’ ευκαιρία, επισημάνθηκε το έντονο ενδιαφέρον επιχειρήσεων του Κλάδου για συμμετοχή στο Μετοχικό Κεφάλαιο της ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. ή, σε περίπτωση παραχώρησης, στη διεκδίκηση και λειτουργία της.

- Στην κατάργηση των ναυπηγοεπισκευαστικών αδειών (δεδομένου ότι σε κανένα κλάδο ή δραστηριότητα στη ξηρά δεν εκδίδονται ανάλογες άδειες) ή την έκδοση αυτών από το Ε.Β.Ε.Π. και ενημέρωση των οικείων Λιμενικών Αρχών για έλεγχο σε ανάλογες περιπτώσεις.

- Στη δυσλειτουργία των δύο Μικτών Επιτροπών, την κατάργηση αυτών ή τη στελέχωσή τους με Εμπειρογνώμονες.

- Στην κατάργηση διάταξης του Νόμου (αρθ.20 Ν2971/01) που παρέχει το δικαίωμα επέκτασης της θαλάσσιας ζώνης λιμένων μέχρι 500 μέτρα και, πέραν αυτών, μέχρι ισοβαθή γραμμή 30 μέτρων και επιβολή τελών αγκυροβολίας στα πλοία, γεγονός αποτρεπτικό για την προσέλκυση πλοίων.

- Στη δυνατότητα εκτέλεσης εργασιών επισκευής, συντήρησης ηλεκτρολογικού-μηχανολογικού τομέα και στα αγκυροβολημένα πλοία στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας.

- Στα αυξημένα τιμολόγια ΟΛΠ Α.Ε. για κάποιες υπερωριακές δραστηριότητες και περιπτώσεις (ζύγισμα οχημάτων).

Ο κ. Υπουργός, όσον αφορά στα θέματα των άγονων γραμμών, σημείωσε ότι αν και οι σχετικές πιστώσεις παρουσιάζουν σημαντική μείωση, καταβάλλεται προσπάθεια για αποτελεσματικότερο προγραμματισμό κάλυψης των αναγκών, αλλά και εξεύρεσης περαιτέρω πόρων.

Αναφερόμενος στην κατάσταση που επικρατεί στον Πειραιά, κατά τη θερινή περίοδο, επισήμανε ότι οι δυνατότητες του ομώνυμου Λιμένα είναι περιορισμένες και θα καταβληθεί στο πλαίσιο αυτών, κάθε δυνατή προσπάθεια για τον προγραμματισμό των δρομολογίων των πλοίων.
 
Για τα πλωτά και εναέρια μέσα του Λιμενικού Σώματος γίνεται προσπάθεια επίσης κατάλληλου προγραμματισμού-δραστηριοποίησης, αλλά και εκσυγχρονισμού με την προμήθεια νέων και σύγχρονων σκαφών.
 
Για την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη σημείωσε ότι προέχει η οριοθέτηση των χώρων, ενώ το θέμα θα το χειριστεί το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο και θα προβεί σύντομα σε κατάλληλες ενέργειες-πρωτοβουλίες για την αποκρατικοποίηση των Λιμανιών της χώρας.

Σχετικά με λοιπά θέματα, έδωσε εντολή στον παριστάμενο Διευθυντή να τα προωθήσει αρμοδίως και το ταχύτερο δυνατό να γίνουν οι κατάλληλες εισηγήσεις-προτάσεις με γνώμονα την προώθηση-επίλυσή τους, τη μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, αλλά και την προσέλκυση πλοίων στη χώρα.

Ολοκληρώνοντας, αναφέρθηκε στην αγαστή συνεργασία με το Ε.Β.Ε.Π., στο πλαίσιο της κοινής προσπάθειας για την αντιμετώπιση θεμάτων ζωτικής σημασίας για την πόλη του Πειραιά, των νησιών και του Ναυπηγοεπισκευαστικού Κλάδου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο